Earth And Beyond Live Online

Medlem
Earth And Beyond Live Online

Detta inlägget uppdateras konternueligt

Earth And Beyond från Westwood/Ea kan nu spelas online igen via "java development code"

För mer information besök:

www.earthandbeyond.ca

för senaste infon om online delen besök:

http://www.enb-emulator.com/

Installation Guide / FAQ
-----------------------------------

STEP 1: Download and install the client to the default location fron net 7 portal download section.

http://www.net-7.org

READ LATEST NEWS FROM

http://www.net-7.org/LauncherUpdates/

-----------------gammal info----------------------------

STEP 1: Download and install the client to the default location.

http://www.hellspark.com/dm/gaming/enb/net7/eandb_demo.exe

STEP 2: Download and install the latest patch update.

It can be found at the following link.
http://www.stfcc.org/enb/files/enb-up.exe

STEP 3 Download net 7 startup client

http://www.game-emulators.com/enb/Installers/net7setup_2_.exe

STEP 4 skapa account
http://net-7.org/stresstest/signup.php

-----------------gammal info----------------------------

Uppdatering till spelet dras hem från

http://forum.enb-emulator.com/index.php?automodule=downloads&...

Extra ladda hem starchip creator härifrån
http://www.earthandbeyond.ca/community/coolstuff/CharacterSta...

För er som inte har spelat spelet är här en manual
http://www.earthandbeyond.ca/support/onlinemanual/EBMANUAL.PD...

Dase_1.3.1
http://enb.jfisherstudio.com/Releases/Tools/Dase_1.3.1.zip

Diskuter gärna problem och lösningar i denna tråden

Lycka till


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

najs


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

kul o se dm så långt framskriden även om det är en heldel kvar att göra


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Fan vad grymt. Spelade det här lite i början när det släpptes. Blir att testa igen

Medlem

härligt att kunna bidra med lite nostalgi


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

kvn
Medlem

Coolt ska testas, läste om spelet för ett tag sen och alla ledsna vet spelares kommentarer.

Tack Bondmaster

Medlem

Vid sånna här tillfällen man önskar att man hade kvar VMWare på Macen så man kunde testa det här

Medlem

Lagt det hela på is var ju extremt risiga instruktioner fick det itne att funka speciellt bra men plus för effort och det blir säkert bättre längre fram när det är närmare beta status


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Trevligt värre! Fullkomligt älskade liret när det lanserades. Blev kort & gott kär i det, trots lite brister.


signatur
Medlem

ja onlinedelen släptes inte för allt så länge sedan och utan sourcekod så går det lite långsamt men jag tycker att de har lyckas hyfsat bra ändå

ska komma en uppdatering snart som föränklar det hela

jag uppdaterar med mer info när jag får ny information om spelet


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

ny offline del net7 server släppt

bättre funktion och enklare installation

http://forum.enb-emulator.com/index.php?showtopic=3520


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

är det någon här som spelar earth and beyond?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Hur ok är det att prata om emulering på FZ? Jag har inte sett någonting som indikerar på att de har EOAs tillåtelse på att koda en emu som skulle göra det ok.

Medlem

ea? det var westwood som utvecklade spelet i från början

ea lade ner onlinedelen och därför finns det väll inget som säger att någon annan skapar en emulering till spelet så länge de inte känar pengar på det


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Kan säga att samma sak har hänt med andra MMORPGs, men någon äger fortfarande rättigheterna till spelet så det hela är en juridisk gråzon.

Det finns en orsak varför att vi som har pysslat med att utveckla "kreativa nätverksprogram" inte direkt går runt och publicerar våra riktiga namn på våra verk...

Inaktiv

Ang. Ichinin's inlägg: Jo, det har vi diskuterat till leda på enb-emulator's forum.
Och som det verkar stå nu så, så länge vi inte tar betalt på något sätt så funkar det.
Detta eftersom vi ju inte rör klienten, utan enbart gör en server som svarar på klientens anrop.
Och, lite news... emulatorn är nu i ett beta stadie där vi eftersöker fler beta testare.
Och inom c:a en månad så kommer det att bli "public beta".
Väldigt mycket har hänt och implementarats senaste månaderna.

Edit: Pratar då om C++ versionen...aka Net7.

//EnB-Emu Dev

Medlem

låter nice funkade si o så sist jag testade var lite bökigt o få till det


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

vad trevligt med en public beta snart


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

vart tog den där publica betan vägen?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av bondmaster:

vart tog den där publica betan vägen?

Den har tyvärr blivit lite uppskjuten. C++ teamet håller som bäst på att gå över till UDP protokollet i stället för TCP. Allt för att få en så smidig och laggfri kommunikation som möjligt.
Det sista som sagts nu är att det ska vara testat och klart i slutet av April.
Håll tummarna för att tidsplanen håller.

//Ztar

Medlem
Skrivet av ztargazer:

C++ teamet håller som bäst på att gå över till UDP protokollet i stället för TCP.

Ursäkta, men ditt inlägg låter som svammel. Klienten har implementerat ett nätverksprotokoll som antingen är TCP, UDP eller en kombo av båda.

Såvida ni inte skriver om själva nätverkskoden i klienten så undrar jag exakt vad du menar?

Inaktiv
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av ztargazer:

C++ teamet håller som bäst på att gå över till UDP protokollet i stället för TCP.

Ursäkta, men ditt inlägg låter som svammel. Klienten har implementerat ett nätverksprotokoll som antingen är TCP, UDP eller en kombo av båda.

Såvida ni inte skriver om själva nätverkskoden i klienten så undrar jag exakt vad du menar?

Eftersom jag själv inte är inblandad i just den biten, så kan jag bara copy/paste vad han (c++ developer'n som håller på med den biten) sa.
Postat 13 Mars.

"hi team,

I've reached the point where I can see the client attempting to connect to the server via UDP.

From what I've seen it appears that the TCP mode was a development 'debug' setting, probably never intended for any actual use, which is why there's nothing we can do about the constant connection resets while still using TCP.

It's still in the early stages, but the current idea is that what is now the 'Connection' instance for each player - that is created and destroyed for each sector change - will be subsumed into the 'Player' instance for that player, so will persist throughout the client session. Thankfully then we don't need to worry about needing to test for a valid connection (ie ConnectionAvailable() before issuing a signal to any player, and it saves the heap fragmentation.

The Connection class itself will still be there because the client establishes the initial login via TCP, but ClientToSectorServer.cpp will no longer see any use, so we can leave it there for reference as we port everything to UDP. Cue tumbleweeds and 'blowing' sound effect for CTSS.

"
Är det något mer du undrar, så kan du själv gå till forumet och läsa. (om du tycker att jag svamlar om något)

Medlem

Ok. Hade kunnat lösts om de spelat in sessionerna i typ Wireshark (Ethereal) och byggt sessionerna på det. Gå gjorde vi i "mitt" projekt.

Inaktiv
Skrivet av Ichinin:

Ok. Hade kunnat lösts om de spelat in sessionerna i typ Wireshark (Ethereal) och byggt sessionerna på det. Gå gjorde vi i "mitt" projekt.

Jo...om spelet forfarande hade varit "live" hade det ju inte varit några problem...
Men, i sann EA anda (mjölka, lägg ner) så stängdes servern ner för några år sen, till förmån för Sims Online, som ju även den rönte samma öde hos EA.
Så det är verkligen reverse enginering som gäller för EnB emu servern..

//Ztar

Medlem
Skrivet av ztargazer:
Skrivet av bondmaster:

vart tog den där publica betan vägen?

Den har tyvärr blivit lite uppskjuten. C++ teamet håller som bäst på att gå över till UDP protokollet i stället för TCP. Allt för att få en så smidig och laggfri kommunikation som möjligt.
Det sista som sagts nu är att det ska vara testat och klart i slutet av April.
Håll tummarna för att tidsplanen håller.

//Ztar

okej bra att veta att de jobbar på det 8)


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

jaha nu har det kommit lite nytt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av bondmaster:

jaha nu har det kommit lite nytt

Jepp! Här kan ni läsa om det senaste om open beta! http://forum.enb-emulator.com/index.php?showtopic=5074

Vi jobbar just nu för fullt med att finslipa de sektorer som kommer att vara tillgängliga då.
Planen är att börja storylinen från början och fortsätta framåt, som det var tänkt när Westwood gjorde spelet. INTE som den nerfade, bantade versionen som vi såg live efter att EA klampade in och tog över WW.

//Ztargazer

Inaktiv

Hej igen, Alla!

Ännu en stresstest öppnar den 22:e Dec.
8)

Ztargazer

Medlem

kul att höra att det går frammåt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

jepp , återkom när det börjar närma sig öppen beta/nära final

stresstest orkar man inte med


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar