WAR vs. Age of Conan

Medlem
WAR vs. Age of Conan

Jo hålla där!

Tänkte sätte upp en liten omröstning där ni rustar om vilket spel ni anser bör vara bäst och vilket man bör satsa på.
Det jag menar med att ¨Satsa på¨är i det hela att hålla sig till, att inte mingla runt bland andra spel.
Jag valde #Warhammer Online: Age of Reckoning och #Age of Conan: Hyborian Adventures för egoistiska själ Det är dessa två spel jag är mest intresserad av just nu (kanske även #Huxley). Warhammer verkar ha mest spelare på sig vid den här tiden, men jag vet inte riktigt vad som är speciellt med det? Känns som det är som WoW men med ett skitbra PVP sätt, ni kanske kan förklara? Age of Conan verkar ha ett roligt stridssystem, men hur är allt annat? Kommer inte striderna se väldigt buggiga ut när man slår som man vill, och motståndare också?
Jag vill hemskt gärna höra era intressanta åsikter men saker som ¨skit i det, spel WOW höhöhööh¨, kan ni hålla till er själva...

Skriv på!

//
Fluffo

Inaktiv

Age of Conan följer jag numera med intresse, efter fzas senaste artikel om det spelet.
Warhammer tilltalar inte mig, känns för mycket samma visa.

Inaktiv

och varför har du inte med Lotro ?
det är ju sketbra.
har själv övergivit wow och kör Lotro istället.

Medlem

Age of Conan såklart. Mer vuxet och förhoppningsvis så blir det väldigt lite småbarn som spelar det eftersom spelet kommer att få 18+ gräns.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

hehe, och hur många butiker säljer +18 spel till folk som är 18 och över ?

kommer säkert bli lika fjortis förpestad som wow.
fjortisarna kommer man aldig undan.

Medlem

Jag tog inte med LoTR för att det faktiskt inte föll mig i smaken. Det kändes som det var som vilket spel som helst fast i annan välrd med andra klasser.

Och joo, den där 18+ gränsen känns nice Tror spelet i sig blir mycket roligare men somsagt försvinner inte fjörtisar för det.

De som har röstat på WAR har inte sagt något, mystiskt... Nejmen skulle vara kul att höra deras åsikter

Inaktiv

kan hålla med om att Lotro är på tok för likt wow.

men det gör inte så mycke, för det är bra å kul,

speciellt den snubben jag lirar med, som är ett mellanting av magiker och hunter,

kör magi spells och har även djur som jag skickar på fienden samtidigt.

nog det enda orginella med spelet.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

De som har röstat på WAR har inte sagt något, mystiskt... Nejmen skulle vara kul att höra deras åsikter

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!

Vad är INTE underbart med spelet?
Inga värdelösa skitquests som tex döda 15 kaniner... men jag dödade just 150 kaniner fast det spelar tydligen ingen roll. I WAR så vet NPCerna att du har gjort det. Insta win! \o
Quests där hela zonen är inblandad UTAN att man behöver gruppa och alla jobbar mot ett gemensamt mål. WOHO!
Exploration quests... du är en orc och hittar en dvärg med en yxa i magen. Nämen så trevligt. Ta yxan, döda dvärgen. WOHO en ny yxa!!
Med mer...

PvP från start -> endgame. WOHOO!!

Ta landområden och till slut mosa igenom motståndarnas huvudstad. WOHOOOOOOO!!

Inga köer till "instanser" (som är pvp) då allt räknas med poäng som i tabletop warhammer och om det fattas folk så kommer det in dogs of war så man kan spela ändå. WOHOOOOOOOO!!

Tycker det räcker för mig här. Finns verkligen inget jag inte gillar med WAR ännu. Oändliga roleplay möjligheter också *slicka sig om munnen*

edit: fan missade nästan det viktigaste. Lägger mer fokus på skills än på gear OCH alla abilites funkar i pvp. Taunt på tanks osv har de löst galant.


signatur

osv.

Inaktiv

Jag röstar på WAR, för min smak är så att jag tröttnar på PVE ganska snabbt så bra och varierad PVP är ett måste, nu har jag inte läst på så mycket om Conan så vet inte mycket om PVP där i..

Hoppas WAR lyckas med grym PVP bara, Daoc´s skapare tror jag dock har rätt bra grunder för att lyckas.
Gillade inte pvp i WOW, för uppstyrt, Daoc är grymmt när man kan få lite random inslag när man blir hoppad av en annan grupp mitt i strid mm. Eller hoppa på ett gäng själv

Medlem
Skrivet av Lie|:

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!

Vad är INTE underbart med spelet?
Inga värdelösa skitquests som tex döda 15 kaniner... men jag dödade just 150 kaniner fast det spelar tydligen ingen roll. I WAR så vet NPCerna att du har gjort det. Insta win! \o
Quests där hela zonen är inblandad UTAN att man behöver gruppa och alla jobbar mot ett gemensamt mål. WOHO!
Exploration quests... du är en orc och hittar en dvärg med en yxa i magen. Nämen så trevligt. Ta yxan, döda dvärgen. WOHO en ny yxa!!
Med mer...

PvP från start -> endgame. WOHOO!!

Ta landområden och till slut mosa igenom motståndarnas huvudstad. WOHOOOOOOO!!

Inga köer till "instanser" (som är pvp) då allt räknas med poäng som i tabletop warhammer och om det fattas folk så kommer det in dogs of war så man kan spela ändå. WOHOOOOOOOO!!

Tycker det räcker för mig här. Finns verkligen inget jag inte gillar med WAR ännu. Oändliga roleplay möjligheter också *slicka sig om munnen*

edit: fan missade nästan det viktigaste. Lägger mer fokus på skills än på gear OCH alla abilites funkar i pvp. Taunt på tanks osv har de löst galant.

Ojojoj, du verkar minsann vara ett fan ^^
Men kan du/någon kanske förklara lite bättre?
NPC som känner av?
Alla jobbar mot ett gemensamt mål, hur?
Exploration quests?
Om man tar motståndarens landområden, får de små PvE:arna svårt att levla när de får mindre plats att vara på?

Fortsätt gärna berätta vad som gör WAR bra, och AoC!

//
Fluffo

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Men kan du/någon kanske förklara lite bättre?
NPC som känner av?
Alla jobbar mot ett gemensamt mål, hur?
Exploration quests?
Om man tar motståndarens landområden, får de små PvE:arna svårt att levla när de får mindre plats att vara på?

Väljer den lata vägen och skickar dig till officiella sidan för WAR, närmare bestämt de video podcasts som finns uppe.

Det mesta som rör quests besvaras i #7 och mer info om RvR och PvP finns i #5 samt #3.


signatur
Medlem

Nej. Alla äckliga PvEare kan hålla sig på sin äckliga zon och de får ha den i fred afaik men i de första zonerna så är det 80% pve zon och 20% pvp zon vilket i slutet blir 80% pvp och 20% pve så någon gång ska jag allt fånga dem och befria dem från dess jordeliv!

Oj... vart var jag.
Jo man jobbar med ett gemensamt mål därför att man får ju självklar exp av att klara av de feta questsen och beroende på hur mycket man hjälper till så får man olika mycket ut av att klara det... och varför inte sätta käppar i hjulet för motståndarna när man expar + att få uppleva lite skön humor : )
NPCs kan se vad du har dödat etc förut därför att allting sparas i din Tome of Knowledge vilken för övrigt verkar vara en ganska stor del i WAR. Har du dödat 20 kaniner så vet NPCn att du har gjort det och behöver då inte göra det om han nu hatade kaniner så mycket att han ville att du skulle döda 20st.
Explorationquests är precis som jag skrev det. Du finner saker helt random när du är ute och utforskar terrängen bara för att du gillar att spana på omgivningarna. Enda exemplet jag vet är precis som det jag skrev om ovan. Feta rewards men inget speciellt du behöver göra. Tyckte mig höra att dessa gav de bästa rewardsen också(?).

Hoppas det klara upp lite för dig men känns mest som att jag strular till det

Kolla också de podcastsen. Paul är helt underbar på att förklara och beskriva. Älskar honom : D


signatur

osv.

Medlem

Joo nu har jag sett dessa podcasts förutom 7:an som tar en sådan jäkla tid att få ner

Men mycket säger att spelet är satsat 100 på PvP, vilket i sig inte är dåligt, men andra kommer nog kännas ytterst torrt. Och med det menar jag att levla, för att man måste ju alltid levla för att komma någonvart, men hur är den upplevelsen då det hela går ut på att PvP:a? Får en känsla att det hela kommer vara som vilket MMORPG som helst, då man i det hela slåss som i vilket MMORPG som helst.
Nu är jag kritisk, jag vet Men jag måste få respons från en icke kritiker som kan vända mina åsikter

Medlem

Du kan levla enbart genom PvP om jag inte missminner mig.


signatur
Medlem
Skrivet av Krapula:

Du kan levla enbart genom PvP om jag inte missminner mig.

Jag då blir det hela annorlunda, då kan jag t.o.m. förstå varför de satsar på PvP så mycket
Men varför har de då PvE?

Och en grej till! Jag själv är kritisk till WAR, men kan inte ni som är negativa till AoC bubbla ut? Man får sällan de dåliga sidorna av spelet ifrån spelets hemsida Så ni som är kritiska, kritisera!

Medlem

Ja som sagt så kan man köra PvP i WAR från början till endgame vilket jag skrev i första inlägget.
Grejjen med att det är myket pvp är inte helt sant då de har en hel massa pve också men de promotar pvpn i podcasts etc etc.


signatur

osv.

Inaktiv
Medlem

WAR är INTE daoc 2. helvete...

Age of Conan kommer nog ut först om jag inte missminner mig.


signatur

osv.

Medlem

AoC kommer ut sista oktober, om det inte förskjuts.

Men man lvlar alltså inte igenom PvP som Krapula konstaterade?

Men som tidigare sagt vill jag också jätte gärna höra kritik av AoC!

Medlem

Snabbsökning på warhammer online pvp leveling leder till bl.a. en intervju med Mythic om WAR

Skrivet av Destin Bales, Content Director:

1. Realm vs Realm (RvR) Game play. Warhammer Online allows you to level your character entirely through RvR game play, just as you can through PvE, if you choose to do so. You are able to earn experience, gain access to items and gather valuable coin through this form of PvP combat. This style of play is not only unpredictable, but ever-changing. The community dictates the pace ensuring that each battle is unique from the last.


signatur
Medlem

Som Krapula citerar där ja. Man kan även loota de man dödar i pvp för pengar/items/whatever precis som vanliga monster. Dessa saker är då inte sådant som spelaren faktiskt har på sig utan genereras när spelaren dör då. Detta leder till att man inte behöver gå pengalös om man nu bara kör pvp vilket är fint.


signatur

osv.

Medlem

Det låter ju iof fint.
Men tror ni inte att man tröttnar på samma gamla vanliga sätt att slåss när man klickar på hotkeys för göra attackera och magier?
AoC har ju ett helt nytt sätt att slåss som verkar grymt varierande, iaf för en gammal WoW spelare

Medlem

Jag har också varit intresserad av AOC men iom att det ska komma till 360 också så är jag väldigt tveksam nu.

Inaktiv

Mm, cross-platform gör alltid mig tveksam också. Spelar ingen roll om man inte spelar med varandra, det kostar tid och pengar under utveckling (som man kunnat lägga på annat) och splittar communityn samt support efter släpp.
Men givetvis förstår man vinstintresset som spelar in.

Medlem

Sätter nog pengarna på warhammer när det kommer locka fler folk och inte kräver en superdator.

Medlem

AoC kommer inte vara cross-platform. Dom kommer utspela sig på helt olika servrar.


signatur

Det här är en signatur

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Bravo:

Sätter nog pengarna på warhammer när det kommer locka fler folk och inte kräver en superdator.

Visst ger mer folk mer pengar, och därav mer arbetare och ett bättre spel i längden. Men är det igentligen ett argument till ett köp? Jag tycker inte det. Då skulle man bara spela spel det mängden köpte, alltså i det stora hela, WoW.
AoC tror jag inte behöver en superdator, visst är det DX10 kompitabelt men för det tror jag inte att det kommer funka uselt på DX9.
Någon som har hört något om syst. req. på båda spelen?

Medlem

Aoc komer kräva ungefär som oblivion i vad det jag hört.


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Pratar ni minikrav eller hw för bästa ql prestanda?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skriv svar