Kan man bara välja en sida i lotr online?

Medlem
Kan man bara välja en sida i lotr online?

jag undrar kan man inte välja sida i lord of rings online? Verkar bara vara "goda" sidan man kan va och då möter man ju inge player fiender


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Först och främst har jag själv bara gått igenom trialen. Lite har man tagit reda på om spelet i dess förebyggande syfte dock. Så vitt jag vet så får du möjlighet att ta kontroll över en "ond" spelare efter en uppsatt nivå, tio tror jag närmare bestämt, som de implementerade i brist på annat när efterfrågan kom, skulle jag gissa. Detta indirekt till din egna antagonist, men mer hur det förklaras eller genomförs kan jag inte besvara.
Lotro är heller inte helt inriktat till den PvP-strävande skaran heller. Det känns till mångt och mycket som ett mer storydrivet kampanjlir, än säg motsvarande det kommande Warhammer Online som måste vara dess motpart på samma spelplan.

Oavsett så kan jag tro att detta är en av anledningarna varför jag inte helt fastnade för spelet. Ens karaktär är en viktig del i dessa timslaktare, och finns det ingen man tillåts fastna för, om det är ett ruttnande lik eller skönheten själv med Spock-öron, så känns det som ett dött lopp. För lite 'biff' för min smak, antar jag, även om dvärgen gjorde det acceptabelt de sju dagar som led.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Tack för infon:)
Håller med om att det är roligare med PVP även om det inte alltid man spelar för att alltid kriga mot den andra sidan så att säga.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

nej det finns ingen ond sida i LOTRO som man kan välja,

så som det finns i wow,
vissa här på fz rättar mig hela tiden och säger att det finns ingen ond sida i wow,

men horde är faktiskt den onda sidan.
för på alliance är det människor och alver.

och på horde är det taurens, skelettgubbar medmera, och dom kan man knappast anse vara goda.

Medlem

Så ondska är baserat på utseende? Horde är lika onda som Alliance, det handlar bara om vilket perspektiv man har. Kör Horde och du får höra om Alliances felsteg och hur dem elaka människorna, alverna eller whatever förstör för Horde, och spela Alliance och du får höra om dem elaka horde förstör för alliance och människorna i det. WoW är inte så svart och vitt som du verkar vilja tro BBB.

Sådär, ännu en rättning i ledet ;> Själv lite sugen på Lotro, men jag har för stunden för kul i WoW för att kolla närmare ^_^ Kommer bli kul med Warhammer online dock, det ska testas så snart jag kan.


signatur

Videomupp

Medlem

Finns Monsterplay på level 10 som Fjornsvavne nämnde, då börjar som ett level 50 "creep" och slåss om keeps mot folk som levelat sina karaktärer till level 50. Tydligen kommer detta expandera i och med nästa uppdatering i januari/februari.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

nej det finns ingen ond sida i LOTRO som man kan välja,

så som det finns i wow,
vissa här på fz rättar mig hela tiden och säger att det finns ingen ond sida i wow,

men horde är faktiskt den onda sidan.
för på alliance är det människor och alver.

och på horde är det taurens, skelettgubbar medmera, och dom kan man knappast anse vara goda.

Alliance.
Humans - ansvariga för att kriget mellan de två faktionerna bröt ut igenom efter en kortvarig fred.

nightelves - håller på att odla upp ett korrupt "world tree"

gnomes, dvärgar och drenaei - De bara är där.

Horde.
Undead - Forskar fram sjukdomar, med syfta att ta dö på allt liv.

Bloodelves - Försöker att återbygga sitt folk som en gång vart förråda av människorna under tidigare krig.

Taurens - Ett fred och natur älskande folk som är på hordes sida tackvare thrall.

Troll - På hordes sida tackvare deras relation till thrall.

Orcs - en nobel ras som efter ha tagit sig ur demoners grepp försökte att återhämtat sig. Och då kom humans och ville ha krig igen.

BBB, du tycker inte det verkar jävligt svårt att avgöra vem som är "ond" och "goda" i detta?

Medlem

I Lord of the Rings Online så kan man bara spela PvP i ett speciellt område. Detta området heter Ettenmoors och man kan ta sig dit på 2 olika sätt.

Det ena är att ta sin "vanliga" karaktär upp till lvl40 för att sedan bege sig till Ettenmoors med densamme.

Det andra sättet är genom att skapa en "Monster Character/player" och då startar man med en lvl50 Orc, Uruk-Hai, Spider eller Warg i Ettenmoors. Detta kan man först göra efter att man har fått upp sin vanliga karaktär till lvl10.

Det finns alltså inga andra PvP (eller PvMP som det heter i LotRO) ställen i spelet förutom Ettenmoors. Anledningen till att det är ett minimum på lvl40 för vanliga karakärer är helt enkelt för att de skall ha ngn chans där inne mot Monster-players som redan är lvl50.

Det finns alltså ett ställe i spelet där mänskliga spelare spelar på "den goda" och "den onda" sidan mot varandra.

Sedan skulle jag kunna skriva en uppsats om hur jäkla tufft det är när 2st stora grupper (1 Freeps & 1 Creeps) drabbar samman och det blir kaos när ena sidan försöker fly när de ser att de kommer att förlora


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

nej det finns ingen ond sida i LOTRO som man kan välja,

så som det finns i wow,
vissa här på fz rättar mig hela tiden och säger att det finns ingen ond sida i wow,

men horde är faktiskt den onda sidan.
för på alliance är det människor och alver.

och på horde är det taurens, skelettgubbar medmera, och dom kan man knappast anse vara goda.

Jo, de kan anses vara goda. Om du visste någonting alls om Warcrafts historia och handling så skulle du nog förstå att Alliance än minst lika onda och Horde minst lika goda.
Bara för att människor, dvärgar och alver är på Alliance så betyder inte det att sidan blir "god".
Finns liksom inget svart och vitt här, båda sidorna har sina onda och goda delar.

Taurens är ju rena greenpeace för fasen

1
Skriv svar