Everquest 2 & vanguard

Medlem
Everquest 2 & vanguard

Någon som spelar eller har spelat både Everquest II och Vanguard. Vad är det för skillnad enligt Er? Vilket tycker ni bäst om?


signatur

“We all make choices, but in the end... our choices make us.”

- Andrew Ryan, 'Bioshock'.

Medlem

Har bara tittat lite på vanguard för min dator låter traktor när jag drar igång launchern. Men iaf. eq2 kräver mindre av datorn. Annan storyline. Ungefär lika roligt (fast då har jag bara lirat till level 5 i vanguard). Har man bra dator ser vanguard snyggare ut. Har inte provat crafting ännu så kan inte säga nått om det, dock finns diplomacy i vanguard och inte i EQ2. Gillar dock och sola och det verkar inte finnas så mycket av i vanguard efter level 10 sägs det.

Medlem

Spelade Everquest II i ett år ungefär och kör Vanguard nu.
Största och bästa skillnaden mellan spelen enligt mig är spelvärlden. Den känns ofantligt mycket större i Vanguard, det känns som att man har mer frihet att utforska den och den är inte lika "linjär" som i EQ2.
Annars är de ganska lika varandra, många element känns igen. Jag älskade EQ2 och jag gillar verkligen Vanguard, men det är lite för tidigt att säga så mycket då jag inte hunnit göra så mycket där. Har inte gått med i ett guild eller raidat.

1
Skriv svar