Medlem
PvP-MMO?

Nån som vet nått bra PvP-MMO som finns ute nu, hyffsat välbalanserat etc.

Gratis eller månadskostnad spelar ingen roll.

Spelat WoW, L2, RFO, redan ><.

Tacksam för svar

Inaktiv

Shadowbane.


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

EVE online!
Eller planetside..

Planetside = riktig PVP.. Då det är enda sättet att gå upp i rank/level

Inaktiv

Planetside är MMO förvissa, dock MMOFPS, inte MMORPG. Verkar enligt mig som shinesp4rk letar ett MMORPG.. EVE online är rätt kul, men om du inte pallar att identifiera din "karaktär" med ett rymdskepp så är det ej att rekommendera.

Jag upprepar, Shadowbane! Bättre än så blir ej PvP i ett MMO.


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

Dock så kommer ju ens karaktär få en kropp i och med "Avatars"/"Walking in Station" (länk) istället för att bara vara ett porträtt som det är nu. EVEs PvP är otäckt bra, speciellt med tanke på att det verkligen finns något att förlora och det inte bara är att trycka på release och springa och hämta sin kropp utan någon direkt förlust.

Inaktiv

I shadowbane förlorar du allt i din inventory om du dör, och vilken spelare som helst kan loota din grav.

Så det är rätt hårt där med.


signatur

supernoodle strikes again

Inaktiv
Medlem

Planetside är visst MMORPG. Dock inte lika kraftigt som det är MMOFPS. Men fortfarande ett RPG då du kan utveckla din karaktär i form av att byta certifications för att kunna använda olika vapen.

dosman, stations i EVE har alltid varit en sanctuary så att du kan ta en paus från PvPandet, varför införa ännu mera PVP också? Tillräkligt med det som händer utanför.

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Planetside är visst MMORPG. Dock inte lika kraftigt som det är MMOFPS. Men fortfarande ett RPG då du kan utveckla din karaktär i form av att byta certifications för att kunna använda olika vapen.

Vet inte men för mig krävs det lite mer för att ett spel ska vara ett RPG annars kunde ju likagärna Battlefield vara ett rpg eftersom du kan byta typ av karaktär.

Shadowbane är nog det som man kan rekommendera att testa men annars är väl både Shadowbane och Planetside gratis (planetside till rank 6 eller hur det var). Gratis är gott


signatur

osv.

Medlem

Warhammer Online ska nog ha en hel del PvP/RvR så lär väll vara värt att kolla in när det släpps

(Nu i höst hoppas jag)

Medlem
Skrivet av Lie|:
Skrivet av NookiE-afk:

Planetside är visst MMORPG. Dock inte lika kraftigt som det är MMOFPS. Men fortfarande ett RPG då du kan utveckla din karaktär i form av att byta certifications för att kunna använda olika vapen.

Vet inte men för mig krävs det lite mer för att ett spel ska vara ett RPG annars kunde ju likagärna Battlefield vara ett rpg eftersom du kan byta typ av karaktär.

I BF2142 byter man inte bara klass. Man levlar, låser upp utrustning o s v. Planetside kom bara i vevan då allt kallades MMORPG. Det är snarast ett spel med inslag av karaktärsutveckling än något annat, som Enemy Territory.

Inaktiv

jag skulle vilja påstå att skaparna av Warhammer online's förra hit, Dark age of camelot, har grymt överlägsen pvp. Dock så håller spelet på att dö ut pga vissa misstag i expansioner som gjorde att de tog för lång tid med allt, mycke väntan å vissa utmaningar som krävde allt för många personers medverkan. Men om man väl gjort allt som krävs, å om man då backar tillbaka lite i tiden då mer folk spelade så hade ni nog sagt de samma som jag skriver nu. All pve är i stort sett förberedande för PVP, ta över slott, spring runt å slåss 8vs8, stealther fighter, duo's, etc. De som gör spelet roligt å utmanande med är spelets "crowd control", vilket gör de möjligt för ett fåtal spelare att vinna mot många många fler spelare. Dock när de nu passerat 6-7 år eller va de är, jag har spelat i 4 men är också inaktiv så söker väl människor nya utmaningar å vill testa på något nytt.

Med dessa ord å förhoppningar så hoppas jag att de tar med PVP systemet från Dark age of camelot till Warhammer Online, å lämnar ute de sämre delarna å visar att de lärt sig av misstagen.

Yepp, de blev långt, hoppas de gav en inblick i tänkandet på Mythic entertainment å vad ni kanske kan komma att förvänta er i WH.

Medlem
Skrivet av Bravo:

Warhammer Online ska nog ha en hel del PvP/RvR så lär väll vara värt att kolla in när det släpps

(Nu i höst hoppas jag)

Början av 2008 är det nu planerat men man kan ju alltid hoppas på en beta-plats tills dess


signatur

osv.

Inaktiv

Age of Conan lär bli nice PvP också..


signatur

supernoodle strikes again

1
Skriv svar