Den officiella Shadowbane-tråden

Inaktiv
Den officiella Shadowbane-tråden

Efter min förra tråd så hoppas jag nu att vi har några SB-lirare här på FZ. Så här kan vi diskutera Shadowbane.

Vad spelar ni som / varför? Vilken server? Vad är det roligaste minnet ni har från SB hittills?

Jag lirar iaf som Minotaur Warrior (lvl 67) och Aracoix Ranger (lvl 40 so far) på Mourning-servern.

Mitt roligaste minne var nog när jag var ute och sprang norr om Kings Cross. Hittade en scout på track, letade upp han, men då var han invisible. Jag skrev "I know you are here", då visar sig plötsligt idioten och säger "hi" men han attackerar mig inte. Självklart börjar jag puckla på han som en tokig gnu (är ju trots allt minotaur) och efter en hyfsat hård strid (han fick ner min hp till 70% typ) så ligger hans lik vid mina fötter. Dags att loota. Vad har nooben på sig? Jo över 200k guld samt fyra runor, yeeahaaahaha! Fick jag några tells av honom? Det kan jag lova. Satan vad han whinade. Inte ett korvöre fick han tillbaka, muahaha.

Har många roliga minnen men detta är nog det bästa..

Ett av dom sämre minnena är när jag joinade en liten grupp, detta var söder om Khar. Efter 5 minuters glatt xpande så börjar dom plötsligt attackera mig. Först en, då trodde jag han råkade, sen allihopa. Efter några sekunder är jag död, och mitt loot borta. Vilka jävla svin. Men så äre i Shadowbane, ena dagen pwnar man nån, andra dagen blir man rumpkn.. ja.

Fridens liljor.


signatur

supernoodle strikes again

Inaktiv

inget som tilltalar mig med glappande nätverksladd med andra ord ^^

Medlem

är shadowbane gratis?
Kommer ihåg att för länge sedan så var det något mmorpg som blev helt gratis, TROR det var shadowbane. Gillade inte kameran/kontrollerna alls, men kanske ska pröva igen. så är det gratis?

Inaktiv

Japp det är 100% gratis inkl alla expansionerna.


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

Är nu inne i spelet och fattar inte hur man rör på sig Kan inte göra ett dugg..

Inaktiv

Haha, du högerklickar dit du ska gå.

Kanske borde du läsa beginners-guiden på sidan, eller kika runt i forumet.. Tror även det följde med en .pdf-guide med spelet.

Blire Mourning eller Wrath?


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

Problemet var att jag spawnade fastbuggad i en vägg -.-' fick göra en ny char ^^

Inaktiv

Haha den buggen har jag inte varit med om. Dock har jag fastnat..

Men du kunde nog ha löst det genom att skriva /stuck

Nu vet du. Vilken server spelar du på och vilket namn har du? Peace


signatur

supernoodle strikes again

Heter Sumsum på Mourning.. level..ehh.. 7 Mage. Fattar inte riktigt hur man tränar till Necro som jag vill bli men men.. just nu dödar jag mest små ettriga saker med min lillebrorsa.

Inaktiv

Svar till vickevest

[i]Är detta spel bara pvp ? det finns väl mer än bara massa spelare att slakta? [/i]

Haha ja du kan xpa (till lvl 75, tar några veckor, nån vecka om du har guild osv. Nån gjorde det på 24h). Men din gubbe kan va jävligt kraftfull på lvl 40 typ o ta en 75 noob.. Handlar mkt om skill. Man ska inte va fast i xp grinden.

Du kan även farma guld. Jag t.ex har gjort en druid som ska bli äg PvE och kommer kunna farma via att döda många mobs. Men vissa erfarna spelare har minor (mines) som dom tar över, sen har dom "harvesters" (bönder typ) som harvestar guld åt dom. Men andra spelare kan ta över dessa mines också.. Så det blir hårda strider om dom.

Det finns crafting typ tror jag, vet iaf att man kan samla mineraler för att folk ska kunna göra värda vapen, endgame-vapen. Jag har hittat en del minerals, måste hitta en sida där det står hur man craftar om dom till vapen osv. Gear är viktigt i Shadowbane!

Finns hotzones som ger mer xp och loot, många flockas hit.. Mkt pvp och xp, looting osv.

PvP ja.. Haha, PvP:n är fri nästan. Finns ju bara några safezones där du kan ha att göra med spelvärldens städer där det finns noob npcs för vapen osv.. Umm.. Vars var jag.

Finns ju hur många städer som helst som olika guilds äger. Sen finns det guildsammanställningar som är s.k factions, många guilds i dom. Om man är och xpar eller pvpar nånstans så brukar man inte döda dom som är i samma faction utan anledning direkt.. Hehe.

Finns ju "rövarstäder" där folk PvPar direkt dom kommer in. Typ Lowtax. Norr och söder om Kings Cross är också mkt pvp.. Många 20-45 levlars här som pvpar och xpar.

Man dör oerhört mycket i Shadowbane. Det får man räkna med om man ska ge det här spelet lite tid. Glöm inte att allt i din inventory lämnas på ditt lik, och vem som helst kan loota liket. Looting är free for all i Shadowbane, vem eller vad som än dör.

Kan iaf säga att det är det bästa mmorpgt jag spelat, iom att det är så spelar-kontrollerat och fritt. Nice att ba kunna fara och pvpa om man känner för det. Aja..

Jag spelar på Mourning, skriv till nån av mina chars om ni vill nåt. Heter Diemon och Pigbrains.

Finns även på Wrath som Ratbrains.

Peace..


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

????finns ju inga quests på spelet hur kul e det????? nä ja tröttnade efter 2 timmar

Inaktiv

Quests suger ändå..


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

Så vilken server spelar folk på nu då? Om det fortfarande är någon som spelar dvs.

Grävde fram mina tre (heh) konton och såg att alla gubbarna ligger på Vindication som jag spelade upp för ett år sedan.

Lite småjobbigt med nystart och hitta folk etc men det ska nog gå!


signatur

osv.

Inaktiv

Jag har börjat med ShadowBane, igår, och är nu lvl 23.
Jag skulle behöva hjälp med hur allt funkar, och såklart ett guild.
Är Half-Giant Sentinell på servern Wrath, så om nån spelar där, eller kan hjälpa mig, adda msn:en Ackef@hotmail.com så skulle jag bli väldigt tacksam

Medlem

Någon som kommer ihåg The Frost Horde, The Morloch Horde och Denied?
De va fan härliga dagar det

1
Skriv svar