LOTRO, Jakten efter Unscathed titeln

Inaktiv
LOTRO, Jakten efter Unscathed titeln

Tänkte berätta en liten historia om en helt vanlig Lord of the Rings Online spelare som blev besatt och började sträva efter Unscathed titeln, som är den titeln man får när man når level 17 utan att dö i strid. Det hela började med att jag skulle starta en alt eftersom jag tröttnade lite på min Lvl 41 Minstrel vid namn Waldo på server Eldar. Jag tänkte att eftersom jag klarade att få Indomitable med Waldo som är titeln man får när man lyckats hålla sig vid liv tills level 14 så tänkte jag att man kunde säkert greja Unscathed med alten. Perfektionist som jag är så blev jag besatt... Har nu startat om gubben fyra gånger och spenderat snart en vecka på att få den där titeln. Om man vill nå Unscathed eller Undying som man får vid level 20 utan att dö i strid så ska man för det första akta sig för fellowship questen, Gör quest som är blå eller ljusblå, Försöka att ta hjälp av en höglevel om ni sitter fast. Det är komplicerat men det är inte helt omöjligt. Min högsta gubbe lyckades ta sig till level 16. Jag spelar dock en Burglar vilket gör det lite knepigare. Om man vill ha det lätt så ska man starta en Guardian. Med detta så ska jag väl varna folk som är Perfektionister och stör sig på småsaker som t.e.x. i det här fallet specifika titlar att hålla sig borta ifrån detta spel

Medlem

Kan tänka mig att det är störigt, att dö sen få börja om från början är jobbigt som faaan

Medlem

Heh. Jag startade om efter lvl 8 för att jag störde mig på att jag valde "fel" ursprung... valde Rivendell när jag egentligen ville vara från Mirkwood. Har dock inte startat om efter att ha dött.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

SPelat spelet men kom aldrig på vad ursprunget gör? varför har man det? De enda jag såg var att de fanns annan hud/ögon -färg och så men .:\

Inaktiv

Ursprunget har egentligen ingen betydelse, det ända som skiljer är typ hud/ögon färg och sen att man får en start titel som säger vilket ursprung man kommer ifrån. Mina Hobbits har t.e.x. ursprunget Stoor, då kan jag välja "of the Stoor" titeln på dem.

Medlem

Tillhör lite av RPG-grejjen också, att man kan skapa Kinships där alla är från samma ställe, vilket bidrager till samhörighetskänslan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Nu är champagnen uppkorkad Häromdan så lyckades jag få 4:e titeln som jag så länge strävat efter och nu för en halvtimme sen fick jag den 5:e och sista, 20 levlar utan att dö i strid.

Jason XI The Undying - Hobbit Burglar på Eldar

Inaktiv

grats hehe. själv blev min hunter undying utan någon planering, tror det är lättare om man inte försöker eller nått. körde hela shire, old woods och book1, chapter 1-9 (questen med snubben som behöver räddas från fåglar in bucklands) solo och blev glatt överraskad när den lilla ikonen poppade up för ny titel

nu är det pvp titlar som gäller, snart uppe i titel 2

Medlem

I en värld full av titlar är det den titellöse den mest intressanta...

Medlem
Skrivet av Bjarka:

I en värld full av titlar är det den titellöse den mest intressanta...

Nja, kan jag nog inte hålla med om.

Jag hade länge "of Mirkwood" som titel för att det var kul att möta andra som kom från samma ställe. Numer har jag titeln "Founder" för att visa att man tillhör en Kinship och som man kan kontakta om man vill joina.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar