Vilket spel skall jag välja?

Inaktiv
Vilket spel skall jag välja?

Jag har nu bestämt mig för att börja spela ett morpg. Men jag har ej bestämmt mig än för vilket. Jag kollar för tillfället på warhammeronline, lord of the rings online och age of conan. Dessa spel har inte kommit ut än men jag har inga problem med att vänta lite. Undrar bara om någon annan kan ge några tips om vilket av dem jag skall välja samt om de finns något annat.

Medlem

Skulle väll vara Vanguard - Saga of Heroes som släpps i slutet på månaden, eller kanske testa WoW trialen för att se om det är nått för dig?

Medlem

Om du inte har spelat något MMORPG innan så är nog WoW ett bra val eftersom det är väldigt nybörjarvänligt. Vanguard är i beta nu och ska tydligen vara väldigt buggigt så man gör nog bäst i att vänta tills efter release vad folk säger om spelets skick då.. Warhammer online tror jag kommer dröja ett ganska bra tag till innan det kommer. Jag själv väntar på Age of Conan och Chronicles of Spellborn om inte Vanguard blir njutbart.. För info om de flesta MMORPGs kolla på www.MMORPG.com där kan du även se folks kommentarer på de olika spelen..

Medlem

Egentligen kan man säga att inget mmo som släpps är buggfritt och om man pallar så bör man vänta in relasen men är man som jag så skiter man i det utan tar buggarna så man får börja lira.

Age of conan är iaf nått som jag ganska garanterat kommer köra.

Bra sida o ha koll på är www.mmorpg.com


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Har kollat mycket på age of conan men frågn är om det blir bra? För om warhammer online blir bättre så väntar jag nog hellre på det om det inte är jätte lång tid kvar för spelet att bli klart. Då jag ej har spelat WOW så vet jag inte hur pvp är i spelet.
Tror ni att Conan bli ett bra spel? har läst om de och det låter bra men kommer det att hålla och funka i verkligheten?

Medlem

titta efter lotr online med, tycker det är det bästa mmo jag personligen spelat/"testat".
livsfarligt med mmo, som kvicksand. man går ner sig lätt.
hade helst hoppas på att inget mmo som kommer ut är bra, så man slipper bli indragen i det:) på samma gång som man hoppas att det ska vara superbra:)

btw, varför vänte. kör igång och testa lite WoW om du nu är sugen på ett mmo. finns ju att köra 10dagars gratis (en del saker funkar dock inte som mail/trade osv). på 10 dagar har du gott om tid för att känna om det är något för dig.

...som sagt,..kvicksand.

Inaktiv

eller som man säger

"If nothing, we should be thankful to WoW. It dragged MMO out of geekdom, made it mainstream and fashionable. It broadened the audience. Those pub guys, before WoW, would probably not even consider picking up an MMO, but now some of them might try Vanguard, might actually like it, and look back on WoW as child's play."

Inaktiv

Har faktiskt kollat lite på lotr men sedan jag på några forum läste att spelet inte alls var bra så tappade jag intresset. Men om det nu är så att spelet håller så får jag nog ta mig en funderare till

Medlem

Tror att Warhammer Online kan bli en ganska bra inkörsport till mmorpg's för de som aldrig spelat genren tidigare. Det följer liksom samma koncept som WoW's vad gällande nybörjarvänligheten osv. Samtidigt har det betydligt mer att erbjuda när det kommer till end game och PvP än vad WoW har.

Medlem
Skrivet av lordvalruso:

Har faktiskt kollat lite på lotr men sedan jag på några forum läste att spelet inte alls var bra så tappade jag intresset. Men om det nu är så att spelet håller så får jag nog ta mig en funderare till

Personligen så tycker jag det är det absolut bästa mmo jag spelat. Gillar det mer än WoW. Vanguard är omkörd 5ggr om då det gäller mindre buggar, snyggare grafik, optimering,..allt. Lotr online blir mitt nästa mmo helt klart.

Inaktiv

Provade Trialen på wow och fastnade direkt. 5 dagar senare sitter jag här med både wow och tbc. Det får duga än å länge och så får vi se om man byter spel till warhammer online el age of conan när det kommer

Medlem

"Testa trialen på wow"... Första silen är gratis..

Testa Ultima Online ist:)

Medlem

Jag tror nog att Warhammer kommer locka över flest wow spelare.
Conan kommer nog bli lite mer seriöst och möjligtvis lite knöligare och därför locka mer av de lite äldre spelarna.

Den som lever får se

Medlem

lord of the rings online helt klart det e ju helt godlike

1
Skriv svar