Medlem
LotrO

Tänkte berätta lite om the Lord of the Rings online här.. En recension som jag gjorde åt ett annat forum eftersom jag spelat betan, aja här kommer den:

Vi börjar först med systemen i spelet.. Alltså grafik, ljud etc. ( Tänk på att detta är en Beta så några saker förbättras säkert. )

Grafiken:
Grafiken är strålande! Jag trodde aldrig att jag skulle känna mig så inne i midgård som jag gjort. Ansiktena är välgjorda, gräset ser vackert ut, himlen är gjorda av fina färgnyanser som passa perfekt beroende på vart solen står. Där sätter jag ett +.

Ljudet:
Ljudet är en del av spelet jag är lite besviken på.. Jag hoppas att dom på releasen fixar stridsljuden osv. Men jag är djupt besviken på att dom inte har Lotr musiken som jag hade hoppats på. Musiken är något påhittat skit som absolut inte passar in i midgård. -

Vi kör på dom 2 eftersom jag inte har upplevt så mycket mer problem direkt.

Spelet:
Detta är vad jag har upplevt med min Man Guardian:

I början är det lite Oblivion aktigt. Man vaknar upp i en cell, möter folk som ska släppa ut dig, lär dig lite om hur man går osv, tar upp sin första strid. När man sen tror att man är redo att släppas ut ur lägret man är i så finns det 2 alternativ: Stanna och lär dig mer och levla till lvl 3, eller fortsätt till byn kallad Archet.
Jag valde fortsätt och wipps så var jag i Archet. Nu är det en rad av quests som i synnerhet liknar wows quest system. Alltså du får ett quest, i questet står det vad du ska göra, du gör det, du lämnar och du får rewards.

Klasserna och raserna behöver jag inte förklara va? För det har ni väll läst på hemsidan? >.>

Sen för att komma till nästa stad så måste du gå igenom en instance. Själv eller ensam. Instancen går ut på att försvara Archet mot en liten styrka av banditer som anfaller. Misslyckas du så kastas du ut och får börja om och lyckas du så fortsätter du till staden Combe.

Sådär är det i stort sett vad jag har kommit till. Alltså instance systemet hittills är försvara / anfalla saker. Jag har varit med en grupp på 12 personer ( tror jag det var ) och anföll ett litet banditfort. Vi blev ijuförsig slagna med det var grymt kul och jag hoppas göra det ikväll igen. big_smile

Vad jag har glömt.. Just det proffesions. Proffesions är också ganska så ligt wow ( ja många saker är tagna från wow men det var ju det bästa alternativet, eller hur? ) Du lär dig en sak att göra, sen samlar du resources, sen craftar / syr / snickrar du. Skillnaden är nog att det finns mer att välja på.

Stridssystemet är helt underbart! Alla som har trott att det är stelt och tråkigt har helt fel. Du kan hoppa omkring, slå i luften, hitta bättre vinklar att slå ifrån. Ja, du kan t.om. Halka!

Det var allt jag kan komma på nu.. Jag kommer säker på mer eftersom jag är grymt trött av allt spelande. Är det några frågor så fråga gärna.

Jag ger LotrO beta 4 / 5, för dess härliga grafik, otroligt roliga spelgång, fina stridsfunktioner och rolig klimat. Minuset är helt klart ljudet.

Var rätt så trött när jag skrev det här och det kan finnas stavfel eller dylikt i texten.. Var varsamma. Betygsätt den gärna.


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

Medlem

Flyttad.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Ursäkta.. Men kommentera gärna också.


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

Medlem

Säg inte "tagna" från WoW utan säg något i stil med "liknande wow" :).

Inaktiv

Tack för informationen!

Jag var lite för sent ute för att komma med i betan själv, men spelet verkar vara rätt bra. Jag vet inte om det syns än, men är befolkningen mognare än i WoW?

Himla synd på ett så bra spel som WoW, men det är för populärt för sitt eget bästa. Det säger nästan sig självt att ett MMORPG inte är bättre än dess spelare.

Medlem

testade betan några veckor och jag måste säga att jag blev besviken, Spel världen är grymt liten, du kan springa från ena änden till andra på typ 10 minuter, allt är instancing likt D&D. I princip allt är solo play, man bildar bara grupper för vissa end bossar och raids. Spelet kändes alldeles för linjärt, inte som ett mmo utan mer som just oblivion där du följer en questlinje hela tiden.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Isaz: communityn är än så länge mkt vuxnare. tack och lov

Sito: Tycker jag känner lukten av en hater:) Du har inte spelat betan alls ser jag:)

1. Spelvärden är inte än Hela Midgård (detta kommer med expansioner)... Men du kan inte springa hörn till hörn på 10min. I sådana fall har du speedhack och springer ljudets hastighet.
Jag har inte själv testat springa från hörn till hörn då jag inte hunnit komma så långt fram i spelet.
När de låst upp hela Midgård kommer det att enligt en spelutvecklares kommentar ta extrem lång tid att springa till fots hela vägen.
För tillfället är världen: "350 authentic landmarks to discover across more than 50 million square meters of Middle-earth"

2. Det är inte alls som DDO med instancerna. Då det är instancer är de gånger du sällan klarar av det själv. Klart det är mkt soloplay...tex WoW är också väldigt mkt soloplay. Man är ju enbart i grupp där med för att klara av instancer och raids.
Jag tycker de har gjort det bra med att lägga in lite mindre instancer här och där, sådana som man kan klara av på en kort tid. Alla kan inte sitta timmar efter timmar för att spela instancer. Thumbs up för det! Att bilda grupp för att klara av enklar soloquests är ju ingen mening om man tex inte gör det för skojs skull med en polare. Grinding är bra med om man är par stycken, och gå på tuffare mobs. Eftersom man har många olika Fellowship-skills som är passiva och boostar varandra är dettta ett plus.
De enda quests som man egentligen kanske känner sig bunden till är ju de epic questen som för en story vidare. Men sådana finns ju även dom i fler spel.
Man kan som i vilket mmo som helst välja göra alla quests eller knappt några och grinda om man känner för det. Inte låst alls.

Det enda som är likt DDO är grafikmotorn som är den samma med modifikationer. Helt klart är detta snyggaste MMO´t vid release.

Medlem

Det är, som Efraim säger, en väldigt stor värld. Även nu fast inte ens halva midgård med, utan bara Eriador.
Jag har inte varit överallt, då jag inte törs ta mig upp till Angmar och dom ställena.


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

Medlem

Säger bara vad jag tycker, Även om jag kanske överdrev lite är spelvärlden liten om man jämnför med andra mmo's.
Nästan alla zoner jag varit i känns som att spela i en låda, höga berg som inte går att ta sig över runt om vilket gör att spelet känns instängt. Alldeles för få klasser utan någon variation känns som om det kvittar vilken man väljer då de är i princip lika ändå, detta gäller även när man skapar sin gubbe det finns för lite valmöjligheter (typ kan bara välja färg på håret etc).
Frihetskänslan man får i andra mmo's tycker inte jag infinner sig pga att nästan allt är instancing, om du skall gå igenom en dörr (de få dörrar du överhuvudtaget kan gå in i) så börjar spelet att ladda, känslan förstärks ännu mer då spelet känns alldeles för lätt, Jag dog inte en enda gång innan lvl 10.

Tycker dock att grafiken är riktigt bra och du behöver inte ha en monster maskin för att det skall flyta på bra på högsta grafik inställningen, spelet är även välputsat och i princip buggfritt.
Dock är det ingen spel för mig, som jag sa förut så känns det som om jag spelar Oblivion istället för ett mmo.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

aha,..dom dörrarna. jo det är sant att det laddar då. men tycker dom ställena är rätt få, samt att om du går in där, så kanske du har märkt endå att andra spelar springer omkring där inne med dig. du är inte i en egen liten instance utan alla använder samma.
sedan finns det ju gruppinstancer, och dom är som "vanliga" instancer där man har sina mobs för sig själv.
Om man börjar spela som dvärg är det mkt höga berg där. nere i Shire ser det ut som småland,skåne typ

Nått som jag gillar med valmöjligheter då det gäller utseende på sin "toon" är Dye. Finns även i detta spel. Färga sin utrustning i de färger man vill.

jaja, jag vet inte vad jag skulle sätta betyg på spelet nu,tror man behöver spela sig fram till endgame så man kan ge ett riktigt betyg..men tycker personligen det är ett mkt mkt bra spel.
eftersom jag gillar det skarpt vill man nästan inte spela betan så mkt heller. man får hålla sig så mkt det går till release.

Medlem

Exakt så tänker jag också Efraim.. Jag kan nämligen ( har hänt många gånger förut ) tappa lusten att spela riktiga releasen under min demo / beta tid. Jag vill INTE att det ska hända nu !


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

Medlem

Är det någon som har testat pvp-systemet med monsterplay, och kan ge en kort resumé? Har man samma level som monster som vanlig spelare, eller finns det inga levels alls? Vad ger det för belöningar?

Medlem

Angående Mosterplay, så kan jag ge en kort sammanfattning.
Vid lvl 10 så kan du börja köra Mosterplay. Du får välja mellan 5 st olika Monster var av alla är nivå 50 och sedan namn ge den.

( de valbara monstren från start är en Varg, Spindel och två olika "Uruks" och en Orc)
man kan låsa upp fler valbara karaktärer när du har sammlat på dig poäng som tex ett Stort Berg troll. och du kan även uppgradera ditt Moster med ny utrustning osv.

Medlem

I monster play finns det både vanliga quest och raid quest o lite annat.

Tyckte man fick springa väldigt mycket första ställen .

Tips lvl50 elite mobs som ensam nisse är omöjligt solo med dom support klasserna som jag testat.

Skönt dock att många mobs har kort aggro range så springer man en bit o med lite tur så överlever man för det mesta om stället inte kryllar av mobs.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

de som klagar på liten spelvärld borde prova neocron
Lotro var faktiskt långt över mina förväntningar då jag hade väntat mig nåt i stil med Asherons Call 2.
här e lite screens http://piggelin.mine.nu/galleri/index.php?dir=%2Fscreenshots%...


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Nån som vet om det finns en svensk server där man kan tanka 1.12 patchen? den är typ 800 meg eller nåt och den servern jag tankar ifrån är riktigt seg Ska försöka med JewPlanet men dom kräver typ att man ska ge dom pengar för att ladda ifrån deras så kallat "snabba" server.

Medlem

Någon som vet något om systemkraven? Ser rätt snyggt ut...men det kan ju inte vara allt för krävande om de vill att många ska kunna spela det...
Någon?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det är inte krävande. Spelet flyter fint för mig och jag sitter med ett 7800gt


signatur

tjenare!

Medlem

vad har du i övrigt?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Amd 64 X2 4400+, 2048mb pc3200 blabla


signatur

tjenare!

Medlem

tja har nästan samma, mindre minne...men det ska nog gå, tack


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Blir lite sur att Codemasters har så grova problem med servrarna. Typ 2-3 dagar har jag inte kunnat spela pga att servrarna har varit nere. Spelet i sig är grymt men liksom vill man verkligen betala för ett spel som man inte kan spela? Deras maintenance förra tisdagen varade i 24 timmar när dom sa att den bara skulle vara i några få timmar. Dom gav oss som hade köpt pre-order visserligen tre extra dagars spelande vilket va snällt men liksom dom strular grovt mycket hela tiden. I tisdags på den officiella release-dagen så trodde man liksom att dom nya servrarna skulle komma upp på morgonen men istället kom dom upp vid 3-4 tiden på eftermiddagen och nu idag så är alla servrar nere igen.

Medlem

Hoppas att de fixar server problemen och släpper en trial till det inom en snar framtid!

Inaktiv

Hoppas kan man alltid göra men det känns lite som att dom inte visste vad dom gav sig in på när dom sa att dom skulle hosta lotro servrarna. Servrarna är liksom fortfarande nere efter 10 timmar och det var typ efter dom sa att dom skulle göra en reboot som skulle vara i max 10 minuter. Vet inte om det kommer nån trial faktiskt. Pre-ordern var väl en sorts trial kan man säga men oftast så saknar mmorpgs en riktig trial. Minns att EverQuest på sin tid hade en trial men som egentligen var en kort tutorial där man fick lära sig att kontrollera gubben.

Medlem

När öppnade/öppnar servrarna?

Jag har fått berättat att de öppnar idag :S


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Inaktiv

Om det är dom nya du tänker på så öppnade dom på eftermiddagen i tisdags på releasedagen.

Medlem

Måste säga att jag känner mig besviken.
Har en Amd 4400 x2 cpu och ett Ati x1950Xt.

Har prövat en massa grafiska inställningar och även spelet egen rek. för min dator.

Spelet flyter hur bra som helst för att nästa sekund hacka som om det är diabilder man tittar på sen kan det flyta på hyffsat ett stund sen kan detta bli trögt igen.

Vet inte om ni andra upplevt detta men det är inte spelbart när det är på detta viset.

Back to Wow


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Om det är dom nya du tänker på så öppnade dom på eftermiddagen i tisdags på releasedagen.

Okej, det var ju lite lustigt, för jag har varit runt på de spelbutiker som finns här i Halmstad och kollat. Alla säger att de inte öppnar förrens på fredag 27:e (idag) på releasedagen. Jag är förvirrad.


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Inaktiv

Dom kanske har ändrat releasedagen men sist jag kollade var det den 24:e. Silenz, jag kör med en AMD 2,4 GHz dual core och ett Geforce 7900 GT och för mig laggar det inte ofta. Jag tycker detta äger WoW på alla sätt och vis även om servrarna håller på att strula.

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Dom kanske har ändrat releasedagen men sist jag kollade var det den 24:e. Silenz, jag kör med en AMD 2,4 GHz dual core och ett Geforce 7900 GT och för mig laggar det inte ofta. Jag tycker detta äger WoW på alla sätt och vis även om servrarna håller på att strula.

Ok!!
Ja jag är rätt kräsen men detta laggande tycker jag týder på dålig optimering för det kan flyta hur bra som helst fast det händer mycket för att sen bli segt som sirap plötsligt utan att nåt speciellt händer.
Jag har läst om fler som retar sig på detta minns bara inte var.
Jag hoppas på en patch annars får jag vänta till jag köper en värre dator för jag orkar inte spela som det är nu tyvärr.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar