WoW Tappar Taget.

Medlem
WoW Tappar Taget.

Asså vet inte hur det er på FZ men jag tycker att Blizzard är väldigt despirata, de gör en nu Exponsion bara för att inte tappa spelare.
Age Of Conan och Warhammer Online kommer Spola bort WoW så hårt! Hahaha Rätt åt Blizzard!
Men nu kommer de ju inte kunna forsätta på WarCraft Storyn ju synd igenligt mig, jag är en WarCraft Fan (Inte WoW Fan) de kommer ju inte kunna göra en Wc4

Vad Tycker ni på FZ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv
Skrivet av DumSmurfen:

Asså vet inte hur det er på FZ men jag tycker att Blizzard är väldigt despirata, de gör en nu Exponsion bara för att inte tappa spelare.
Age Of Conan och Warhammer Online kommer Spola bort WoW så hårt! Hahaha Rätt åt Blizzard!
Men nu kommer de ju inte kunna forsätta på WarCraft Storyn ju synd igenligt mig, jag är en WarCraft Fan (Inte WoW Fan) de kommer ju inte kunna göra en Wc4

Vad Tycker ni på FZ?

kommer inte lira age of conan för jag kommer inte lägga ut över 1000 kr för att köpa windows vista.

för kunna lira age of conan måste man ha windows vista.
och hur många har windows vista, eller kommer köpa det bara för ett age of conans skull ?
inte jag iaf.

och om du inte visste det så släpper alla massiva online spel expansioner.
age of conan kommer göra likadant typ 1 år efter det släppts för att hålla uppe intresset.

och det blr förmodligen ett Diablo3 då kör jag hellre det.

Medlem

"och hur många har windows vista, eller kommer köpa det bara för ett age of conans skull ?"

Läste för någon månad sedan att ungefär 1% av alla med Windows operativsystem hade Vista, hur många procent av dom som vill ha AoC, kan man ju spekulera om.

Medlem

Haha tror inte att Diablo 3 kommer för att Blizzard North har ju Laggt ner, Några okända snubbar har köpt upp Diablo Rättigheter och kommer göra en dålig kopia på Diablo som heter
Mythos. Kolla in http://www.mythos.com/
Där har du din Diablo 3 Hahaha


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

orkar inte citera BangBoomBang

"The game can also be played in DX9." så vista behövs inte

källa


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag tycker att warcraft världen är jävligt piss och att det vore ganska najs om blizz övergav den och började med lite nya grejer.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

smaken är som baken delad det vissa hatar gillar andra osv

jag gillar wow världen men alltid kul när det kommer nått nytt.

fast nu så bollar jag mellan gamla ao och lotr faktiskt hehe


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av LannY:

orkar inte citera BangBoomBang

"The game can also be played in DX9." så vista behövs inte

källa

ok då.
jag läste iaf att age of conan skulle vara ett av vistas flaggskepp.

ago of conan kommer ju inte förran mars 2008 så man får väl se då.

Medlem

Anledningen till att Blizzard vill ha regelbundna expansioner med höjda max-levlar är för att nya spelare ska få en chans att prova på endgame. Med det menar jag att nya spelare halkar efter när det gäller gear, något som är avgörande om man vill bli duglig i PvP.

Angående ditt inlägg om Mythos DumSmurfen, så verkar du inte ha en blekaste aning om vad du snackar om. Utvecklarna bakom Mythos är ju skaparna av Diablo. Ledningen hos Blizzard North bildade 2003 Flagship Studios, som om typ 2 månader kommer att släppa Hellgate: London.
Mythos skapades för att testa tekniken för onlineläget av Hellgate: London. Och det var i början inte tänkt att vara ett riktigt spel, så om något är Hellgate: London den dåliga kopian av Diablo du snackar om.

Det är också mer eller mindre konfirmerat att Blizzard arbetar på Diablo 3.
http://www.blizzplanet.com/content/601/

Citat:

Deathshade|EU
So ... Diablo 3?

Knaak
I am not writing for a dead world ... but a world with dead. 'nuff said!

Medlem

jag vet vad jag pratar om och det du sa visste jag redan,
och det där:http://www.blizzplanet.com/content/601/
hämsidan säger mig ingenting, det är ju bara en bok.
Plus att skaparna bakom mythos har köpt rättigheterna till Diablo Serien så Blizzard kan inte göra Diablo III hur gärna de en vill det.


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Var har du hittat att dem har sålt rättigheterna? Ge gärna länk på det. Tror ALDRIG att Blizzard skulle sälja rättigheterna till ett av dem största Multiplayerspelen ever.


signatur

Videomupp

Medlem

Ska hitta sidan men jag kan lika gärna förklara varför,
Blizzard ville göra en nu Diablo III som skulle knäcka ALLT
men när de var nästan 50% med spelet så började de tänka:
Hmmmm grafiken och m.m dåligt så de Frös projekten och nu är de ju fast i WoW så ingen kan Forsätta med spelt så de solde rättigheterna till en annan bolag. :(:(


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Allright!

För det första: Blizzard överger Warcraftvärlden? Though chance. Hörde för ett tag sedan att de har ett nytt Warcraft RTS i tankarna (http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=17176). Blizzard är inte dumma, de kommer att fortsätta släppa spel i denna franchise. Om det sedan är strategi, mmo eller vad det nu må vara vet jag ej.

Och att Blizzard skulle ha gett upp rättigheterna till Diablo? Eh? Det mest orimliga jag hört på länge. Bevis or it didn't happen, DumSmurfen.

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Ska hitta sidan men jag kan lika gärna förklara varför,
Blizzard ville göra en nu Diablo III som skulle knäcka ALLT
men när de var nästan 50% med spelet så började de tänka:
Hmmmm grafiken och m.m dåligt så de Frös projekten och nu är de ju fast i WoW så ingen kan Forsätta med spelt så de solde rättigheterna till en annan bolag. :(:(

Dummaste jag hört på länge.

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Ska hitta sidan men jag kan lika gärna förklara varför,
Blizzard ville göra en nu Diablo III som skulle knäcka ALLT
men när de var nästan 50% med spelet så började de tänka:
Hmmmm grafiken och m.m dåligt så de Frös projekten och nu är de ju fast i WoW så ingen kan Forsätta med spelt så de solde rättigheterna till en annan bolag. :(:(

Det som du nämner är bara rykten. Jag har för mig att Bill Roper nämnde i en intervju att Blizzard North hade 2 projekt på gång år 2003, men att det ena avbröts av Vivendi. Det andra projektets öde är okänt.

Och det här med boken: Att Richard. A Knaak säger att han inte skriver för en död spelserie har ganska stor betydelse. Han är ju anställd av Blizzard, som författare.

Rättigheterna till Diablo är ägda av Blizzard/Vivendi, och Mythos har ingenting med Diablo att göra, utöver likheter i gameplay.

Men nu har väll tråden gått lite väl OT?. :\

Inaktiv

om den här tråden var ett tåg då skulle jag inte vilja åka med, för den har liksom spårat ur ?

Medlem

Nå vad tycker ni om det jag skrev? holler ni med mig om det där med WoW eller inte.


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Nå vad tycker ni om det jag skrev? holler ni med mig om det där med WoW eller inte.

Jag tror inte kommande MMO:s har en chans att slå WoW om MMO-tronen. Det känns som de inte är tillräckligt *casual* för att locka samma målgrupp som WoW.

Medlem

Spel kommer och går men wow består!!!

Inget knäcker wow!!!

Det är precis som med counterstrike alltså det kommer nyare som har häftigare grafik osv men trots det spelar den största skaran counterstrike ändå.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

wow kommer leva länge.

nästan 9 miljoner aktiva konton.
och tänk sen när alla kineser kommer igång

Medlem

9 miljoner Aktiva skojjar du eller vet inte 100% men wow har ju börjat gå ner i spelare för var det 8 miljoner då var ju WoW-Urope ass Stolta och Spama det till alla ju , nu kommer det ju ingen ifrormation om det , Skicka länk tank


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv
Skrivet av DumSmurfen:

9 miljoner Aktiva skojjar du eller vet inte 100% men wow har ju börjat gå ner i spelare för var det 8 miljoner då var ju WoW-Urope ass Stolta och Spama det till alla ju , nu kommer det ju ingen ifrormation om det , Skicka länk tank

här kommer länken.
taskigt för dig

http://en.wikipedia.org/wiki/World_of_Warcraft

*On July 24, 2007, Blizzard announced that the user base for World of Warcraft had reached a new milestone, with 9 million players worldwide*

läs och gråt

Medlem

Nja, Du citerar vad Blizz själv säger och länkar till Wikipedia där det står:

Citat:

There are more than 2 million players in North America, 1.5 million players in Europe, and 3.5 million players in China as of January, 2007.

Detta ger en summa på 7 miljoner och utan att ha belägg annat belägg än det som jag läser på wow-eu's forum, påstår jag helt frankt att denna siffra har sjunkit sedan dess.

Det skulle inte förvåna mig om den verkliga siffran ligger runt 4-5 miljoner. En siffra som fortfarande är oerhörd i och för sig.

Det skulle vara intressant med en riktig statistik från Blizz men det kan vi nog glömma. Warcraftrealms.com har denna för US & EU:
http://www.warcraftrealms.com/temp/activity.htm
Men den ger såklert inte heller en hel bild utan visar bara aktivitet och inte aktiva konton.

Däremot ser man en stigande trend fram till och med februari 2007 som då bryts och blir lite mer svajjig, till och med lite nedåtgående. Men som sagt fortfarande inte något om hur många aktiva konton som de har kvar...

Medlem

Jag tror att Warhmmer Online kommer att sno många spelare för WoW men det kommer inte att slå WoW, inte på många år framåt tror jag


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

Jag tror att Warhmmer Online kommer att sno många spelare för WoW men det kommer inte att slå WoW, inte på många år framåt tror jag

Min gissning blir dessvärre att massan med största sannolikhet kommer att följa med de stora guildsen. Sen är det ju knappast någon nyhet att grunden hos de flesta större och mest framgångsrika guildsen på WoW-servrarna har sin grund i spel som Dark Age of Camelot.

Jag vet då redan flera stora guilds som fått guild invites till Warhammer Online, som bara väntar på att spelet ska släppas så dom får gå över från WoW. Samtliga tycker att det är bättre trots att det fortfarande bara är i betastadiet.

Sen hur länge det tar för massan att hänga på återstår att se men jag gissar på att inom ett år efter release så har Warhammer Online tagit mer än 50% av WoW-spelarna.

Wanna bet?

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av Icerock:

Jag tror att Warhmmer Online kommer att sno många spelare för WoW men det kommer inte att slå WoW, inte på många år framåt tror jag

Min gissning blir dessvärre att massan med största sannolikhet kommer att följa med de stora guildsen. Sen är det ju knappast någon nyhet att grunden hos de flesta större och mest framgångsrika guildsen på WoW-servrarna har sin grund i spel som Dark Age of Camelot.

Jag vet då redan flera stora guilds som fått guild invites till Warhammer Online, som bara väntar på att spelet ska släppas så dom får gå över från WoW. Samtliga tycker att det är bättre trots att det fortfarande bara är i betastadiet.

Sen hur länge det tar för massan att hänga på återstår att se men jag gissar på att inom ett år efter release så har Warhammer Online tagit mer än 50% av WoW-spelarna.

Wanna bet?

Av [n=20771 9 miljoner spelare] (25 juli 2007) tror jag att få är så pass dedikerade till MMOs att de planerar vilka de kommer att spela i framtiden. Grejen med WoW är ju att det är vanliga människor som spelar det och inte enbart MMO veteraner och gamers.

Dessutom verkar ju Warhammer Online vara väldigt PvP-inriktat, det kanske finns endgame PvE planerat (det vet jag inget om). PvP är en ganska liten del av WoW, eller har varit åtminstone.

Inaktiv
Skrivet av Jazman:

Nja, Du citerar vad Blizz själv säger och länkar till Wikipedia där det står:

Citat:

There are more than 2 million players in North America, 1.5 million players in Europe, and 3.5 million players in China as of January, 2007.

Detta ger en summa på 7 miljoner och utan att ha belägg annat belägg än det som jag läser på wow-eu's forum, påstår jag helt frankt att denna siffra har sjunkit sedan dess.

Det skulle inte förvåna mig om den verkliga siffran ligger runt 4-5 miljoner. En siffra som fortfarande är oerhörd i och för sig.

Det skulle vara intressant med en riktig statistik från Blizz men det kan vi nog glömma. Warcraftrealms.com har denna för US & EU:
http://www.warcraftrealms.com/temp/activity.htm
Men den ger såklert inte heller en hel bild utan visar bara aktivitet och inte aktiva konton.

Däremot ser man en stigande trend fram till och med februari 2007 som då bryts och blir lite mer svajjig, till och med lite nedåtgående. Men som sagt fortfarande inte något om hur många aktiva konton som de har kvar...

blizzard har ingen anledning att ljuga.
säger dom att
*On July 24, 2007, Blizzard announced that the user base for World of Warcraft had reached a new milestone, with 9 million players worldwide*

så stämmer det.
det har till och med stått i dagstidningar och sagts i nyheter på tv.

men det är skit samma.
om folk önskar wows död får väl dom göra det.

själv så vill jag ha ett grymt nytt Diablo.

Medlem

ex antal framgångsrika gillen i wow kommer faktiskt från ao

Dom som lämnar wow för ex warhammer är ju dom som gillar rvr.

Pve gillena tror jag kommer stanna kvar , får se vad som händer när aoc kommer det kommer bli väldigt intressant och imo är mer intressant än warhammer.

ne tillbax till ao igen hehe


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Företag har rent psykologiskt all anledning att ljuga tyvärr - framgång föder framgång. Framgången har i sig inte alltid med att göra hur det egentligen går det kunde man se allt för många exempel på när IT-bubblorna sprack.

Jag har som sagt fortfarande inga belägg (och jag tvivlar på att vi kommer att få det från Blizz heller) men jag tror att 9 miljoner refererar till antal sålda ex och inte aktiva spelare på servrarna eller betalande kunder för den delen.

Och slutligen - jag önskar absolut inte livet ur WoW! ...jag spelar det själv...

Medlem

idiotförklaring till killen som började inlägget(gör din läxa nästa gång)

Blizzard gick ut med ett meddelande månad(er?) inna TBC(The burning crusade) släpptes att de planerat att släppa 1 expansion varje år.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19280

Sen så stämmer det att Blizzard faktiskt har 9+miljoner användare

http://www.blizzard.co.uk/press/070724.shtml

Gammal länk så det är antagligen mer än 9 miljoner som spelar nu om man kollar på försäljarlistorna runt om i världen.

Skriv svar