Medlem
Tabula Rasa

Tjenare, tänkte informera lite om Tabula Rasa ( Tom tavla )

Sitter och lirar Tabula Rasa betan och är väldigt förvånad av att spelet ens är roligt. Tidig beta jävla massa buggar, men det hindrar inte mig för att ha bland den bästa MMO-Beta upplevelsen efter World of Warcraft, kan nästan ta och tippa på att Tabula Rasa kommer plocka mer spelare från FPS Fronten än vad WoW gjorde/gör.

Tabula Rasa är som i dom flesta MMO lir i Third person, men det som är tufft med just detta spel är att du faktiskt måste sikta men musen för att få en bra träff, visst du kan sätta på auto aim och skjuta i luften och träffa, men ska du ha chans till critical strike och att ditt mob inte blockar eller helt enkelt undviker skottet så måste du sikta rätt bra. Har dock inte spelat så mycket så kan inte säga så mycket mer om hur du spelar i instancer eller så. Har läst att det ska finnas en "test" instance på betan men mer vet jag inte. Nackdelarna med spelet i detta tidiga stadium är få karaktärs drag på alla nivåer, du kan välja att vara lång eller kort, men inte så mycket mer. Hudfärg och så är det ända. Sen får du välja "Starting outfit" Väst,brallor med mera, sen har du att välja på flintis eller hela FEM frillor. Spelet är väldigt lätt och själva levling systemet är otroligt enkelt, du gör ett quest för att få "Power" det är en kraft eller kunskap du kan ha bland minst 100 st. Med kraften power kan du t.ex använda "Lightning" Precis som Farfars gubben i Star-Wars.

Musik rakt igenom spelet, då det är blandat, trance till black metal då du rushar ett läger med några polare/npc's och röjer med shotgun eller en fjuttig pistol.

Hur själva naturen är så är det ganska fritt, mycket vatten och klippor. Men vad som är så smart i detta spel är att, du får assist på allt du gör, dödar en kompis ett mob och du har gjort lite skada får du assist Xp och pengar (credits). Och varje mob du dödar får du allt i från 1-100 (credits) innan du lootar, när du har sökt i genom mobet får du antingen ingenting eller prylar som du kan sälja.

Länk till hemsidor med mera.

http://www.playtr.com/index.html

Felstavning osv är mitt fel

Någon mer som sitter och testar Tabula Rasa?

1
Skriv svar