Medlem
Dreamlords

Verkar som om Dreamlords skall släppas den 15/2.
MMO som verkar va en blandning mellan Utopia och ett RTS. Någon som spelat Betan som kan säga om det är skojj? Under förutsättning att det inte finns någon NDA som stoppar er givetvis.

Verkar vara ett svenskt företag som tillverkar det med, Lockpick entertainment.

[http://www.dreamlords.com] verkar inte finnas någon free trial. Vilket är lite b. Men men, det kanske kommer.

Medlem

Jag har inte hunnit spelat betan, men jag tror det ska gå att joina in och testa (Läste i en dev-blogg), naturligtvis finns det ingen trial då spelet har varit i utveckling den senaste tiden.

Om jag kommer ihåg rätt så är spelet ett RTS som är både offline och online. Du slåss online för att öka på dina generalers färdigheter och använder dessa offline i campanj mode, vilket tar bort en del icke önsksamma element ur spelet, typ fjortonåringar som inte har något bättre för sig än att springa runt och döda allt, inklusive allierade.

Blir i alla fall intressant och se hur denna online form utvecklar sig...

Medlem

Satt o kikade lite online på deras release party. Reggade ett account och började spela. Måste erkänna att det är en kul spelidé.

Det känns som en hybrid av gamla masters of magic och medieval total war. Det webb-baserade imperium uppbyggandet är relativt komplext (nästan i nivå med civilization spelen). RTS klienten känns rätt simpel än så länge, men det beror på att jag bara haft 3 olika grupper med infanterister än att slåss med. PvE delen mot monsters känns lite repetitiv efter ett tag (jag körde ungefär samma mission 10 gånger för att få cash rewards). Jag har inte testat pvp delen än, då alla beta veteranerna hade samma status som mig i början och ägde sönder oss nubs till höger o vänster. Så jag väntar lite

Medlem

Spelar just nu, och tycker att det är roligt faktiskt.. Dyrt är det inte heller så det kan man leva med. Lite segt att komma igång men när man väl vant sig efter någon timme så funkar det rätt fint faktiskt

1
Skriv svar