Två Knepiga Vanguard frågor

Inaktiv
Två Knepiga Vanguard frågor

Jag började spela Vanguard häromdan och har två knepiga frågor som inte ens communityt i spelet kunde svara på. Den ena är hur många combo spells går att trigga per klass man spelar? Jag fick en spell vid namn Endownment of Life med min Disciple i början och undrar om man kan trigga fler såna såkallade Endownments? Den andra frågan är finns det något quest man kan göra som Raki i Ca'ial Brael som gör att man kan få en titel efter sitt namn förutom att göra Diplomacy quests? Såg nämligen att i Tanvu där Half Elves startar så kan man få en titel vid namn "Lao'Jin Knight" om man gör ett par quests och då borde ju Raki-spelare som jag också kunna få en liknande titel.

Inaktiv

Har nästan löst frågorna själv, Tog lite tid dock hehe... Disciple som jag spelar har 4 Endowments:

Endowment of Life är den första man kan trigga vid level 4 och combon till den är Blessed Wind, Cyclone Kick och till sist Void Hand.

Endowment of Mastery är den andra man kan trigga vid level 18. Combon till den är Soul Cutter, Void Hand och till sist Knife Hand.

Endowment of Balance är den tredje som jag ännu inte lyckas få för jag är bara lvl 18 och det står att den kräver level 26 för att triggas. Combon är Blooming Ridge Hand, Knife Hand och till sist Cyclone Kick.

Den sista heter Endowment of Enmity och ska kunna triggas vid level 30 sa en kille jag snackade med men det kanske är 34 som jag läste på en sida. Combon är bara en Cyclone Kick och en Ra'Jin Flare.

Sen det där med titlarna så finns det Lao'Jin Knight som vem som helst kan få om man bara pallar sig till Tanvu och gör en relativt lång questkedja, sen finns det en Diplomacy titel man kan få i Ca'ial Brael där Raki startar men den titeln kan bara Wood Elves få som startar på samma plats. Det ska även finnas andra titel som vem som helst också kan få men jag är lite osäker på om det är Hunter's League som första questet heter i kedjan eller om det finns något quest innan det man behöver göra. Hoppas att detta hjälper någon som låst fast sig precis som jag gjorde

Edit: Glömde nästan bort att nämna att det där Diplomacy questet man gör för att få en gratis häst, den är inte unik. Det är exakt samma färg på den hästen som Dusky Brown Horse och man kan bara uppgradera den genom att levla Diplomacy om man nu orkar med det. Själv är jag bara lvl 7 Diplomat än så länge och jag tyckte det var extremt segt att bara komma så långt

1
Skriv svar