Medlem
Neocron

Är det nån på FZ som spelar neocron?
Jag spelade det mycket förr men det har blivit lite ensamt nu då inga polare spelar längre. Är det nån som spelar eller är sugen på att testa?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

När KK fixar sitt djävla betalsystem så att vanliga kreditkort kan användas utan att behöva gå till nån amerikansk sida som vägrar acceptera europeiska kreditkort, då kan jag tänka mig spela igen. Men det händer väll 2009 eller nåt sånt.

Ichinin, fd PP Faction Councellor, Pluto
(fd HL(ultimated)/SH+Spirit spy)

Medlem

de tar ju paypal nu så det skall inte va nåt problem


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Ok.. hörde från en polare nyss att de återställt gamla faktionssystemet (till 1.5) och har äntligen börjat få tillbaka spelare. DoY är en stor PvP zon och alla faktioner är tillbaka i Neocron City.

Taskigt läge för dom som ryckt LE chippet och flyttat till DoY

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Ok.. hörde från en polare nyss att de återställt gamla faktionssystemet (till 1.5) och har äntligen börjat få tillbaka spelare. DoY är en stor PvP zon och alla faktioner är tillbaka i Neocron City.

Taskigt läge för dom som ryckt LE chippet och flyttat till DoY

Ok. Får ta och kolla det då. Men har de ändrat kartorna nåt?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Inte kartorna, men innehållet på kartorna (zonerna) DoY är nu lika intressant att vara på som TG Canyon enligt vad jag hört.

Det är säkrare att gosa med lvl 80+ Warbots och Firemobs än att ha en lägenhet i DoY (många PKare).

Medlem

Ok. det låter ju intressant.
Vilken faktion spelar du med? jag kör NEXT


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag spelar inte alls för tillfället, men jag har provat NC2. Spelar jag igen så kommer jag att börja samla på mig tonnvis med rares igen, ett 10 tal lägenheter och massor med fordon och det blir som ett heltidsjobb

Jag spelade senast (NC1, Uranus servern) som sinnessvag Crahn-are då mina polare var i den faktionen. På Pluto så var jag Faction Councellor för Protopharma ("El Dude") I NC2 så var jag helt icke klannad hela tiden och sprang runt och glodde på Hack.net för att det var så satans coolt! (Kommer ihåg NC2beta när du kunde ha ihjäl lvl 90+ mobsen där inne med knytnäven )

Just nu nöjer jag mig att spela på "annat håll" och gå runt och uppleva gamla minnen med polare.

Medlem

minns första gången jag och polarn drog utanför huvudporten ut i wastelands.. bäckmörkt, illa beväpnade och vi hade bara en ficklampa. Det var läskigt
Har två goda vänner i staterna som vi träffade i NC1 betan.

Lite synd att det inte hänt så mycket i form av grafik och nya områden osv. för spelet ser ju fortfarande ut som NC1.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Nya områden är typ hack.net och några DoY zoner.

På grafiksidan: Det har hänt lite, EWOL har gett spelet lite nya texturer och sånt, men förutom det så svajar ökengräset som förut och alla gradiella biotoper har totaldödats, så det säger *poff* så står du helt plötsligt i en öken. Ingen mellanbiotop här inte.

En gång i tiden var det kul att köra runt i världen på en Hovertec i 200 KM/H och se världen sakta förändras från död radioaktiv skog till död radioaktiv öken *nostalgi suckar*

Hörde att det en gång i tidig beta så var det dödligt att gå ut genom dörren utan skydd. Tyckte det skulle vara krav på Radsuit eller nåt för att överleva, finns ju liksom en orsak varför det finns mutanter.

Inaktiv

Verkar riktigt coolt det där spelet. Finns det Trial/Buddy keys så man kan testa ?

Medlem
Skrivet av DeamoniC:

Verkar riktigt coolt det där spelet. Finns det Trial/Buddy keys så man kan testa ?

Ja.


signatur
Medlem
Skrivet av DeamoniC:

Verkar riktigt coolt det där spelet. Finns det Trial/Buddy keys så man kan testa ?

Scrolla ner så hittar du trialen:
http://ng.neocron.com/

Filmer om du vill kolla först:

http://www.youtube.com/watch?v=hUELIJUjiJ8
http://www.youtube.com/watch?v=_-KKhtFv4HA
http://www.youtube.com/watch?v=dGmk4Q3Ju8E

Något gammal wiki om NC1:
http://wiki.fz.se/Neocron

Ett tips: Om du gillar "combat" som typ SWG/WOW och andra MMOs så kommer du dö var 10:e sekund i NC. Om du däremot gillar CS, BF och annan FPS-combat så kommer du överleva...längre. Och glöm inte bort att UTFORSKA världen.

Lycka till!

Medlem

Jag hade typ världens onödigaste gevär förr.. ett Lazar gevär,TL2 gjort av en TL250 byggare.. det hade 700meters räckvidd och gjorde 2 i skada

Vill ni köra så skicka ett pm eller ett ingame brev till Fenix Wylde. Vore kul att spela igen..

Undra hur spelet funkar på min tablet pc..

edit: va fan.. försöker de suga ut 25€ igen för mitt "trial account"? Jag har för fan köpt spelet.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag hade typ världens onödigaste gevär förr.. ett Lazar gevär,TL2 gjort av en TL250 byggare.. det hade 700meters räckvidd och gjorde 2 i skada

hehe, låter som någonting som jag skulle kunna ha gjort. Gjorde 5 slottade TL3 heals och sådana gevär (Samlade på sånt).

Jagade dock warbots och firemobs med min Ultimatade, Barrel-boostade, Spiritmoddade(!) SH och Ditto (fast Flazer) Healing Light.

Om jag gick in i strid i verkligheten och fick välja ett vapen så skulle det vara en HL. Att förgöra fienden utan att de märker det innan det är nästan försent... fan vilka skratt jag fick mig som sniper )

Medlem

Hehe. Nu så har de ju ändrat så man faktiskt MÅSTE använda kikarsiktet på prickskyttegeväret. Innan var det ju helt onödigt.

Edit: Mitt och polarns konto är aktiverat igen. Släng iväg ett meddelande till antingen Fenix Wylde (Ian Debullie / Lead Foot) eller Fyazquo om ni känner för att spela.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Liten update.. KK verkar ha problem med paypal så att mitt konto är aktivt trots att jag inte betalat på länge. Så logga in och kolla

edit: oops.. graverobbing. Tråden var inte purfärsk


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar