Inaktiv
Medlem

Man måste ju älska deras concept bilder :heart:

Medlem

Tror inte ett Warhammer 40k MMORPG skulle kunna fånga känslan av Warhammer 40k, kanske om det var mer fps stil ala Planetside men endå skeptisk. Warhammer Fantasy är i så fall enklare att föra över till mmo scenen. Men Warhammer äger så det kanske kan bli bra men är för tillfället mycket skeptisk.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Bravo:

Man måste ju älska deras concept bilder :heart:

Bilden är inte Relics Concept art, utan den där är från Imperial Guard codexen om jag inte missminner. Codexarna har bra bilder iaf, thats for shure :heart:


signatur

Videomupp

Medlem

Precis det är Games Workshops egna bilder, och ja dem är oftast riktigt grymma


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

De är grymma, men grymmast är Horus

Visst skulle det kunna bli bra. Skapa grupper, med squad leaders och prylar. I ärlighetens namn är det ju ingen större skillnad på WHFB och WH40K förutom just settingen.

Medlem

Frågan är ju hur det skulle funka, man skulle ALDRIG få se IG soldater, bara massa SM eftersom dem måste vara kraftigare, och ingen vill vara köttvägg ^^


signatur

Videomupp

Medlem

Nä, exakt - det skulle utgöra ett problem. Kanske ge IG nån slags squadbonus? Eller kanske öka squadstorleken om de enbart består av IG:s.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Alternativt en begränsning för hur många SM soldater det ska få finnas i ett sådant spel, typ på var tione IG får en snubbe bli SM. eller att man arbetar sig uppåt från IG, till scout till en fullfjädrad SM. Skulle bli krångligt att fixa, men jag vet att jag hellre skulle vilja vara bland hundratals andra köttväggar än typ 5 sm ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

De är grymma, men grymmast är Horus

Visst skulle det kunna bli bra. Skapa grupper, med squad leaders och prylar. I ärlighetens namn är det ju ingen större skillnad på WHFB och WH40K förutom just settingen.

Erm det är rätt stor skillnad mellan WH:F och WH40K. Warhammer Fantasy är ju lika mycket om stora krig som hjältar som traskar runt och bankar diverse saker, t.ex. Gotrek and Felix osv. Medans i princip allt i WH40K är stora krig om hela planeter, visst det är squads men styrkan på units är inte balanserat nånstans i en 1vs1 setting så att försöka göra det till ett MMO när man kan välja raser skulle inte bli någon höjdare då dem antingen måste förstöra hela lisensen med trist balansering eller ha folk som bara spelar vissa raser t.ex. space marines eller chaos marines. Enda lösningen är ju i såfall att bara tillåta t.ex. marines men då blir det inte speciellt kul tror jag inte.

Warhammer Fantasy har en annan uppbyggnad som är mer lämpad för ett mmorpg, visst det är knappast balanserat i 1vs1 setting men skillnaden är mycket mindre än i WH40K.

Hursomhelst så tror jag inte på ett MMORPG i klassisk stil i WH40k, kanske nån form av MMORTS eller liknande.

Men missförstå mig inte, älskar Warhammer 40k och skulle gärna spela ett MMORPG i den miljön men tror det skulle kännas mysko om man spelade som en Imperial Guard och är balanserad mot en Chaos Spacemarine.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

40k loren är lungt grymmast!

Medlem

Games Workshops egna bilder är grymma kolla deras tyranid där de typ ska slakta en Imperial Guard.

Hm undra hur detta skulle funka, relic har ju gjort rts kanske blir ett stort MMORTS. Undrar om detta spel ska vara teasern som man får se när man klarar dark crusade.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

All hail the Emperor!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Wardance: Jag tror inte du är särskilt insatt i WH40k loren när du säger en sådan sak. Hela andra och tredje upplagan av WH40k var packad med sagor, både om hjältedåd, stora slag, och dagböcker från soldater i fält.

Varför skulle balanseringen kännas konstig? Jämför med World of Warcraft. Ofta att en troll krigare (headhunter) skulle ha en chans mot en Human Mage i WC. I WoW har de dock det helt plötsligt.
Jag ser inte att en Space Marine kommer ut med Terminator Armour och Assault Cannon. Jag ser att en Imperial Guard som kämpar blir befodrad till Commisar och får ett force field. O s v.

Medlem

Om du frågar en vanlig person, som inte har så mkt koll på Warhammer 40k men vet vad det är, om vad han tänker på när han hör just Warhammer 40K så kan du nog ge dig fasen på att det är Space Marines (oftast den klassiska blåa Ultramarinen) som han kommer nämna. Samt en massa krig så klart.

Att du jämnför balanseringen i WoW med ett Warhammer 40k online spel får snarare mig att tycka att du inte är särskilt insatt. Visst jag har inte spelat tabletop versionen, har dock läst en hel del böcker, och spelat de flesta dator varianterna. Warhammer 40k skulle för mig bara kännas väldigt skumt i ett MMORPG, om det vore i stil med Planetside så skulle det nog kunna fungera riktigt bra om man bara lyckades komma över balans problemet utan att förstöra känslan. T.ex. vad skulle vara grund enheten som alla började som? Imperial Guard mot någon av de Chaos regementen som finns? Hur skulle space och chaos marines hanteras? Eller Tyranids osv.

Planetside kan vid vissa tillfällen få känslan av riktigt feta slag när det blir rejält med krig om en bas, tanks flygplan mechs och infateri samt en massa tracers och explosioner överallt. Skulle det gå att få över i Warhammer 40k, fast med lite mindre fördröjning, bättre grafik osv osv. Så skulle jag stå först i kön för att köpa.

Jag menade aldrig att det inte finns hjältar i WH40k men de är oftast inte alls på samma sätt som i de flesta RPG spel, utan det är ju del av en större trupp, speciellt de i Imperial Guard. Svårt att förklara men känslan jag får att WH40k är inte alls på samma sätt som t.ex. WH:F, Warcraft eller dylikt. Kanske just för att det är Sci-Fi men inte bara det. Problemet är väl att de flesta MMO som finns på marknaden just nu är för individuella för Warhammer 40k enligt mig. I t.ex. WoW känns det mest bara som man spelar för sig själv, EQ2 samma sak osv... Iofs så finns planetside där och rör om. Då det spelet verkligen är tvärt om, det finns liksom inget att vinna för sig själv. Om de förstod detta och använder det i ett Warhammer 40k spel så kunde det bli bra, om det enda som betyder något är att ditt lag vinner inte att du kan spela 24/7 och grinda exp för att få phatwepon of d00mz, så kanske...

Och föresten, tror knappast en basse i Imperial Guard skulle kunna eller ens vilja bli en Commisar då de här helt utanför den normala militära "chain of command", utan är en helt separat instans av officerare. Och ofta hatade eller fruktade av de vanliga bassarna.

Ursäkta om inlägget blev lite rörig.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Och föresten, tror knappast en basse i Imperial Guard skulle kunna eller ens vilja bli en Commisar då de här helt utanför den normala militära "chain of command", utan är en helt separat instans av officerare. Och ofta hatade eller fruktade av de vanliga bassarna.

Jag skulle lätt kunna tänka mig att spela som Commisar - tänk att få sätta nackskott i valfri medspelare!

8)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Klart det går att fixa om raser till ett MMO.

Finns många enheter i tt-spelet som skulle kunna översättas till ett eventuellt online-spel. Lättast vore t ex marine vs marine som ni redan nämnt, men det vore oerhört tråkigt!

Dock tror jag inte ett MMO-spel bibehåller stilen från TT. Alla vill ju vara starka karaktärer med asbra vapen och det funkar inte riktigt med t ex IG som är en vägg kanonmat med ficklampor.

Medlem

Puddy exakt. Alla vill ju vara hjälten. Dock om det designades så som Planetside så är ingen hjälte, alla är gruntar där vissa får köra fordon. Då skulle det kunna funka. Där finns det i princip inget att vinna för egen del utan när du slåss gör du det för att ditt lag ska vinna. Inte för att du ska få phatlewt.

Warhog ja, spela commisar skulle kunna vara kul, men det var inte det jag pratade om. Jag påpekade att en vanligt Imperial Guard soldat knappast kan eller förmodligen skulle vilja bli en Commisar.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar