Vilket MMO ska du spela till våren/sommaren?

Medlem
Vilket MMO ska du spela till våren/sommaren?

Som vi alla vet så kommer det många intressanta MMO:s till våren och sommaren samt expantionen till World of Warcraft.

Så jag ville kolla lite om vad ni tror att ni kommer att spela när dessa kommer. För självklart kan man ju bara spekulera i detta då detta gäller framtiden.

Vet att det redan finns en liknande tråd men denna är lite mer övergripande. Tog med de spelen som jag tror är/kommer att bli störst.

Länkar:
World of Warcraft: Wrath of the Lich King
Warhammer: Age of Reckoning
[http://www.ageofconan.com/
Age of Conan: Hyborian Adventures]
Lord of the Rings Online
Guild Wars
EVE Online
Dark Age of Camelot
Runescape


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

wow fortsätter man med, det enda som kan locka mig från wow är ett nytt smaskigt Diablo spel.

Medlem

Antagligen LOTRO eller AoC. Får väl se om man kan få tag i nått jobb så man har råd att spela skiten.

Medlem

Själv så verkar Warhammer väldigt hett just nu efter att man sett deras videos och testad betan. Dock får man vänta och se vad Blizzard sitter och filar på med WotLK. De lovar ju ganska mycket. Det kanske helt enkelt blir båda, lite körigt att hinna dock


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

jumpgate evo eller aoc eller warhammer , lite osäker om jumpgate hinner släppas till 2008 men hoppas


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

har längtat efter age of conan sen första gången det nämndes i pcgamer. har gått med i clan of conan och massa annat, rädd att jag hypar sönder spelet. antingen kommer det att bli bästa spelet jag spelat eller så lägger jag ner mmos

Medlem
Medlem

Håller mig till lotro sålänge communityn håller.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Håller mig till lotro sålänge communityn håller.

Samma här, även om både WAR och AoC verkar lovande.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Trots de vaga förhoppningarna på WAR, så när allt kommer omkring kommer jag sitta där med WoW och expansionen. Så dålig är man.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag kommer nog hålla mig på det öppna havet i Pirates of the Burning Sea. Ifall Darkfall betan hinner komma tills våren kan de bli jobbigt tajt va de blir dock.

Medlem

Får se hur det går, om man faller tillbaka i in WoW-fällan, håller på än med EVE, eller Tabula Rasa. Drömmer fortfarande om en värdig uppföljare till Planetside :'(

Inaktiv

Om jag har råd att köpa ny burk blir det eazmode AoC.
Antar att det blir att aktivera WoW så småningom också.

EDIT: Fixade stavfel.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Guild Wars har mycket behållning, jag har köpt alla 4 spelen och håller fortfarande på med Prophecies, och då måste jag erkänna att jag köpte Guild Wars typ för två år sedan...

Medlem

Allt annat är en Väntan på Darkfall. Men man får ju testa lite WH och AOC iallafall

Inaktiv

Men vet ngn hur mycket WHO kommer kosta? är gärna lite intresserad

Medlem
Skrivet av EA Mythic Q&A:

..when you look at the monthly fee (usually $10-$16USD) that a player pays to access the content almost 24x7..

Engångsbeloppet lär även det ligga på normal nivå, vill säga 400-500kr, då inget annat tycks vara angivet. Ett mmo som de andra, också prissatt som de andra.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

var nog inte så farligt iaf:P

Medlem

Det blir nog AoC här, för att alla andra värkar vara för FJORTOSAR xD


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

Får se hur det går, om man faller tillbaka i in WoW-fällan, håller på än med EVE, eller Tabula Rasa. Drömmer fortfarande om en värdig uppföljare till Planetside :'(

Uppföljare till Planetside kommer inte komma. Bara skrota den drömmen.. Jag vet att jag gjorde det för 2 år sen

Själv är jag fast i EVE. Fått min första Cap, så nu ska det bli storpangandes till våren.

Medlem

Jag är väldigt sugen på Age of Conan och Warhammer Online så dom kommer jag testa när dom väl dyker upp i butik, fram tills dess så blir det Wrath of The Lich King som kommer ta min tid på MMO fronten.

Inaktiv
Skrivet av thordan:

har längtat efter age of conan sen första gången det nämndes i pcgamer. har gått med i clan of conan och massa annat, rädd att jag hypar sönder spelet. antingen kommer det att bli bästa spelet jag spelat eller så lägger jag ner mmos

Emedan AoC har stor potential för succé, finns även en stor potential för misslyckande. Deras combat-system är innovativt, vågat och kan verkligen tillföra något till genren. OM det funkar.

Vad jag förstått, har de haft problem att få systemet fungera när man har mer än hundra spelare i samma zon. En lösning är att begränsa antal spelare som kan vara i en viss zon, men det medför ju kraftiga begränsningar av känslan av frihet, samt öppnar portarna för att ta camping till nya nivåer genom att logga in med karaktärer av motstående faktion och hogga platser avsedda för riktiga spelare.

En annan lösning är att överföra mer beräkningar till klienten. Emedan detta skulle kunna lösa lag-problem, är det dock att öppna portarna för hackers.

Det vore tråkigt att se ett grymt spel släppas, bara för att sabbas av fusk.

Jag hoppas AoC bär, men betänk att det är lite av ett wild-card.

För mig blir det WAR. Har lagt ner WoW och vet att jag skulle fastna om jag spelade WotLK så jag låter bli

Medlem

Startrek Online.... om det överhuvudtaget dyker upp 2008 Ska spela MSO (Spore) under 2008.

Inaktiv

Var ett tag sen jag spelade MMO nu. Guild Wars var det senaste. Ska helt klart satsa på Age of Conan när det kommer. Om det inte blir bra kommer det nog att bli Guild Wars 2 för min del.

Medlem

Age of Conan blir nog det jag spelar. Verkar bli riktigt bra.

Fast om det blir dåligt/jag tröttnar/låååångt framskjutet så blir det nog Warhammer Online, sist WoW expansionen.

Allt ligger i hur roligt stridssystemen är(viktigaste) och förstås hur bra PvP fungerar.

Medlem

AoC och WAR.

Tycker dock det ligger en lite halvsunkig slöja över Conan. Mycket som känns slarvigt och oinspirerat om man tittar på videos, screenshots, concept art och läser utvecklarnas kommentarer. Hoppas spelet inte floppar hårt. Vi behöver ett MMO som bryter lite trender.

WAR är inte like revolutionerade, så det riskerar mindre (vilket är både positivt och negativt), och det känns som om dem har mycket högre produktionsvärden för spelet, så just nu tippar jag på att WAR blir det bättre av dem två. Utvecklarna gjorde trots allt DAoC, så dem har erfarenhet och vet hur man hanterar PvP.

Dock så ska jag såklart testa båda spelen innan jag bestämmer mig

Inaktiv

Hm, jag har faktiskt inte kikat på WAR så mycket än. Får kanske ta och göra det. Vill ju verkligen inte missa något.

Inaktiv

Själv kommer jag spela EVE Online.

Men blir nog en del Everquest 2 och kanske lite Star Wars Galaxies när lusten faller på.

Tycker dom flesta nya MMO's inte har så mycket nytt att erbjuda utöver den gamla beprövade EQ/DAoC/WoW designen. Sedan Ultima Online (1997-1999) har alla MMO's (för utom EVE och SWG:preCU) tagit ett steg bakåt snarare än framåt.

Detta beror nog dock på att jag personligen hellre vill ha sandbox/virtual world spel som EVE/UO till skillnad från EQ2/WoW som är mer som themeparks.

Varför då spela EQ2?
Det är faktiskt riktigt välgjort spel av den typen och dessutom är det grymt snyggt och har Ratongas

Squeek!

Medlem

AOC och jag hoppas verkligen att alla snorisar/fjortisar som forstorde min wow upplevelse foljer aldersgransen och haller sig borta. Fet chans nar pappa betalar, men man kan alltid hoppas att warhammer är mer lockande

Jag korde vanguard ett tag. Synd att spelets prestanda och utveckling sög men vilken civiliserad och hjälpsam community det var. Precis som det ska vara i en MMORPG.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

12
Skriv svar