Earth And Beyond Live Online
Detta inlägget uppdateras konternueligt
Earth And Beyond från Westwood/Ea kan nu spelas online igen via "java development code"
För mer information besök:
för senaste infon om online delen besök:
Installation Guide / FAQ
-----------------------------------
STEP 1: Download and install the client to the default location fron net 7 portal download section.
READ LATEST NEWS FROM
http://www.net-7.org/LauncherUpdates/
-----------------gammal info----------------------------
STEP 1: Download and install the client to the default location.
http://www.hellspark.com/dm/gaming/enb/net7/eandb_demo.exe
STEP 2: Download and install the latest patch update.
It can be found at the following link.
http://www.stfcc.org/enb/files/enb-up.exe
STEP 3 Download net 7 startup client
http://www.game-emulators.com/enb/Installers/net7setup_2_.exe
STEP 4 skapa account
http://net-7.org/stresstest/signup.php
-----------------gammal info----------------------------
Uppdatering till spelet dras hem från
http://forum.enb-emulator.com/index.php?automodule=downloads&...
Extra ladda hem starchip creator härifrån
http://www.earthandbeyond.ca/community/coolstuff/CharacterSta...
För er som inte har spelat spelet är här en manual
http://www.earthandbeyond.ca/support/onlinemanual/EBMANUAL.PD...
Dase_1.3.1
http://enb.jfisherstudio.com/Releases/Tools/Dase_1.3.1.zip
Diskuter gärna problem och lösningar i denna tråden
Lycka till
härligt att kunna bidra med lite nostalgi
Trevligt värre! Fullkomligt älskade liret när det lanserades. Blev kort & gott kär i det, trots lite brister.
ja onlinedelen släptes inte för allt så länge sedan och utan sourcekod så går det lite långsamt men jag tycker att de har lyckas hyfsat bra ändå
ska komma en uppdatering snart som föränklar det hela
jag uppdaterar med mer info när jag får ny information om spelet
ny offline del net7 server släppt
bättre funktion och enklare installation
är det någon här som spelar earth and beyond?
ea? det var westwood som utvecklade spelet i från början
ea lade ner onlinedelen och därför finns det väll inget som säger att någon annan skapar en emulering till spelet så länge de inte känar pengar på det
Kan säga att samma sak har hänt med andra MMORPGs, men någon äger fortfarande rättigheterna till spelet så det hela är en juridisk gråzon.
Det finns en orsak varför att vi som har pysslat med att utveckla "kreativa nätverksprogram" inte direkt går runt och publicerar våra riktiga namn på våra verk...
Ang. Ichinin's inlägg: Jo, det har vi diskuterat till leda på enb-emulator's forum.
Och som det verkar stå nu så, så länge vi inte tar betalt på något sätt så funkar det.
Detta eftersom vi ju inte rör klienten, utan enbart gör en server som svarar på klientens anrop.
Och, lite news... emulatorn är nu i ett beta stadie där vi eftersöker fler beta testare.
Och inom c:a en månad så kommer det att bli "public beta".
Väldigt mycket har hänt och implementarats senaste månaderna.
Edit: Pratar då om C++ versionen...aka Net7.
//EnB-Emu Dev
vad trevligt med en public beta snart
vart tog den där publica betan vägen?
vart tog den där publica betan vägen?
Den har tyvärr blivit lite uppskjuten. C++ teamet håller som bäst på att gå över till UDP protokollet i stället för TCP. Allt för att få en så smidig och laggfri kommunikation som möjligt.
Det sista som sagts nu är att det ska vara testat och klart i slutet av April.
Håll tummarna för att tidsplanen håller.
//Ztar
C++ teamet håller som bäst på att gå över till UDP protokollet i stället för TCP.
Ursäkta, men ditt inlägg låter som svammel. Klienten har implementerat ett nätverksprotokoll som antingen är TCP, UDP eller en kombo av båda.
Såvida ni inte skriver om själva nätverkskoden i klienten så undrar jag exakt vad du menar?
C++ teamet håller som bäst på att gå över till UDP protokollet i stället för TCP.
Ursäkta, men ditt inlägg låter som svammel. Klienten har implementerat ett nätverksprotokoll som antingen är TCP, UDP eller en kombo av båda.
Såvida ni inte skriver om själva nätverkskoden i klienten så undrar jag exakt vad du menar?
Eftersom jag själv inte är inblandad i just den biten, så kan jag bara copy/paste vad han (c++ developer'n som håller på med den biten) sa.
Postat 13 Mars.
"hi team,
I've reached the point where I can see the client attempting to connect to the server via UDP.
From what I've seen it appears that the TCP mode was a development 'debug' setting, probably never intended for any actual use, which is why there's nothing we can do about the constant connection resets while still using TCP.
It's still in the early stages, but the current idea is that what is now the 'Connection' instance for each player - that is created and destroyed for each sector change - will be subsumed into the 'Player' instance for that player, so will persist throughout the client session. Thankfully then we don't need to worry about needing to test for a valid connection (ie ConnectionAvailable() before issuing a signal to any player, and it saves the heap fragmentation.
The Connection class itself will still be there because the client establishes the initial login via TCP, but ClientToSectorServer.cpp will no longer see any use, so we can leave it there for reference as we port everything to UDP. Cue tumbleweeds and 'blowing' sound effect for CTSS.
"
Är det något mer du undrar, så kan du själv gå till forumet och läsa. (om du tycker att jag svamlar om något)
Ok. Hade kunnat lösts om de spelat in sessionerna i typ Wireshark (Ethereal) och byggt sessionerna på det. Gå gjorde vi i "mitt" projekt.
Jo...om spelet forfarande hade varit "live" hade det ju inte varit några problem...
Men, i sann EA anda (mjölka, lägg ner) så stängdes servern ner för några år sen, till förmån för Sims Online, som ju även den rönte samma öde hos EA.
Så det är verkligen reverse enginering som gäller för EnB emu servern..
//Ztar
vart tog den där publica betan vägen?
Den har tyvärr blivit lite uppskjuten. C++ teamet håller som bäst på att gå över till UDP protokollet i stället för TCP. Allt för att få en så smidig och laggfri kommunikation som möjligt.
Det sista som sagts nu är att det ska vara testat och klart i slutet av April.
Håll tummarna för att tidsplanen håller.
//Ztar
okej bra att veta att de jobbar på det 8)
jaha nu har det kommit lite nytt
jaha nu har det kommit lite nytt
Jepp! Här kan ni läsa om det senaste om open beta! http://forum.enb-emulator.com/index.php?showtopic=5074
Vi jobbar just nu för fullt med att finslipa de sektorer som kommer att vara tillgängliga då.
Planen är att börja storylinen från början och fortsätta framåt, som det var tänkt när Westwood gjorde spelet. INTE som den nerfade, bantade versionen som vi såg live efter att EA klampade in och tog över WW.
//Ztargazer
kul att höra att det går frammåt