Tabula Rasa, lite fakta och info

Medlem
Tabula Rasa, lite fakta och info

MMO Shooter/rpg blandning i scifi miljö. Tydligen ultima onlines skapare som ligger bakom så folk försöker hypa spelet pga det.

Nu har jag inte spelat ultima online, och knappt hört talas om det här spelet förrens nyligt, men det verkar faktiskt riktigt cool.

Några kortfattade fakta:

- Spelas på många sett exakt som tidigare tredjepersons shooters, sikta på gubben och tryck för att skjuta. Men där tar rpg elementet över och även om siktet är mitt i fienden är det dina "stats" som avgör om du träffar. Men där är alltså inte klicka och gå o fika som i vissa andra mmospel.

- Alla spelare tillhör samma sida, människorna, och kämpar tillsammans mot den NPC baserade fienden, utomjordingarna. Rivalitet mellan spelarna kommer ligga på klan vs klan nivå. Vet inte så mycket om detta men än så länge är inget PvP invävt i spelet, även om planer och ideer redan finns.

- Spelet är quest (mission) baserat och dessa varierar på alla sätt och vis. Från storskaliga strider till covert ops bakom fiendens linjer är det spelarens smak och karaktärens inriktningsom avgör. I en intervju sa en utvecklare att det alltid kommer finnas flera möjliga uppdrag för alla nivåer av karaktärer.

- Utgången av ett uppdrag kommer (i vissa fall drastiskt) att påverka den pågående striden i positivt ELLER negativt syfte. Exakt vad vet jag ej men t.ex. så om du och din gäng genomför ett uppdrag att frita fångar från ett fiendeläger så blir dessa landsatta på slagfältet efter en liten stund och ansluter sig till övriga NPC kompanier för att hjälpa dem i kriget.

- För att ge en episk känsla till spelet kommer kriget att, i stor grad, utkämpas av NPC soldater från båda sidor. Även när inga spelare är på plats kommer frontlinjen att svänga medans NPCs slåss om territorier och områden. Så även om du endast har ett fåtal spelar ei din närhet kommer det att finnas massvis med soldater som springer omkring överallt. Stora strider, mycket action och, om man vill, aldrig en lugn stund!

Finns mycket mer att skriva men ta själva en titt, finns en hel del hemsidor med info.
Jag tycker det verkar riktigt cool, och konceptet gillar jag skarpt, men många frågetecken finns endå. Kommer det bli tråkigt utan pvp, vad finns det att kämpa för på högre nivåer o.s.v.

Spelet är planerat att släppas i år och stängd beta, följt av öppen beta skall dra igång inom en snar framtid.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

En länk hade ju varit trevligt Nu får man googla istället

Medlem

hah när jag bjuder på all den infon så får ni stå för länkar själva


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar