Inaktiv
Fallen Earth

Tjenare, har länge försökt följa Fallen Earth (är ett gammalt Fallout fan (vem är inte det? ), dock hade jag nästan gett upp hoppet då det varit relativt lite "media coverage" över det.
Men så hittade jag detta på MMORPG.com, 4st filmer (ca 8min långa), lite drygt men väl värt en titt.
Verkar riktigt intressant, om allt kommer vara med vid en release vill säga

Skrivet av MMORPG:

Ok, This is old news... but this ought to be sticky! Check out these videos of Fallen Earth gameplay!

part1 http://www.youtube.com/watch?v=MG1N2xeZxTU
part2 http://www.youtube.com/watch?v=uQB_4Z8HkDM
part3 http://www.youtube.com/watch?v=CpIGqUJ9kfQ
part4 http://www.youtube.com/watch?v=1Az0VfX5rPg

I'm excited! and I know yall will be if you haven't seen the vids before!

Medlem

Bleh de förstörde det som kunde gjort det ritkigt bra i part 2, pvp och pve zoner. Ett sådant spel ska ha fri pvp. man ska kunna döda vemsomhelst närsomhelst. Förstör hela känslan annars...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Jo det är både på gott och ont att de gjort zoner för PvP.
Dock har du den andra aspekten förutom att det är kul med "öppen pvp", det är att det ganska ofta blir skitsvårt för folk generellt sett att t.ex köra enbart PvE om man vill göra det nån dag eller ut och raida med några polare.
Då kommer det alltid nån/några och ska "ganka"

Men i ett MMO utan PvP så saknar man det, och i ett med PvP så är det inte alltid man uppskattar det heller när man t.ex vill göra nåt annat, i.e levla upp så man kan PvP

Medlem

Därför bra PvP behöver mer än bara PvP. Det behövs bounties, factions osv. Dödar du spelare från en specifik faction så tappar du anseende hos dem, dödar du någon kan han sätta bounty på dig osv osv. Se EvE, visst finns det hög säkerhets system där, men allt som oftast kan i princip vemsomhelst spränga dig i småbitar för att du hadde fel färg på ditt skepp.

Och ganking funkar bara i längde i dåligt designad pvp som t.ex. WoW där andra spelare blir osårbara mot dina attacker så fort dom är några levlar högre. Designas spelet vettigt så borde 3-5 st lite längre level karaktärer sparka ditt arsel ganska enkelt.

PvP behöver också mening, inte bara slåihjäl någon. Utan man bör kunna råna personer osv. Här är Eve också ett bra exempel. I det så kan du helt enkelt råna någon. Hota att spränga han om han inte betalar lösen. Just pga att om han blir sprängd så är det ännu dyrare. Sådana saker gör att folk blir mer rädda om sina karaktärer, och passar perfekt i en post apocalyptic setting. Vilket också kräver att man kan prata med fienden, vilket iallafall jag tycker är en grov miss med t.ex. WoW.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Jo det kan jag helt och hållet hålla med om att PvP behöver ett syfte, inte bara döda för dödandets skull. Då kan man lika gärna lira BF eller CS

Dock åter till Fallen Earth, personligen, med tanke på att jag alltid gillat crafting, så verkar det väldigt nice att alla items som droppas i spelet kan även byggas av players.
dock får man hoppas att saker och ting inte droppas allt för ofta så det slår ut crafters ändå...

Medlem

Jag vet inte vad det är med Fallen Earth som gör att jag inte riktigt gillar det jag sett av spelet hittills. Hade mer än gärnat sett ett riktigt bra post-apokalytiskt mmorpg men jag är tveksam till att Fallen Earth lever upp till mina förväntningar på ett sånt spel.

Medlem

Wardancer, det du snackar om är ultima online och har gjorts i en shysst värld förut. Tyvärr valde nästan alla mmo skapare efter ultima att dumma ner spelen.
Hur som helst så låter post-apokalyptiskt bra, håller koll.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

värry najs


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar