EVE Revelations II

Inaktiv
EVE Revelations II

Spelade EVE revelations på 14 dagars beta, gillade verkligen att flumma ihop ett nice skepp. Just då var det lite tamt ändå. Warpa hit och dit men jag gillade det riktigt mycket ändå. Saknade visakort då, men har det nu. Så jag skulle vilja veta om nån spelat Revelations II och vet om det är nån större skillnad eller om jag kan förvänta mig i princip samma sak.

Förväntade mig en nice spelhöst i år, men än så länge verkar bidragen ganska tama. Så jag funderar på att köra EVE tills AoC (age of conan) kommer ut.

P.S Hoppas de minns att svärdet bestämmer i conans värld och inte AoE pyro-blast

Medlem

De är i princip samma sak fast med lite nya features i princip och i november kommer ännu en expansion med en ny grafikmotor och client.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Har det varit snack om att man ska kunna gå omkring på stationerna med sin gubbe och inte bara flyga runt i ett skepp?

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Har det varit snack om att man ska kunna gå omkring på stationerna med sin gubbe och inte bara flyga runt i ett skepp?

Ja det är något dom jobbar på, men det ska bara vara en eyecandy grej ändå så det kvittar väl egentligen.... Du kan alltså INTE skjuta din CEO i baren och sen springa ner till hangaren och skjuta iväg med ditt covert ops skepp

För övrigt finns det ett Eve-Online forum lite längre ner..

Inaktiv

Ah tänkte det var så, men det kan funka ändå. Upptäckte att jag kan starta en ny beta sen expantionen kom. Såg inte att där var ett EVE-forum, tar en titt där.

men tack...

Medlem
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av Punchbag Polly:

Har det varit snack om att man ska kunna gå omkring på stationerna med sin gubbe och inte bara flyga runt i ett skepp?

Ja det är något dom jobbar på, men det ska bara vara en eyecandy grej ändå så det kvittar väl egentligen.... Du kan alltså INTE skjuta din CEO i baren och sen springa ner till hangaren och skjuta iväg med ditt covert ops skepp

För övrigt finns det ett Eve-Online forum lite längre ner..

vore ballt att sabotera cloning vats för fiendecorpet annars, typ hälla i en massa skräp så att de får dåliga kloner


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

det där med gå runt på stationerna med sin avatar är en 10 års plan för CCP och vad dom kommer införa. det är alltså inget datum satt för just den feature. samma är med att man planeter och månar ska vara mer än bara där, på dom 10 åren så kommer vi även kunna flyga ner med våra skepp i atmosfären.

i slutet av nov, 23 tror jag är det är satta datumet i dagens läge, vilket kan ändras. då ska iaf Rev 3 komma och med den, den nya grafik motorn och massa nya T2 skepp, T2 BS Marauders och Blackops, samt nya T2 frigs och cruisers.

ta en titt på denna sida http://eve.thefotb.com/rev3/ där kan du hitta info på nuvarande stats på mesta av det som ska komma i rev3. förutom grafik motorn, det är inte kommit ännu på test servern.

P.S. statsen är inte dom slutgiltiga och kan ändras tills Rev3 gå online på TQ

Medlem
Skrivet av mad-dog:

det där med gå runt på stationerna med sin avatar är en 10 års plan för CCP och vad dom kommer införa. det är alltså inget datum satt för just den feature. samma är med att man planeter och månar ska vara mer än bara där, på dom 10 åren så kommer vi även kunna flyga ner med våra skepp i atmosfären.

i slutet av nov, 23 tror jag är det är satta datumet i dagens läge, vilket kan ändras. då ska iaf Rev 3 komma och med den, den nya grafik motorn och massa nya T2 skepp, T2 BS Marauders och Blackops, samt nya T2 frigs och cruisers.

ta en titt på denna sida http://eve.thefotb.com/rev3/ där kan du hitta info på nuvarande stats på mesta av det som ska komma i rev3. förutom grafik motorn, det är inte kommit ännu på test servern.

P.S. statsen är inte dom slutgiltiga och kan ändras tills Rev3 gå online på TQ

hmm, statsen är inte det viktigaste i rev 3 imo, det är mer det att de ska minska laggen enligt dem själva och det är aldrig fel, sedan att det kommer se ännu bättre ut är ju inte dumt heller


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hahahaha, vakna upp i ett ägg osså smackar din pod fluid coca cola hahaaa... bra ide där Dumlen..

Tänk dig att din nya klon har shufflat om alla dina skillpoints så dina 15mil spaceship command har förflyttats till trade

Medlem

För övrigt kallas den kommande expansionen Trinity och inte Revelations 3.


signatur
Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av mad-dog:

det där med gå runt på stationerna med sin avatar är en 10 års plan för CCP och vad dom kommer införa. det är alltså inget datum satt för just den feature. samma är med att man planeter och månar ska vara mer än bara där, på dom 10 åren så kommer vi även kunna flyga ner med våra skepp i atmosfären.

i slutet av nov, 23 tror jag är det är satta datumet i dagens läge, vilket kan ändras. då ska iaf Rev 3 komma och med den, den nya grafik motorn och massa nya T2 skepp, T2 BS Marauders och Blackops, samt nya T2 frigs och cruisers.

ta en titt på denna sida http://eve.thefotb.com/rev3/ där kan du hitta info på nuvarande stats på mesta av det som ska komma i rev3. förutom grafik motorn, det är inte kommit ännu på test servern.

P.S. statsen är inte dom slutgiltiga och kan ändras tills Rev3 gå online på TQ

hmm, statsen är inte det viktigaste i rev 3 imo, det är mer det att de ska minska laggen enligt dem själva och det är aldrig fel, sedan att det kommer se ännu bättre ut är ju inte dumt heller

vilken typ utav lagg snackar du om? att det ska rycka mindre eller att nätverks lagget ska minska i fleet battles. att det kommer rycka mindre och att min CPU kommer belastas mindre nu och min GPU kommer belastas mer är något jag längtar efter

men jag tycker att grafik motorn är det största med Rev 3

Skrivet av Gullefjun:

För övrigt kallas den kommande expansionen Trinity och inte Revelations 3.

Revelations 3 är arbetsnamnet på Trinity, och det kommer heta Revelations 3 tills expansionen släpps officielt.

Medlem

Jag retar mig på databas-lagget dom har... Typ varje gång du öppnar market så låser sig spelet en stund.. En hel del freezelag när man salvagar också eftersom man öppnar och stänger containers hela tiden

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Jag retar mig på databas-lagget dom har... Typ varje gång du öppnar market så låser sig spelet en stund.. En hel del freezelag när man salvagar också eftersom man öppnar och stänger containers hela tiden

jo på senaste tiden så har det blivit en hel del tillfällen då spelet stannar upp efter att man har gjort något och typ 10s senare så kommer allting på en gång. dom uppgraderade hårdvaran som databasen kör på ganska nyligen 1-2 veckor sedan man jag tycker att det inte har blivit bättre alls. får fortfarande dom där "släppen"

Medlem
Skrivet av mad-dog:

Revelations 3 är arbetsnamnet på Trinity, och det kommer heta Revelations 3 tills expansionen släpps officielt.

Skitsnack, såvitt jag vet har det inte öht. kallats rev3 av något annat än communityn, innan det riktiga namnet annonserades.

Ett arbetsnamn är något man använder sig av innan det riktiga namnet tas i bruk, och när det gäller Trinity så har det använts ett tag nu.

http://www.eve-online.com/news/newsOfEve.asp?newsID=466


signatur
Medlem
Skrivet av mad-dog:
Skrivet av Gullefjun:

För övrigt kallas den kommande expansionen Trinity och inte Revelations 3.

Revelations 3 är arbetsnamnet på Trinity, och det kommer heta Revelations 3 tills expansionen släpps officielt.

expansionen heter redan Trinity om du kollar testservern dock.. Så kan nog säga Trinity.. Dom säger själva inte Rev 3 utan Trinity.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av mad-dog:

Revelations 3 är arbetsnamnet på Trinity, och det kommer heta Revelations 3 tills expansionen släpps officielt.

Skitsnack, såvitt jag vet har det inte öht. kallats rev3 av något annat än communityn, innan det riktiga namnet annonserades.

Ett arbetsnamn är något man använder sig av innan det riktiga namnet tas i bruk, och när det gäller Trinity så har det använts ett tag nu.

http://www.eve-online.com/news/newsOfEve.asp?newsID=466

Trinity är Revelations 3, Kali var tydligen arbetsnamnet. iom att dom delade upp Revelations och dom sa att Factional Warfare skulle komma med Revelations 3, alltså 3:e expansionen i Revelations namnet och Factional Warfre var planerat att komma som nästa patch efter Revelations 2 men det sköts upp till obestämt datum
här har du en tråd där CCP säger att Revelations 3 och Trinity är den samma så vi båda har rätt.
"So Trinity is Revelations III (not including FW). It's not been decided what the expansion containing factional warfare will be called nor if and when it will be released."
http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=...

hmm, längre ner på tråden så säger CCP att FW kanske kommer med Rev 3 eller Rev 4 tydligen så är inte det bestämt. "The FW expansion might be called Revelations III or Revelations IV or something completely different."

1
Skriv svar