Lite LOTRO funderingar..

Medlem
Lite LOTRO funderingar..

LOTRO verkar vara det första spelet sen WoW som verkar kunna samla en större fan, i alla fall enligt min uppfattning. Spelet har fått mycket fanns och det är många som införskaffar spelet och sluter sig till skaran.

Men vad är det som gör spelet bra? Vad är det som lockar med det? Jag är klart intresserad över att börja spela spelet, men har inte riktigt fått en uppfattning om hur det är att spela, och vad det är som gör spelet så bra. Har spelat World of Warcraft väldigt länge, men slutade för strax ett år sedan pga att det helt enkelt tog för mycket tid om man ville bli hyfsat bra (dvs inte bäst eller ens i närheten av det, bara lite bättre än gemene man). Är det möjligt att spela det spelet som casual och fortfarande skapa en hyfsat bra karaktär utan att sälja villan, ge bort frugan och låsa in sig helt? Typ en 10 timmar i veckan kanske, förutom nu under sommaren när mer tid finns att bygga upp en bra bas

Gärna lite tankar kring vad det är ni gillar kring spelet. Vad är det som gör det bra? Har förstått att det är rätt likt WoW på vissa punkter - vilket i min mening inte är någonting dåligt. Men vad är skillnaderna, vad är de bra likheterna, och vad är det som gör spelet så bra som det verkar vara?

Medlem

Ojoj vad dött det var.. Kom igen nu, finns ju flera som spelar spelet här!

Medlem

stämningen i spelet och att alla är så sjukt hjälpsamma! iaf på den servern jag spelar på

Medlem

1. Grafiken: snyggare än WoW. Mer verklig grafik - inte tecknat.

2. Miljöerna: fina miljöer, särskilt i Bree. Miljöerna och naturen känns trovärdig/verklig.

3. Som WoW: Grunden är väl i princip som WoW vilket jkan vara bra om man gillar det. Dock mer storydrivet och mer Quest-baserat. Man grindar inte mobs för XP (för man får för lite XP per mob).

4. Bra spel för just casual gamers. Man kan gå solo länge och ta tillfälliga Felloships för instanser och en del quests.

5. Nytt: bra eller dåligt vet man inte då det kan utvecklas hur som helst. Dock har de just släppt en gratis expansion och den from 20e Juni hålls midsommarfestivaler (massa extra grejer, tillställningar).

PVP: gillar man pvp är nog LOTRO inget då det bara finns i begränsad form, vilket tar tid från ens normala karaktärer.

Vad jag vill se: Hus (som de sagt skall komma), bättre crafting (som det är nu är det ungefär i paritet med WoW), in-game minispel på tavernor (typ kortspel, schack etc.)

//M

Inaktiv

LOTRO är tok kul.

Medlem

PvsP med ens main char blir tillgängligt vid lvl 40, så det finns sådant också. Annars håller jag med både MazZ och Bjarka


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Funderar på att köpa lotro å prova.
Kollat på en del filmer och det verkar vara väldigt mysigt och skön stämning i det.

1
Skriv svar