Warhammer Online på svenska

Inaktiv
Warhammer Online på svenska

Hej alla FZ-fans.
Vi har öppnat en blogg som handlar om Warhammer Online - Age of Reckoning.

Inga amerikanare, inget login, bara nyheter

Välkomna:

http://www.warhammeronline.se

Medlem

Slår vad om att ni måste ta ner sidan inom en snar framtid. Mythic och EA lär väl inte vara så förtjusta över att ni använder deras trademark som domännamn.

Medlem

förutom det som astie sade så ser sidan jäkligt bra ut. enkel och stilren design. bra jobbat!


signatur

tjenare!

Inaktiv
Medlem

fan wordofwarcraft.se las ner så vitt jag vet.. menmen, det var keffblizz.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Är väll bra att det kommer en svensk warhammer online sida men för att ha den officiella svenska webaddressen så tycker jag dom/den som gjort sidan borde lagt ned lite mer tid på designen så det värkligen ser ut som en warhammer sida.

Borde byta "forum" till gästbok också om det nu inte ska bli nått riktigt forum på sidan.

Medlem

Hur ska warhammer online förkortas. wo? who?
w.o? w.h.o?

Tycker w.o låter bäst, bara säga wo är för likt wow, who låter bara konstigt och w.h.o är för långt.

TBR
Medlem

W.A.R är förkortningen.

Medlem
Medlem
Skrivet av Mack:

Hur ska warhammer online förkortas. wo? who?
w.o? w.h.o?

Tycker w.o låter bäst, bara säga wo är för likt wow, who låter bara konstigt och w.h.o är för långt.

Warhammer: Age of Reckoning!
WAR!!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Bara "WAR" är Mythics egna förkortning, dock inga punkter mellan varje bokstav som TBR skrev.

Medlem
Skrivet av astie:

WAARGH!

Waargh?
det skall uttalas WAAAGH! Och inte mindre än tre A.

Och helst skall det vara grönt också

WAAAGH!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

kommer det att vara samma pris som på wow eller menar månads kostnad

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

kommer det att vara samma pris som på wow eller menar månads kostnad

Skulle tippa på det ja, t.om snäppet billigare.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Jag önskar att dom skulle ta en högre avgift än vad som är aktuellt på WoW. Många många gamla daoc spelare kommer komma tillbaka till mmorpg, och de gamla daoc-lirarna som fördriver sin tid med wow lär garanterat komma tillbaka till mythic.
Personligen har jag extremt höga förväntningar på att PvPn i ett mmorpg ska bli lika kul som det var i daoc under de gyllene åren

åter till topic:
skön sida jack, blir säkert en sida jag kommer besöka regelbundet.

Medlem
Skrivet av jimmi:

Jag önskar att dom skulle ta en högre avgift än vad som är aktuellt på WoW.

Eh... Varför?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

mm exat varför

Inaktiv

för att hindra den stora massan av idioter och knoddisar som springa runt och förstörde spelglädjen i wow. nu är jag inte någon jätteerfaren mmorpg spelare, men jag har spelat i 5 år och provat en del olika titlar.
jag har aldrig i tidigare träffat så mycket otrevliga och idiotiska spelare som när jag spelade wow på US servrarna.... tills jag spelade på wow på eu servrarna.
för att få bort den skaran av spelare önskar jag en högra månadskostnad, det skulle givetvis medföra fler fördelar i form av snabbare patchar, mindre downtime på servrar, bättre support etc etc, men jag skulle mest se det för att höja spelglädjen.

Inaktiv

högre månads kostand= högre spelglädje ........ vem håller med han

TBR
Medlem

Nog skulle jag kunna betala mer för ett mmorpg som jag tycker är riktigt bra och har bra support/community, snabba patchar, laggfritt & lite pjuk larver m.m.

Medlem

jag har kikat på warhammer online länge, det ser ganksa kul ut. jag spelade warhammer förut, FYFAN va dyrt det va

Inaktiv

hur dyrt var det då ..... du kan ju lika gärna skriva allt när du ändå skrev det där

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

hur dyrt var det då ..... du kan ju lika gärna skriva allt när du ändå skrev det där

Kan bli svårt. Du har inte sysslat med det själv låter det som.

Kommer ihåg att ett 2-pack med blyfigurer kunde kosta ~70 kr (när jag själv samlade för länge sedan) - ska man skapa en hel armé så blir det snabbt mycket pengar.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

högre månads kostand= högre spelglädje ........ vem håller med han

Håller på testa Daoc Trialen och då vart servern ner tagen nästan en hel dag för updates var inte särskilt roligt specielt för nått jag inte ens kan testa.

Så om man kan betala lite högre än vanligt och det skulle bli lindrigare med updates och support m.m så skulle väll det vara bra sålänge det finns bra betalings planer.

Typ 1månad - 150kr
3månader - 125kr/månad
6månader - 100kr/månad
Eller vad nu priset skulle bli för bättre support och snabbare updates, nog för att jag tycker nuvarande standard priset är lagomt om man ska betala mer så ska man ju få mer också

Inaktiv

undrar en sak ....... jag har testat wow i ca 8 timmar totalt och jag tyckte det var svårt med tex quest och sånt där .... kommer jag h samma problem med warhammer också ?

Inaktiv
Skrivet av david_dellblom:

undrar en sak ....... jag har testat wow i ca 8 timmar totalt och jag tyckte det var svårt med tex quest och sånt där .... kommer jag h samma problem med warhammer också ?

ja det kommer du troligen. mythic gjorde darkage of camelot oxå, mycket quests och mycket grinding. likt daoc och wow och warhammer man kan säga att mmorpg's överlag handlar mycket om quests och xp grind tills du nått högsta lvl.

Inaktiv

där krossade du mina drömmar

Medlem
Skrivet av jimmi:
Skrivet av david_dellblom:

undrar en sak ....... jag har testat wow i ca 8 timmar totalt och jag tyckte det var svårt med tex quest och sånt där .... kommer jag h samma problem med warhammer också ?

ja det kommer du troligen. mythic gjorde darkage of camelot oxå, mycket quests och mycket grinding. likt daoc och wow och warhammer man kan säga att mmorpg's överlag handlar mycket om quests och xp grind tills du nått högsta lvl.

"grinden" och alla quests är utformade på ett helt annat sätt i W.A.R, skulle rekomendera att du läser lite om det och kollar på lite filmer så kommer du märka att det skiljer sig en hel del.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Jo, visst är det lite annorlunda nu. Men jag tror questsen kommer bli svårare då det är mer fokus på RvR områden. Det kommer fortfarande finns quests som att samla 20 gristrynen från grisar, men skillnaden är att alla grisar med ett tryne kommer tappa ett tryne nu. Personligen är jag överlycklig över hur WAR utformas. Men jag tror att spelare som tyckte WoW var lite klurigt och segt kommer hata WAR.

Medlem

Tycker man wwos quest är kluriga då bör man nog inte spela mmorpg spel som har fokus på quest för att lvla upp.

Ett rent pvplir borde egentligen inte ha lvling alls om man bara fokuserar på pvp endgame men man får ju hoppas warhammer har mycket intressanta rvr battles innan man når högsta lvl..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

123
Skriv svar