LOTRO: Över min. requirements - Under rek. kommer det att funka?

Medlem
LOTRO: Över min. requirements - Under rek. kommer det att funka?

Jag tycker Lord of the Rings Online Shadows of Angmar verkar vara ett grymt spel, men jag vet inte om datan pallar spelet. Min data är 3-4 år gammal, (Geforce 5500 FX, AMD Athlon XP 2600+ 2.08GHz, 512 MB RAM)
Är det ens någon ide att jag köper spelet? Det enda jag vill veta är om spelet kan flyta på helst utan lagg, kvaliteten/grafiken/inställningarna sätts givetvis på min.
Tacksam för svar

Medlem

Minimum System Requirements

OS: Windows® XP
Processor: Intel Pentium® 4 1.8 GHz or equivalent
RAM: 512 MB
Video: 64 MB NVIDIA® GeForce® 3 or ATI® Radeon® 8500
Disk Space: 7 GB available
DirectX: DirectX® 9.0c
Optical Drive: 2x DVD-ROM
Internet: 56kbps Modem

Recommended System Requirements

OS: Windows® XP / Vista
Processor: Intel Pentium® 4 2.8 GHz or equivalent
RAM: 1 GB
Video: 128 MB NVIDIA® GeForce® FX 6800 or ATI® Radeon® X850
Disk Space: 10 GB available
DirectX: DirectX® 9.0c
Optical Drive: 2x DVD-ROM
Internet: Broadband DSL/Cable

Personligen tror jag du inte kommer få nån vidare kul spelupplevelse.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

Personligen tror jag du inte kommer få nån vidare kul spelupplevelse.

Är det så att han har en dator så att han kan spela spelet och det flyter på, så finns det väl ingen anledning att tro att det inte kommer bli en kul upplevelse? Som han skriver så spelar grafiken ingen roll, så det är bara att köra. Spelkänslan och vad han och medspelarna gör påverkar mer om det är kul eller inte (nästan uteslutande faktiskt).

Visst, att sitta och vänta på andra spelare inför en group quest är kanske mindre tråkigt om det är snygg graffe, men efter 15 ggr så är det ingen större skillnad på väntandet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tack för svaren, det har hjälpt mig att bestämma om jag ska köpa eller inte. Jag tror jag kommer att köpa det iallafall, och sen om prestandan är alldeles för dålig kommer jag bara att vänta med att spela tills jag köpt en ny data. Det kan dock ta lite tid, men det är det värt med ett spel som detta:).

Medlem

Inte bättre att först prova med en trial så du slipper riskera slösa bort den första månaden som ingår när du köper spelet?


signatur
Medlem

Joo, har funderat på det(:P). Men jag vet inte riktigt hur det funkar, har aldrig spelat ex WoW eller liknande. Man behöver en key, det vet jag. Men ska man ladda ner spelet från nåt ställe då eller? Torrenter? Orginalspelet fast med en annan key, eller är det en särskild ver. av spelet bara för en trial. :S

Medlem

Det är samma klient, fast med en trail key ist här finns en lista med ställen man kan ladda ifrån


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Okej, tack så mycket:). Kan knappt vänta tills nerladdningen e klar=D

1
Skriv svar