Hur stort är LOTR online idag ?

Inaktiv
Hur stort är LOTR online idag ?

Undrar bara om någon vet vilket genomslag Lord of the Rings Online har nu ett halvår efter release ?

Medlem

. <- ungefär så stort jämfört med t.ex WoW.

Inaktiv

tackar för det pedagogiska svaret !

Medlem

Det har växt till sig, finns en gratistrial på 7 dagar, servers är hyfsat packade, de vanliga asiatiska farmerpacket har kommit, men det är fortfarande en trevlig stämning och kommer mer o mer high-end content.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Finns det fler zoner nu? Sist jag lirade hade man inte så många olika valmöjligheter var man ville expa/questa.

Medlem

Skulle hellre sett att LOTRO bytte plats med WoW när det gäller popularitet. Skulle kännas ändå in i själen!

Inaktiv

nja, lirade Lotro nån månad och lade av sen,
alltför mycke var snott från wow,
kändes som att lira en snyggare version av wow.

så Lotro åkte snart ut ur datorn.

hade hellre sett ett nytt Ultima Online.
eller ett nytt snyggt star wars galaxies som var jäkla kul innan sony sabbade det med massa kassa questar.

Medlem

@bbb
och wow snodde från eq. eq snodde från uo. Uo snodde från m59

Jaha?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

nja, lirade Lotro nån månad och lade av sen,
alltför mycke var snott från wow,
kändes som att lira en snyggare version av wow.

Så kände jag det med, tröttnade på det fort som tusan.


signatur

ZtorM^

Medlem

Man kan ju skaffa en livstidsprenumeration för runt 150$, vilket knappast kan vara ett gott tecken. Känns som de vill mjölka guldkavlen så länge det går eller iaf få tillbaka lite förlorade stålars. Vad gör de om för många hakar på det erbjudandet i den hårda konkurrensen som nu råder med WAR och AoC i antågande, och samtidigt förlorar nyrekrytering? Tror inte det händer så mycket mer i Midgård då.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Inaktiv
Skrivet av Fenix:

@bbb
och wow snodde från eq. eq snodde från uo. Uo snodde från m59

Jaha?

jodå jag vet,
lirade EQ2 en del, men mest lirade man UO för det var ruskigt kul

Medlem

Jag lirade LotRO för ett par månader sedan och jag måste säga att jag helt klart fastnade för det. Tyvärr kan jag inte undanvara den tiden som behövs för att spela ett MMO för tillfället.

Visst, det påminner om en del andra MMORPGs som finns ute just nu (vilket MMORPG gör dock inte det?) men det är så oerhört mycket mer känsla i LotRO. Ett exmepel är det faktiskt finns en intressant handling i LotRO som gör att man spelar det för mer än allt guldgrävande som jag tycker att det börjar bli lite väl mycket av i dagens MMOs. Sedan jag slutade spela har det ju även tillkommit en hel del andra små roliga funktioner så jag skulle nog säga att det är ett riktigt bra lir för tillfället.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar