Lord of the Rings Online: Hur ligger det till hos oss på FZ?

Medlem
Lord of the Rings Online: Hur ligger det till hos oss på FZ?

Tänkte höra med er som spelar LotR Online:

Hur många FZ-snubbar/snubbinnor är det som spelar? Är det några som är med på att skapa ett fellowship (från grunden, nyss beställt spelet)?

Vad är ert helhetsintryck, rösta ovan.

MvH

En snubbe som nyss pröjsat 780 spänn för... vad?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har inte köpt det än, men skall.


signatur
Medlem

vågar inte skaffa det än. tyckte betan var skitbra.
men har nyss flyttat, ska jobba på nytt ställe.
allt är bökigt och jag är rädd att sätta mig i ett nytt träsk innan sommaren har precis börjat.
avaktar. men spelet är super. iaf betan.

Medlem

lirade betan, var skitkul, förbokade, ångrade mig, avbokade, men ångrade mig i förrgår igen och idag var jag och köpte det och har lirat hela dagen, jävligt bra spel, helt överkörd med quests, lär inte bli mkt grind i lotro inte skitmysig stämning i shire

Medlem

Jag har nyss slitit mig från FFXI, men längtar efter ett nytt bra mmorpg. Är LOTRO värt pengarna? Vissa säger att det äger, andra säger att det suger, men det verkar som om den mesta kritiken är positiv. Hm... Tough choice, eh? XD

Medlem

Verkar just nu som om ovanstående omröstning speglar det ganska bra. De flesta tycker att den är bra eller mycket bra, en del tycker att det är dåligt. Skall försöka leta upp recensioner och länka här.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Väntar till det kommer en 10 eller 14 dagars trail.
Kommer enbart köpa det om det finns pre paid cards.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Väntar till det kommer en 10 eller 14 dagars trail.
Kommer enbart köpa det om det finns pre paid cards.

Du menar som dessa?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Night Hawk:

Väntar till det kommer en 10 eller 14 dagars trail.
Kommer enbart köpa det om det finns pre paid cards.

Du menar som dessa?

Där ser man, då behöver jag bara testa det först om det är värt pengarna


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Eller hur... Vill gärna se en trial innan jag bestämmer mig om jag ska köpa eller ej.

Medlem

Två polare har precis börjat spela det och det verkar rätt nöjda, jämförelserna med WoW är oundvikliga dock, de är vana vid WoW's interface osv. Men de ska spela på och jag skulle få en 7-dagars buddy-key av ena polaren och ska ge det ett försök. Spelet verkar riktigt mysigt och mystiskt samt behåller denna känsla även senare in i spelet, vilket WoW inte gjorde.

Medlem

Fick min Exclusive Special Edition idag, det följde visst med ett 7-dagars trail-kort. Skall se om det finns ngn av mina närmsta polare som vill ha ett först, om inte, så kan ni som vill pröva skriva en intresseanmälan här.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag kan ta den om ingen av dina kompisar vill ha den


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hmm någon som har koll om man kan tanka hem klienten någonstans eller måste jag söka mig till torrentsiter då? Tyckte jag läste någonstans att man kunde dra hem betan o sen patcha upp den, någon som provat? Polaren som gav mig buddy-nyckeln sitter på annan ort så blir problematiskt att dra o låna DVDn

Medlem

http://games.internode.on.net/filelist.php?app=412&menu=1

Allt nedladdat och klart. Det enda jag behöver nu är en buddy key.

Medlem

Jag blir mer och mer sugen på att testa. Nästan så att jag känner för att gå och köpa spelet. XD

Man får väl en gratismånad som vanligt?

Medlem

Ja, det ingår 30 dagar i den vanliga versionen, 45 i special ed. samt livstid med collectors ed.

BTW, trail-keyn är bortgiven nu... om han läser sitt PM och svarar på hur han vill ha det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ahh hittade också den länken efter lite googlande, låg igång under natten och tankade hem det... verkar som om sidan låg i Australien... så nu har man både klienten och en buddy-key! Blir att skynda sig hem från jobbet sen

Inaktiv

Jag har precis påbörjat min riktiga karaktär, tog lite tid att komma till ro med vad man skulle spela för ras/klass. Men efter lite övervägande bestämde jag mej för loremaster/elf, än så länge känns det väldigt bra, mkt bättre upplagt än WoW, inte lika tidskrävande känns det även som.

När man väl kommit någonstans så kanske jag kan vara till mer hjälp:)

Är det några av er som kommit igång? Vilka servers och sådär?

Medlem

Köpte det i Onsdags, har lirat tok mycket sen dess.. Trevligt spel, rätt mycke nya grejer att lära sig (skills osv) kommer nog prova det några månader och sen se vad jag tycker

Medlem

Börjar låta mer och mer köpvärt... Man kanske borde gå och köpa det trots allt.

Medlem

Skall dra igång med min nya snubbinna idag tror jag. Får bli en wood elf, hunter. Riktigt skoj spel detta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Efter ha läst ganska många positiva recentioner.. köpte jag spelet idag (är så trött på wow atm...)

Tänker inte rösta först jag spelat spelet.
Men tänker starta en char på Eldar iafall. (tydligen dit nytt folk hänvisas)

Läste även att det var dåligt med healers.. får la testa en sån... iofs är jag ganska anti att man sjunger och spelar intrument som healer...

Men jag får helt enkelt göra en äckligt Fet och ful dvärg så jag kan njuta av det iafall....

See you ingame!


signatur

Bara gör det.

Medlem

Hehe.

Jupp. Har nyss börjar på Eldar-servern jag med. Är wood elf från Mirkwood och heter Sanreth, är gärna med på en fellowship/kinship om fler joinar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

oj vad kul att bara kunna köra som goda, lol,

skit tråkigt ju att inte kunna möta och döda spelare på den onda sidan.

varför i tusan ska man bara kunna välja människor, och inte orcher också ?

titta bara på wow,
hur kul skulle det vara om man bara kan köra allians ?
inte speciellt kul

Medlem

@Wii Wii

När du nått lvl 10 med din "goda" karaktär kan du gå till ett ställe (kommer inte ihåg vad saken heter) i Bree, där du kan byta till att spela som en "ond" snubbe (orch, spider, goblin m.m.) Din vanliga karaktär försvinner inte och den nya karaktären är på lvl. 50, men du kan bara spela med den onda snubben i ett visst område där du möter vanliga / goda mänskliga spelare. Alltså kan du spela med din vanliga goda snubbe mot orcher (mänskliga spelare) och din lvl 50 bad guy mot goda spelare, paralellt med varandra.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Köpte spelet idag... Kunde inte hålla mig ifrån det längre. Och jag måste säga att det är hur kul som helst! Jag spelar också på Eldar, som en tuff liten dvärg vid namn Mullet.

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

När du nått lvl 10 med din "goda" karaktär kan du gå till ett ställe (kommer inte ihåg vad saken heter) i Bree

Den finns på flera platser, t ex i Shire längst ned i sydväst. "Saken" som man skall till heter Fell Skrying Pool och gör så att man kan komma åt Ettenmoors, som är stället där man spelar PvsP, mitt i smeten i kriget om ringen.

Skrivet av Zerpent:

Köpte spelet idag... Kunde inte hålla mig ifrån det längre. Och jag måste säga att det är hur kul som helst! Jag spelar också på Eldar, som en tuff liten dvärg vid namn Mullet.

Hoppas vi ses


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag har iaf blivit jäkligt sugen på detta, och det blir nog ett köp så fort jag kommer hem från Manchester!


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av Wii Wii:

oj vad kul att bara kunna köra som goda, lol,

skit tråkigt ju att inte kunna möta och döda spelare på den onda sidan.

varför i tusan ska man bara kunna välja människor, och inte orcher också ?

titta bara på wow,
hur kul skulle det vara om man bara kan köra allians ?
inte speciellt kul

nu är det ju inte så att allians på nå sätt är goda och horde onda i wow


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar