EQ2 i dagsläget?

Medlem
EQ2 i dagsläget?

Tjo, jag har nu varit MMO-lös i flera månader.. har försökt att hålla mej ifrån MMORPG men det är som en drog som ni alla vet

har nu tänkt ett tag på att kanske börja lira EQ2 igen, men undrar hur är spelet i dagsläget?
är det många som kör? finns det några sköna player communities och är spelet RP vänligt(Fanns inte så många rpare vid realesen)?
har ju redan släpps 2 expansions och den tredje är påväg.

skulle uppskatta feedback från er som fortf spelar EQ2

JAM
Medlem

Jag tog ett kort besök tillbaka för ett litet tag sedan, och min uppfattning är, rätt logiskt iofs, att man kutar på mer seriöst folk nu för tiden än förr i tiden. Men det verkade helt klart inte vara någon trängsel i världen, om man säger så. Är så synd att mina vapendragare envisas med att köra det där Woff..eller Vov eller vare heter...*sucka* ..


signatur

JAM .:. jamworld.se .:.

Medlem

tack för svaret, men lite försent dock har redan tagit upp min account igen, och ångrar mej verkligen inte, folket i eq2 har mognat upp sen releaset och ser fram emot att införskaffa mej dem senaste expansionerna.

kan varmt rekommendera för er som tröttnat på WoW.
lite synd bara att RP serverna fortfarande e fyllda med non-roleplayers men de får man leva med

Inaktiv
Skrivet av ghoül:

tack för svaret, men lite försent dock har redan tagit upp min account igen, och ångrar mej verkligen inte, folket i eq2 har mognat upp sen releaset och ser fram emot att införskaffa mej dem senaste expansionerna.

kan varmt rekommendera för er som tröttnat på WoW.
lite synd bara att RP serverna fortfarande e fyllda med non-roleplayers men de får man leva med

För mig är ett MMORPG inte bättre än sitt community. Och WoW har nog det sämsta communityt av alla spel jag spelat.

Testade EQ2 Trialen för nån månad sen, och frågade nånting i chatten och fick whispers i stil med "Welcome to EQ2 hope you enjoy it mate!"

Har aldrig någonsin hänt i WoW. "Check Thottbot!" är nog det vanligaste svaret där. Bara för att jag inte vill spela det som ett single player-spel, och vill kommunicera med andra spelare.

Letar efter ett spel som är lika simpelt och lättlärt som WoW, med ett lite bättre community. Det är fan svårt... I EQ2 har man för många val man inte kan ångra senare, och det stör mig att lägga ner flera dagar i speltid på en karaktär och inte kunna ångra tidigare val. Det var därför jag aldrig kunde njuta av Diablo 2 som så många andra.

Craftingen i EQ2 är dock helt underbar. Och Ogres!!

Medlem

Eq2 är hur bra som helst.. har samma åsikt om wow som ovan, mycket mycket trevligare stämming i eq2 bästa på länge.. ja eq1 var oxå fint, tycker eq2 inte är speciellt krångligt alls att lära sig, det enda jag inte gillar är att systemkraven är ganska hårda för att kunna köra i högre upplösningar o snyggaste texturer..

har ett GF 9750x2 med 1gig videoram och 1gb vanligt ram.. måste uppgrader till 2gb ram minnne om man vill njuta fullt ut..

tycker dock grafiken duger gott ändå. men ju snyggare man kan ha desstå bättre

Medlem

bojkotta wow

eller nåt?

Inaktiv

varför inte vanguard?

Medlem

Jag pallade inte köpa wow-expansionen, då den kom så öppnades mina ögon och jag förstod att allting jag har gjort skulle bli obetydligt. all tid som jag farmat bg, raidat åtaliga kvällar. inte nog med det WoW communityn är så extremt omogen, ohjälpsam och 'hostile'.

Jag och en kompis köpte everquest II och det är jättekul, det är som WoW fast för vuxna. Jag kan fortfarande inte förstå att spelarna är så jävla snälla! det är helt sjukt.

ett exempel: Det var 4 spelare som hjälptes åt att döda en massa named orcs, jag fick följa med, jag skulle bara hjälpa dom att döda den sista dom behövde. När orcen var död så såg jag att jag tydligen också hade det där questet, och utan att jag frågade så sa dom att dom kunde hjälpa mig att döda de som dom redan dödat. En av killarna var runt lvl 50 och var mentor för oss. En annan trevlig grej är att det är en spelare som spelat eq2 länge som hjälper mig. om jag undrar något så svarar han hur trevligt som helst (i wow hade man som högst förväntat sig ett "nab" eller liknande) Den killen gav mig ett fabled vapen tillochmed, bara för att vara schysst

Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi förvänta mig sådant av WoW-spelare.

Medlem

Lite gammal tråd, senaste post i februari.

men hursomhelst. Nu har Rise of Kunark släppts!

Om du köper RoK så får du med EQ2 + alla expansioner + alla adventure packs.

Finns det fortfarande folk som spelar eq2 här eller? ^^

Inaktiv

Såja! beställt hem EQ + Alla expansioner + Rise of Kunark!

Väntas komma tisdag!

Jag kommer spela på AB, vilken server spelar ni på?

mvh!

Medlem

Jag spelade på Splitpaw. Jag ska köpa RoK när skeletal revamp kommer, tycker det är så extremt fånigt att man ska behöva se ut som en pissluffare från lvl10

med det nuvarande skelettsystem så kan dom inte tillverka nya armor models (det skulle ta typ 54 år)

Medlem

När kommer det nya skelettsystemet då? Tycker också att utseendet på karaktärernas gear är ganska tråkig så en förbättring av det ser jag verkligen fram emot. Jag spelar också på AB började spela igen för några veckor sen. Min main heter Boccob så om du vill groupa är det bara att säga till Bokke.

Inaktiv

Sådär! Har precis installerat det, ska skapa konto osv nu.

Okej Boccob, jag kommer säkerligen messa dig.

Återkommer strax !

Inaktiv

Försöker skapa en gubbe på AB, men det går ej :S

hur ska jag göra?

Edit: Läste på forumet att servern var nere.

Medlem

Spelar Eq2, sitter mest på Lucan D'Lere dock, och inte Splitpaw. Har bara en karaktär där, medan jag har 7 stycken mer eller mindre upparbetade på LDL. Om ni vill spela nån gång så skriv gärna här och server, har några lediga slots för skapande av karaktär.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Vilken server ska man köra på?
Trevligt om det är mycke svenskar där.

Medlem

De som det är mest européer på är troligen Splitpaw och Runny Eye, men jag tycker amerikanerna är roligast att spela med, de är mest hjälpsamma vad jag märkt hittills. Sen finns det ju rötägg här och där, det kommer man inte undan.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Inaktiv

EQ2 är det bästa class/level baserade MMO't!

Dessutom har det Ratongas bästa fantasy MMO rasen.

Medlem

har tankat ner 14 dagars trial, och har patchat i massor av tid ny.

Inaktiv

Hallå gott folk! Jag spelade lite EQ2 för ca 2 år sedan, kom till level 20 sedan la jag det på hyllan då jag inte hade speciellt mycket tid för att spela. Nu två år senare så har jag och en polare beslutat oss för att ta upp EQ2 igen! Vi har gjort nya chars på realmen Antonia Bayle och hoppas att vi kommer hitta massor med nya vänner Någon annan som lirar på Antonia Bayle och kanske är med i någon trevlig guild?

Anyway... har en paladin där som heter Gimorin.

Happy Hunting!

Inaktiv

Hej Kroh!
Jag spelar på AB (började förra månaden) och heter Squixie . (level 42 necromancer)

Jag har addat dig!

Medlem

Hur går det för er i den nya RoK-expansionen?
Min main pally borde ha fler möjligheter, men folk på servern (LDL) verkar inte kunna hantera Pally som både MT eller OT, istället för Guardian - Berserker som var standarduppsättning i T8 raids.
Med så många taunts och egna aggro transfers borde det bli tacksammare av casters att de inte behöve tygla sin aggro på samma sätt som med Guard som MT.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar