Huxley - Kom igen FZ, nappa! :) *LÄS!

Inaktiv
Huxley - Kom igen FZ, nappa! :) *LÄS!

Om du, som jag, är besatt av spelet Huxley (PC/360), så önskar du säkert också att vi hade haft en officiell Huxley-tråd. Well, här är den! Så, diskutera på!

Tydligen är det en bra idé att förklara vad det är för spel, för de som inte vet än.

Du har länge känt till MMORPG-genren, och anser att konceptet med MMO är riktigt lovande. Men du avskyr att bara springa runt i ett megafult spel och högerklicka på monster för att få lvl. Stämmer det in på dig? Webzen har lösningen i Huxley; ett MMOFPS - byggt med Unreal Engine 3. 2 spelbara raser: sapiens och the alternatives. och en tredje datorstyrd ras, som är emot båda spelbara raserna (som i sin tur är emot varandra såklart). Upplägg: De båda raserna har varsin enorm huvudstad, som influeras av högteknologi och slum etc, där ett tunnelbanesystem tar dig till och från de punkter du vill åka. Mellan dessa 2 huvudstäder finns 6 stycken lite mindre (men fortfarande jättestora) städer, som de båda raserna får kämpa om, och gemensamt försvara mot den tredje rasen. Och omgivet av detta är 80st battlefields där man huvudsakligen levlar etc. Likt ett MMORPG så behåller man level, items, armour, vapen blablabla hela tiden. Quests, 5000 spelare per server, etc. En annan cool grej är att man har olika förband, innehållandes upp till 200 personer per förband, med inre struktur, olika grupper etc. Tänk guilds, men revolutionerande. 3 klasser i spelet: Enforcer (understöd, feta bössor, fet armour etc... close range!), Avenger (assault! mid-range helt enkelt) och min favvoclass: Phantom (Sniper och Scout. Special ability osynlighet! Gillar du tex MGS är detta din class!)

Det är väl vad jag kommer på så här på rak arm... Men vill ngn lägga till nåt så är det bara PM:a så lägger jag till.

Bilder:

http://image.com.com/gamespot/images/2007/077/reviews/928202_...

http://image.com.com/gamespot/images/2007/077/reviews/928202_...

http://image.com.com/gamespot/images/2006/129/928202_20060510...

http://image.com.com/gamespot/images/2006/129/928202_20060510...

http://image.com.com/gamespot/images/2006/129/928202_20060510...

http://image.com.com/gamespot/images/2006/108/928202_20060419...

Videos:

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=1774

Jag har personligen haft spelet som mitt #1 på min lista sen det utannonserades November 2004. Spelet är även (eller vart iaf, vet inte om det är det nu) #1 på Gamespy's top10 mest efterlängtade spel, alla format inräknade.

Spelet går in i intern betateststadie innan sommaren, en beta följer mitt under sommaren eller mot slutet, sedan släpps spelet.

Vore skitkul om folk på FZ blev intresserade, så kunde vi forma feta guilden inför släppet av Huxley

Medlem

Ser intressant ut, kul med nya genrer MMOFPS!

Inaktiv
Skrivet av zZGurraZz:

Ser intressant ut, kul med nya genrer MMOFPS!

Eller hur

Medlem

Får hoppas dom löser det där med cross-platform bra, så att inte en 360-spelare får smisk per automatik så fort dom möter en PC-spelare. Annars verkar spelet vara lovande, lite stuk av planetside med fler valmöjligheter typ.

Medlem

Huxley verkar vara ett fantastiskt spel och man har sett hur det har utvecklats allt eftersom de uppdaterat devnyheter kring det, MEN senaste tyder på att spelet kommer vara instanced.
Alltså kommer det vara som guildwars i kart upplägget. Inget som sparas, utan när du lämnar en bana och går tillbaks in senare så har den laddat om och det är bara köra igen.

Om de däremot skulle göra som i Planetside där det är persistent world så skulle jag nappa på två röda. Där byter kontinenter(planeter) ägare allt eftersom dagen går och man har något att faktiskt slåss för.

Finns även en PS kopia som kallas Lost Colony men men..

Huxley står i alla fall högt i kurs även om det är instanced. För är det instanced är det ju lättare att levla Bara hitta ett område med fet exp och hoppa ut o in.
Kommer garanterat testa spelet när det släpps. Gillar jag det lägger jag ner planetside och går vidare för en gångs skull

Inaktiv
Skrivet av NookiE-afk:

Huxley verkar vara ett fantastiskt spel och man har sett hur det har utvecklats allt eftersom de uppdaterat devnyheter kring det, MEN senaste tyder på att spelet kommer vara instanced.
Alltså kommer det vara som guildwars i kart upplägget. Inget som sparas, utan när du lämnar en bana och går tillbaks in senare så har den laddat om och det är bara köra igen.

Om de däremot skulle göra som i Planetside där det är persistent world så skulle jag nappa på två röda. Där byter kontinenter(planeter) ägare allt eftersom dagen går och man har något att faktiskt slåss för.

Finns även en PS kopia som kallas Lost Colony men men..

Huxley står i alla fall högt i kurs även om det är instanced. För är det instanced är det ju lättare att levla Bara hitta ett område med fet exp och hoppa ut o in.
Kommer garanterat testa spelet när det släpps. Gillar jag det lägger jag ner planetside och går vidare för en gångs skull

Det är så, men det är inte så De 80 battlefieldsen har den funktionen, men övriga världen har det inte

Medlem

Instansering är bra för att balansera slagfält men det är också otroligt tråkigt då det gör att man kan inte göra smyganfall osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Dessutom avskyr jag att det är NPCs som man kommer slåss mot mesta dels för levlandets skull..

Riktigt mmofps borde vara ren pvp mellan spelare som i planetside.

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Dessutom avskyr jag att det är NPCs som man kommer slåss mot mesta dels för levlandets skull..

Riktigt mmofps borde vara ren pvp mellan spelare som i planetside.

tycker det är en bra ide, får lite coop känsla innan man går vidare mot riktigia motståndare,

Medlem

Är väl inge kul
Bästa sättet att lära sig samarbeta är mot riktigt motstånd på en gång. Och så länge du inte blir av med något viktigt om du dör så gör det ju inte så mycket.

Måste nog börja spara om jag vill kunna lira huxley någorlunda snyggt. Eller lagfritt för den delen.

Medlem

mmofps är ovanligt men inte nytt

WWIIonline och Planetside finns, samt Neocron och Face of Mankind som är MMOFPS/RPG blandningar
Men visst verkar det intressant

När (om) vi får ett Warhammer 40k MMO och/eller Starcraft MMO så kanske även dessa bjuder oss på lite storskaligt fps


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

snälla starcraft mmofps..
Zergling o ligga o gömma sig under marken

WWII online har ju undergått ett antal skönhetsoperationer. Ser fortfarande hemskt ut och är alldeles för verklighetstroget för att man ska orka sätta sig in i det. Testade i en månad men det är för svårt för nybörjare helt enkelt.

Planetside är det jag spelat i snart 3 år. Grymt kul om man kör med rätt gäng som passar dig.

Neocron har jag också varit på och lekt med. Där är det lite mer RPG än FPS tycker jag. Lite morrowind på attackerna. Inte helt turbaserat men känns nästan som det ibland.

Face of mankind är den enda jag inte kört..

Ett annat MMOFPS som kommer ut nu snart är Lost Colony. Men det tycker jag inte ens borde få nämnas då det mesta är rippat från Planetside

Medlem

Face of mankind är (enligt mig) inget att hänga i julgranen.
Många nya och coola ideer men inget som riktigt lyckas, känns mer som ett dåligt online fps.
Såvitt jag förstått är det inte många spelare nu heller så det blir nog inte långlivat.

Lost colony har jag spanat lite på men tappade intresset då det hela mest såg ut som ett dåligt fps från 1997.

WWIIO är ruskigt frustrerande och svårt för nybörjare, men OM man orkar lära sig och OM man förstår och OM man hittar en bra klan att spela i så kan det va fruktansvärt kul.
Jag spelar dock inte längre då det tog alldeles för mycket tid för mig :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Har följt huxley ett bra tag nu så här är en fzare som kommer spela det när det väl kommer!

Medlem

Kan bli intressant.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Lost colony har jag spanat lite på men tappade intresset då det hela mest såg ut som ett dåligt fps från 1997.

Jättemånga som spelar Planetside har gått över till LC bara för att de blev lovade massa saker.
Men det verkar inte lockade dels för grafiken och sen att det mesta verkar rippat från andra spel istället för nytänkande.

Det är där jag tror att Huxley kan bli stort. Inte funnits något instanced mmofps förut. Så ska bli skoj o se hur de gör det hela

Medlem
Skrivet av Soulless:

Face of mankind är (enligt mig) inget att hänga i julgranen.
Många nya och coola ideer men inget som riktigt lyckas, känns mer som ett dåligt online fps.
Såvitt jag förstått är det inte många spelare nu heller så det blir nog inte långlivat.

Lost colony har jag spanat lite på men tappade intresset då det hela mest såg ut som ett dåligt fps från 1997.

WWIIO är ruskigt frustrerande och svårt för nybörjare, men OM man orkar lära sig och OM man förstår och OM man hittar en bra klan att spela i så kan det va fruktansvärt kul.
Jag spelar dock inte längre då det tog alldeles för mycket tid för mig :/

Håller med dig om Face of Mankind.. bra idé men tyvärr räcker det inte på långa vägar.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:
Skrivet av Soulless:

Lost colony har jag spanat lite på men tappade intresset då det hela mest såg ut som ett dåligt fps från 1997.

Jättemånga som spelar Planetside har gått över till LC bara för att de blev lovade massa saker.
Men det verkar inte lockade dels för grafiken och sen att det mesta verkar rippat från andra spel istället för nytänkande.

Jag tycker det är helt okej att rippa från andra spel, sålänge man kan göra det BÄTTRE. Har dock inte testat Lost Colony själv så kan inte uttala mig men det lilla jag orkat läsa/se från spelet så verkar det inte speciellt på något sätt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Har följt huxley ett bra tag nu så här är en fzare som kommer spela det när det väl kommer!

Här är en till...


signatur

www.plus30.net
#plus30.net

Inaktiv

Visste inte att det kommer till X360 med. Interesting indeed.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

1
Skriv svar