Söker ett MMORPG med följande egenskaper

Inaktiv
Söker ett MMORPG med följande egenskaper

Jag söker ett MMORPG i fantasy-miljö. Kortfattat ska det vara en blandning mellan Ultima Online (pre-Trammel!) och EVE: Online.

* Inga levels utan istället något slags finurligt skill-system som belönar engagemang samtidigt som det inte avgör för spelare som inte lägger ner lika mycket tid.

* Full loot, eller åtminstone förlora något av värde när man dör. Det ska gå att livnära sig som looter samt att det ska vara riskfyllt att dö!

* Riktig PVP. Man ska kunna döda vem man vill men det ska finnas vakter eller någon annan form av polisiär övermakt som hindrar att kaos utbryter. Även någon form alignment-system som ger en massiva nackdelar (efterlysning, bounty m.m.) om man massmördar.

* Tjuva, griefa o.d. Det ska gå att vara en ond karaktär som förstör för andra, antingen genom att slå ihjäl och råna, använda skills som pickpocketing eller lura monster på folk och ta deras saker. Det gäller även grejer som kill steal, allt sådant ska vara tillåtet!

* Housing. Riktiga hus, antingen förplacerade eller som går att bygga som syns (som det är i Vanguard, om jag fattat det rätt) som går att äga och möblera.

* Ultrakapitalism. Marknaden ska vara helt spelardriven. För att köpa ett föremål måste man köpa det av en annan spelare, produktionskedjan ska alltså bero på spelarna med avancerade crafting/mining-system och dylikt. Priset på saker och ting ska helt styras av utbud/efterfrågan. Om det måste finnas NPC-merchanter ska de endast utgöra en grund. Spelardrivna affärer och företag vore också riktigt grymt.

* Politik. Spelarägda områden, krig o.s.v.

Kommer min dröm aldrig att besannas?

Medlem

Punkt 1 2 3 5 6 7 Fanns i Starwars Galaxies.


signatur
Medlem

finns inget fantasy lir som är uppbyggt som eve i dax läget


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Shadowbane är det jag tycker kommer närmst.. iaf på punkt
2,3,4,5,7.. själv tyckte jag dock EQ Rallos Zek var grymmast på punk 2,3,4.

Age of Conan kan nog vara något värt att vänta på med

Inaktiv
Medlem
Medlem

Darkfall är lätt en av dom starkaste kanditaterna till det du beskriver. Jag hoppas verkligen att detta spel blir lika bra som dom beskriver det.

Medlem
Skrivet av SoRight:

Darkfall är lätt en av dom starkaste kanditaterna till det du beskriver. Jag hoppas verkligen att detta spel blir lika bra som dom beskriver det.

Ooh, det hade jag glömt bort fullständigt... Finns det något väntat releasedatum än? Eller har dom iaf sagt om det blir i år ens?

Medlem

Tycker Darkfall börjar kännas lite för mycket vaporware..
Lägger hellre mina pengar på då på en utvecklare jag vet kan leverera en riktigt och spelbar produkt (Lotr, Warhammer å Conan har ju alla utvecklare med en stabil history)

Medlem

3,4,7 finns i PlanetSide i någon form. Men då du vill vara som alla andra och spela ett MMORPG där man sitter och trycker på en knapp varannan minut.

Men om du vill ha lite action för en gångs skull testa planetside

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

3,4,7 finns i PlanetSide i någon form. Men då du vill vara som alla andra och spela ett MMORPG där man sitter och trycker på en knapp varannan minut.

Men om du vill ha lite action för en gångs skull testa planetside

men planetside är inget mmorpg utan mmofps

Medlem

Fel.
Det är i förstahand mmoFPS
Men med tanke på att du kan utveckla din karaktär och bli bättre så är det även ett RPG.

Medlem

Finns det nåt MMO utan någon form av level ökning?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Väldigt få. Uru skulle vara enda så vitt jag vet.. Men vet inte om det har levels eller va fan det går ut på egentligen..

Efter allt det är ju Myst fast online

Medlem

Låter som att du vill spela Tibia - www.tibia.com

Du kan döda folk, ta deras loot, hota folk, jaga ut folk som lagt ner år på sina gubbar, ruinera för vanliga människor.

Spelarbestämd marknad, man byter oftast saker ansikte mot ansikte, gillar du inte priset så säger du åt honom att langa över grejorna annars dör han, om du är en ond jävel så brukar de oftast göra det, sen kan du alltid döda honom endå..

Grafiken kan få dig att ändra dig, men om du ger det en chans kommer du se att friheten i det spelet är unikt, man kan köpa hus, stoltsera med sina saker, samla pengar och allt annat tjaffs.

<-- Kommer från en ex, diktator som kört ut säkert 500-600 spelare och rensat en hel spelvärld.

Inaktiv
Skrivet av NookiE-afk:

3,4,7 finns i PlanetSide i någon form. Men då du vill vara som alla andra och spela ett MMORPG där man sitter och trycker på en knapp varannan minut.

Men om du vill ha lite action för en gångs skull testa planetside

Vill jag? Märks att du inte testat PvP i Ultima Online.

Har faktiskt tänkt prova PlanetSide men missade precis deras trialperiod.

Tibia har jag hört mycket gott om men är egentligen ute efter ett helt nytt lir. Det du beskriver låter dock faktiskt som idealet...

Medlem

planetside med expansion kostar 128kr (89+39) och då får man ju första månaden gratis så det är klart värt det om man är intresserad


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Du skulle varit med i star wars galaxies när det begav sig, oh those were the days. Nu har dom bara gjort pankaka av hela spelet, aktiverade mitt konto efter 2, 3 års uppehåll häromdagen för att kolla läget o shit va dom förstört det, och nästan inget folk kvar!

Inaktiv

Kanske du kan pröva Pirates of the burning sea när det kommer.
www.burningsea.com
Dock så är det levels i det

Medlem

jag tycker att ni ska prova 9dragons, snart kmr det en "uppföljare" till den vid namnet 2moons, man levlar dock och det är byggt på kinesisk historia, väldigt roligt spel, vet inte om du är ute efter ett sådant spel men värt å prova

Medlem

De spelet som du beskriver skulle ja deifinitivt spela! Men de verkar ju inte finnas så ja lägger ner allt mmospelade tills Age Of Conan kommer.


signatur

I'm the best around...

Medlem

face of mankind

spelare bestämmer allt... A L L T

1
Skriv svar