Vanguard noob patchhjälp?

Medlem
Vanguard noob patchhjälp?

Okej har skaffat mig en trial nyckel nu och ska testa spelet. Det första jag möts av (även om jag redan hört om det) är en horribel nedladdning av spelet+patcher som beräknas vara klar om 13-14 timmar...

Finns det nått snabbare sätt att ladda hem klienten än genom launchpaden?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

dra ner senaste beta versionen av klienten så om det funkar så behöver du bara patcha upp spelet vad jag hört men kan vara att det inte funkar

Beta klient länk
http://download.station.sony.com/patch/download/vgo/vanguard....

Är som sagt inte 100% säker på att det funkar men borde göra det.

Edit
-----------
var visst inte hela klienten så du får nog köra den sedvanliga vägen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

är precis den jag använder

problemet är att det endast är launchpaden (11 meg) och genom den laddar man hem hela klienten+patcher och det ska väl ligga kring 16 gig har jag förstått. tar såån tiiid :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

http://help.station.sony.com/cgi-bin/soe.cfg/php/enduser/std_...

Du måste säkert ändå ladda ner någon patch, men borde gå snabbare än att tanka allt via launch pad

Medlem

mer problem nu...
nedladdningen verkar va färdig men en fil verkar va korrupt då launchern vägrar scanna den och trots att jag raderat filen och laddat ner den igen så verkar det inte funka

några tips?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Konstigt, jag hade ne kompis som ladda ner det med text nyckel och han fick det att funka utan problem. Du kan ju alltid testa att ladda ner det som torrent. Sist jag kollade så fanns det på piratebay. (Antar att det inte är olagligt då det kräver nyckel för att spela.)

Medlem

mm är nå strul med en fil...verkar som den laddar ner den, och sen upptäcker att det är nå fel med den...
men när jag tagit bort den, och patchern laddar ner en ny så är det fel p åden med så jag får väl hoppas det är nå fel med servern som blir löst snart så jag får spela!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

lite tråkigt dock för jag har ju bara 10 dagar på mig att testa och avgöra om det är värt ett köp och då ska nu 2 av dessa dagar gå åt till att försöka få spelet att fungera...
OM jag nu får igång detta imorgon vill säga.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

UEM_npcHuman_F_clth.uem

patchern vägrar packa upp den, säger nått är fel. har raderat filen och låtit patchern ladda ner den igen och igen och igen men samma fel hela tiden.

SOE är ju inkompetenta själva och vägrar tydligen hjälpa folk. Finns en tråd på det officiella support forumet där flera spelare klagat på exakt samma fel med patchern men ingen från supportcrewen har ens svarat i tråden...

Kul för de som inte har några problem alls men verkar va rätt många som inte ens kan spela pga dessa problem som inte får nån hjälp alls av utvecklarna...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Riktigt dåligt. Jag hade ett liknande problem när jag installerade spelet hos en kompis. Launcher kunde inte patcha utan alla file blev korrupta. Nu är detta inte Vanguards fel utan sony som har en sådan usel launcher.

De har en hel massa mmo:s som de använder launchern och så funkar den inte?!

Hoppas du får det att funka

Medlem

dag tre och funkar fortfarande inte


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Jag kan skicka filen till dig. Min ska ju funka kan skicka via skype eller lägga upp den på någon sida (den är 27mb). Hör av dig så fixar jag det. Du måste få spela till påsk

Medlem

har fått igång det jävla spelet nu tack vare filerna som rokky tipsade om. installerat med dem gick allt att patcha felfritt, tog 20 minuter! Tack!

Dock för trött för att spela ikväll...till helgen

Vilken server/vilket rike är det som gäller då?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Inaktiv

Jag spelar på Frengrot(team pvp) men jag tror Gelenia(normal) har fler spelare. Hoppas du gillar spelet det är lite buggit men prestandan har förbättrats avsvärt.
Jag kör på på balanced/high quality med ett radeon 9800pro. ca 12fps men det är grymt snyggt när jag började var prestandan mycket lägre då var jag tvungen att köra på highperformance. Detta har hänt den senaste veckan.

Lycka till!

Medlem

Grafiken är inte så viktig om spelets innehåll är bra, är beredd att köra på lägsta då mitt grafikkort är uråldrigt.

Men Gelenia verkar det bli då, tänkte försöka spela där de flesta svenskar o europeer spelar.

Vilket rike bör man tillhöra ingame då? Några tips o tankar?

Ska bli kul o jaga monster nu i påsk iaf !

tack för era svar och er hjälp, hoppas jag fastnar för detta såhär i väntan på Warhammer online


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Jag gillar Woodelfs, de har en riktigt fin start area även asiaterna(vet inte vad de heter) är roliga och har bra quests. Jag kan dock rekommendera att testa diplomacy, riktigt kul och questen är välskrivna.

1
Skriv svar