VANGUARD , finns det en hemsida?

Inaktiv
VANGUARD , finns det en hemsida?

Alltså jag förstår inte detta. :\

Vanguard är alltså tydligen det mmorpg som gäller nudå sedan sista januari ?

Är det jag som missat nått eller är det så att deras hemsida helt enkelt inte fungerar alls ?

Jag menar ? det vore ju trevligt att få veta vilka möjligheter man har exact tex i spelet när det gäller vapen,raser,yrken och liknande

Jag har dock sett 1000 tals bilder nu tror jag. Det finns gott om dom. Var är all information om spelet ? Ta t ex denna sidan : http://www.joinvanguard.com . Är det deras officiella sida ? för den fungerar inte alls varken med iexplorer eller firefox och mina browsers är fullt uppdaterade till nyaste.

I alla fall. Jag tänker inte köpa ett spel och chansa med spelet och hoppas på att den funkar bara för att andra tycker spelet är bra.

Jag vill veta i förväg vilka raser/vapen/items det finns. Jag vill veta att det finns ändlöst med saker att göra och utforska.

Är det mera detaljerat eller mindre detaljerat i antal vapen, rustningar, yrkesmöjligheter, färdigheter och quests i jämförelse med t ex world of warcraft.

Sedan det där med konton ?
Finns det ingen sida alls där man skapar kontot och väljer om man vill betala /månad /halvår eller / år eller nått ?

Det verkar inte som dom är speciellt måna om att skaffa spelare till sitt spel för då hade information på vart enda sida vart den samma istort sätt och den hade vart korrekt och detaljerad.

Jag skiter i screenshots, jag är trött på dom. Visa mig hur,vad,när,varför jag ska spela vanguard för.

Är det bara jag eller är det fler som sitter i samma båt ?

:\:\

Medlem
Medlem
Inaktiv

Måste säga att den sidan är den sämsta sidan ett nytt spel kan ha.

jag fick gå till http://vanguardvault.ign.com för att hitta information om raser å sånt.

När man går in på http://vgplayers.station.sony.com och trycker på CHARACTER i menyn så får man bara fram på högra sidan en sökmotor som söker på spelare som finns online.

Mycket dåligt.

Den officiella hemsidan borde åtminstone ha så mycket information så att man är väl medveten om vad det är man ger sig in i och vad spelet har att erbjuda.

Dom borde skämmas.

Nä det blir nog att jag väntar ett tag. Fortsätter spela WOW istället. Vanguards team har knappast lyckats övertala mig i alla fall med sin kassa hemsida.

Jag vill inte betala för ett spel som lägger ner. Och lyckas dom inte göra hemsidan bättre så kommer inte folk att tycka att det verkar seriöst.

Reklamen för spelet är för opåkostat. I alla fall i sverige. Det framgår tydligt att dom skiter i oss och sådan support verkar inte lovande.

Får ursäkta min kritism, men mitt första intryck är inte bra alls.

Dom borde åtminstone försöka ta andelar från wow vilket dom inte kommer göra såhär i alla fall.

Medlem

Vanguard har, precis som Everquest 2, två hemsidor.
[http://vanguardsoh.com] är till för de som redan spelar Vanguard, därav saknaden av säljande reklam för spelet.
[http://www.joinvanguard.com] är däremot sidan för de som vill ha info om spelet med bilder och info om raser m.m.
Tyvärr har jag inte heller lyckats ladda den sistnämnda sidan, de borde fixa till den. Kanske skippa hela idén om att använda Flash till hela sidan.

Edit: stavfel

Inaktiv

Sony har länkat fel!

Denna länk funkar:
http://www.joinvanguard.com/en/

Enjoy!

Medlem

Aha trodde han mena hemsidan där spelarna gick in på..

Förövrigt är det ganska onödigt att kasta stenar i glashus bara pga ett intryck av ett spel utan att ens testa det, mitt intryck av betan var då bra om man bortser från beta buggarna.

Inaktiv

jag skulle helst inte villa ha några spelare från wow :/

Inaktiv

Löjligaste skälet till att missa ett super bra spel, och gå tillbaka till den trötta och tråkiga världen i WoW...

detta spel är kanon bra, jag är frälst, kommer från wow själv och nu känns den tiden som en waste..

Inaktiv

OK, hm

www.joinvanguard.com ska alltså vara sidan för alla personer som vill veta mera om spelet.

För övrigt. Jag har nyaste version av flash i både iexplorer och i firefox pluss att jag har firefox 2 med senaste drivers för en massa funktioner i firefox.

Jag tror att det inte är där problemet i alla fall ligger och jag testade att stänga av all säkerhet i både iexplorer och firefox och fick inte joinvanguard att laddas upp ändå. Vad jag än gör så blir bara sidan svart ? konstigt faktiskt.

Angående Wow. Jag känner att Wow är bra men jag skulle vilja testa nått nytt.

Därimot känns det lite jobbigt att betala fullpris för spelet pluss 15 dollar till ! för att spela det. Tänk om jag inte gillar det ?.

Finns det ett demo man kan testa på först ?

Man borde kunna ladda ner spelet och köra med en Guest key i 10-15 dagar minst och sedan så måste man köpa spelet och ändra till den key:n istället.

Det kanske går bara att jag inte hittat infon om detta.

Nån som vet ?

:\

Inaktiv

jahop där ser man,

om jag valde

http://www.joinvanguard.com med extra ändelsen /en som johros föreslog så kom jag ju faktiskt längre, segt var det men efter ett tag så kan jag nu se hela sidan. Underbart jahopp då var det ju bara att sätta igång och utforska den sidan också.

tackar johros för /en slutändelsen, utan den hade jag nog aldrig fått fram joinvanguardsidan.

Inaktiv

Jahaa där kom nästa information hehe

Jag får tacka Bravo också för länken. ska undersöka den direkt.

Medlem

Var Efraim som ursprunligen skicka länken i Vanguard tråden så han ska nog ha tacket

Är då värt att testa om du har en bra dator.

Inaktiv

jaha ok tackar efraim då.

Mm ska testa, måste dock fåtag i gästkey först hehe.

Medlem
Skrivet av Blackeye:

Löjligaste skälet till att missa ett super bra spel, och gå tillbaka till den trötta och tråkiga världen i WoW...

detta spel är kanon bra, jag är frälst, kommer från wow själv och nu känns den tiden som en waste..

Berätta mer om Vanguard. Vad är det som gör spelet så bra? Hur känns fighterna tex?

Inaktiv

Varför är spelet bra? Det har sina nackdelar det är ganska buggit ochkräver en hyffsad dator, visa start areor är inte helt klockrena. Det som fick mig att börja spela är:

1. Man kan se upp till 6km i spelet och värden är enorm, det gör att man vill ut på upptäcksfärd. Att se stora stora berg långt borta ger en "epic" känsla.

2. Inga instanser, tyckte inte om instanserna i wow speciellt inte battlegrounds här finns inga instanser alls.

3. Man kan bygga egna båtar, stora båtar, och åka ut och spöa sjömonster med guildet. (Detta finns med i spelet från start)

4. Man kan köpa en egen tomt där man kan bygga sit eget hus och inreda med saker man gjort och saker man hittat i världen. (obs ej instanserat)

5. Man kan levla diplomacy, crafting och adventuring separat. Så man kan vara en lvl50 crafter utan att spöat ett endaste monster, i teorin då.

Vad väntar ni på? Spring och köpa. Tyvärr har jag inga Trial keys annars hade jag gärna delat ut.

Inaktiv

köpa hus och tomter alltså. hm det där låter som att det kommer bli en minnes krävande sak.

jaja låter som en ultima online funktion.

I like it

Inaktiv

Hmm ett nnytt spel jag kanske ska ta och prova det!...

Medlem

men snälla...

1
Skriv svar