Rekommendera MMORPG

Rekommendera MMORPG

Hej!

Jag vill ha lite hjälp, feedback, rekommendationer, förslag osv på diverse mmorpg som finns ute nu. Kylan börjar komma, mörkret kommer tätare inpå och jag vill sitta med bordslampan och fördjupa mig i nåt spel. Spel som jag spelat och varför jag slutade:

WoW - bra upplägg, mycket content, tävlingsanda, mycket folk, för mycket småbarn som har mammor som ropar att det är matdags mitt i en instans och skriver "afk 20 mins, wait for me". Det som är bäst är dock att konceptet håller, man tror på världen i spelet. Dock är det för mycket slentrian.

LOTR - Testade trialen. Även här höll konceptet. Man trodde på världen i spelet. Dock så kändes det som om man aldrig kom nånstans. Hur mycket man än levvlade och kom till nästa by så kändes det precis likadant som tidigare. Bara det att man var lite starkare, men det var ju även mobsen så.. ja. Tillbaka till ruta 1.

D&D - Riktigt kul! Alla klasser hade verkligen sin specifika unikhet och man hade användning av allihopa. Grymt smart lootsystem. I grupper var det dock stor chans att det blev rush men den enda anledningen till att jag slutade spela var att det fanns inget som helst end game. Ingen stor boss man kunde skryta om att man dödat. Man gjorde bara om samma dungeons men på en svårare grad.

Guildwars - Snyggt som bara den! Dock faller det på att det är stelt och att det känns som man spelar singleplayer. Dessutom kan man inte hoppa nedför stup eller ta genvägar. Väldigt frustrerande.

EVE - Snyggt och stämningsfullt är en av EVEs största fördelar! Dock så tyckte jag att det aldrig hände något. Hur stora skepp jag än fick. Skulle fortfarande jaga pirater som aldrig kändes speciellt unika då allting man såg var röda rutor. Som ett jäkligt snyggt textspel.

Så, har ni något att rekommendera efter dessa synpunkter? Ni kanske till ochmed har nån åsikt om att jag spelade spelet fel och kan rekommendera att spela spelet på ett annat sätt?

Inaktiv

wow såklart.
gäller bara hitta rätt server,
finns servrar med många småttingar och servrar med mer moget folk.

Skrivet av BangBoomBang:

wow såklart.
gäller bara hitta rätt server,
finns servrar med många småttingar och servrar med mer moget folk.

Vilka servers då?
Jag har ju en snart 70 warrior vars konto är fryst eftersom jag inte spelat på snart ett år.

Medlem

Lineage II förstås, i alla fall om vi pratar något icke-slentrian att krypa ihop framför hela vinterhalvåret - med fokus på end-game och politik/drama - gott om unika bossar att skryta om att ha besegrat, även om det är mer skrytfaktor att framgångsrikt kriga mot en ledande allians ^^ ...men det ÄR hardcore...

Inaktiv

men man behöver egentligen inte leta så mycke egentligen,
dom flesta servrar har sin del av vuxna och småglin.
man behöver inte joina guild som mass invitar till sin guild precis.
finns åtskilliga deriösa guilds på varje server.
bara att joina dom som verkar seriösa och är det en guild med clowner, /gquit och prova annan guild.

alla spel har fjortisar och det är oundvikligt.

Skrivet av Weyland:

Lineage II förstås, i alla fall om vi pratar något icke-slentrian att krypa ihop framför hela vinterhalvåret - med fokus på end-game och politik/drama - gott om unika bossar att skryta om att ha besegrat, även om det är mer skrytfaktor att framgångsrikt kriga mot en ledande allians ^^ ...men det ÄR hardcore...

Ah, kanske skulle skrivit att jag testat det också. Fast där har vi ju grind så det skriker om det. Gör man nåt annat än grindar där?

Medlem

1. Finns inget mmorpg som har allt utan man får välja det som har det man gillar.

Så frågan är vad du är ute efter?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skrivet av Notumforce:

1. Finns inget mmorpg som har allt utan man får välja det som har det man gillar.

Så frågan är vad du är ute efter?

Ett spel med en värld som känns genomtänkt och ett genomgående koncept.
Ingen grind.
Ett bra endgame.

Jag hade gärna spelat DaoC om det inte varit så att det var så tomt på alla servers. Det spelet tyckte jag hade det mesta.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Guildwars - Snyggt som bara den! Dock faller det på att det är stelt och att det känns som man spelar singleplayer. Dessutom kan man inte hoppa nedför stup eller ta genvägar. Väldigt frustrerande.

det är för att det är lika mycket MMO som Diablo.

annars håller jag med dig om EVE, det händer aldrig något. men det är väl liknande som SW:Galaxies (innan de förstörde spelet), det är vad man gör det till. spelarna står för vad som händer i världen.

WoW är annars det bästa MMO jag spelat, inget annat är så enkelt men samtidigt komplext, så väldesignat och snyggt.
men största svagheten är just att det är så bra och populärt så att det lockar till sig så många omogna människor. WoW är perfekt för att se hur idiotiskt många beter sig när de är på internet.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Skaffa/joina ett PvP corp och spela EVE som det ska spelas i stället. Inte så konstigt om du inte tycker det händer så mycket om du bara pangat rats hela tiden, det är ungefär lika kul som att grinda samma typ av mobs i WoW hela dagarna.

För om det är som du själv säger att du letar efter ett genomtänkt koncept med ett rikt end game så är det tveklöst EVE som står ut bland de övriga spelen.

Medlem

Borde va åldergräns på minst 18år på alla spel som jag lirar och kommer att lira

Medlem

MMO innehåller grind varesig du vill det eller inte. Bara att välja om du verkligen vill ha ett mmo.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Ja, allt är oundvikliga sanningar. Jag vill ha ett spel där man kan fortsätta sin karriär och då känns det som mmo är det enda som finns o välja på.
Kanske ska ge WoW ett försök till och fortsätta på min gubbe.. Iallafall tills AoC eller Warhammer kommer...

Medlem

Jag tycker du ska testa EQ2 om du inte gjort det, medans du väntan på AoC. Aion: Eye of Eternity är ett annat intressant titel men denna är inte lanserad än heller.

Hellgate: London som släpps den 1 november kan nog bli en fin tidsfördrift tills AoC släpps. Om du gillar hack&slash aka Diablo Style så bör du gilla Hellgate.

Medlem

Du kan ju testa Final Fantasy XI. Enligt mig så är det överlägset bäst på mmorpg marknaden just nu. Härlig, lite mer vuxen community. Spelet är ganska så inriktat på att man ska skaffa vänner o.s.v. men det är fullt möjligt att lira solo om man så önskar. (blir lite svårt efter en viss level dock.)

Världen är också en av de mest genomtänkta. Trots att spelet har ett par år på nacken så ser det fortfarande jäkligt nice ut.
Om jag måste säga något negativt om det så är det att det tar lite för mycket tid (var därför jag slutade, då skolan måste gå före) och det kan vara lite väl svårt ibland.

Men, som sagt, det är ett jäkligt bra mmorpg. ^_^

Medlem

EverQuest2 eller Vanguard skall du kolla på tycker jag!
Väldigt genomtänkta spel med massor av content, EQ2 har ju tex 3 expansioner. Moget folk som spelar och inget grind om du inte vill. Antal klasser är väll över 30 nu va? Vanguard är ju precis släppt så där har vi ingen expansion ännu. Men världen är riktigt levande och det finns massor att syssla med. Är väll än 10-15 klasser du kan välja mellan. Lycka till!

Inaktiv

everquest2 är bra jo,
men då måste du betala månads av giften med konto kort.
för tidskorten till EQ 2 är svindyra.

på wow får man 2 månader för strax under 300.

på EQ2 där får du bara 1 månad åt gången och det kostar nästan 200 och det bara för en månad.

vet inte varför tidskorten blivit så svindyra till EQ2

Medlem

Det finns eller har i alla fall funnits 3 månaders gamecards till EQ2. De låg på cirka 500 kr om jag inte minns fel. Alltså cirka 133kr per månad.

Men det har ju gamecards iaf långt ifrån alla MMO som har det verkade det som innan jag skaffa visa.

soi
Medlem

Dark age of camelot.

De engelska servrarna är tyvärr döda så jag skulle rekommendera US-Classic, det är bra action och ca 1500-2000pers på servern.

Medlem

nån som vet hur det går för Vanguard? är det kul?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

everquest2 är bra jo,
men då måste du betala månads av giften med konto kort.
för tidskorten till EQ 2 är svindyra.

på wow får man 2 månader för strax under 300.

på EQ2 där får du bara 1 månad åt gången och det kostar nästan 200 och det bara för en månad.

vet inte varför tidskorten blivit så svindyra till EQ2

BBB, det där är ju bara bullshit. Månadsavgiften för EQ2 ligger på 125:- ~.

Jag spelar Vanguard just nu. Ett spel att rekommendera.

Inaktiv

hade gärna sett ett swg 2

Glömde kanske lägga till att jag spelat EverQuest 1 i flera år när det begavs sig. Innan ens DaoC släppts. Slutade för att det slukade upp hela mitt liv.

Men i vilket fall.. tittar just nu på Vanguard.. det är nog det som låter mest lovande...

Inaktiv
Skrivet av Z0RRE:
Skrivet av BangBoomBang:

everquest2 är bra jo,
men då måste du betala månads av giften med konto kort.
för tidskorten till EQ 2 är svindyra.

på wow får man 2 månader för strax under 300.

på EQ2 där får du bara 1 månad åt gången och det kostar nästan 200 och det bara för en månad.

vet inte varför tidskorten blivit så svindyra till EQ2

BBB, det där är ju bara bullshit. Månadsavgiften för EQ2 ligger på 125:- ~.

Jag spelar Vanguard just nu. Ett spel att rekommendera.

jasså du.

vad är det här då ?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=34257

poängkort för everquest 2 . 179 kr för en månad.

Medlem

Korten brukar alltid kosta lite mer iofs.

Inaktiv

jupp och det är ju jäkla segt.

när jag lirade everquest 2 då vad jag minns var tidskorten som på wow,
gällde 2 månader och samma pris ungefär.
men det va flera år sen.
vet inte varför sony blivit så giriga nu.

Medlem

Men orka bry sig om timecards.
Bara att köra med Visa kortet. Funkar absolut bäst.

Inaktiv

Dragon Age ser jag fram emot. Rekommenderas! Stor Värld och snygg grafik, lägg det på minnet släpps 2008


signatur

« Dя.щirus »

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Men orka bry sig om timecards.
Bara att köra med Visa kortet. Funkar absolut bäst.

SÅÅÅÅÅ SANT !!!!!!!!!!!

Men jag föredrar spel som inte kostar något varje månad :up:vilket dom flesta FPS spel inte gör.

Väntar dock på stargate worlds eller vad de nu kommer heta när de väl släpps ;):heart::heart:

Medlem
Skrivet av Dr.Wirus:

Dragon Age ser jag fram emot. Rekommenderas! Stor Värld och snygg grafik, lägg det på minnet släpps 2008

Dragon Age ska ju inte va nått mmo.

12
Skriv svar