Inaktiv
Huxley

hej har precis sett detta underbara spel och jag undrar om det är någon mer som tycket detta är coolt och vet när det kommer ?

Medlem

Flyttad då spelet är av mmo-karaktär.

Jodå, spelet verkar bli grymt. Men det är ju att det är ett mmo-spel som avskräcker mig lite. Annars är ju det ögongodis till tusen med UE 3 \o/

Inaktiv

man ska kunna köra upp till 5000 spelare

nj
Medlem

Där ser man, ett nytt MMOFPS. Undrar om det kommer lyckas bättre än vad #Planetside gjorde.
Ser ju onekligen rätt häftigt ut (kika på IGN för lite fler bilder), fast å andra sidan så är det svårt att inte göra det med Unreal3-motorn.

Inaktiv

det grymma är att fordonerna ser exat ut som unreal tournament 2007 men i huxley kommer man att kunna göra mer saker än i vad ut2007

Medlem

Ska bli spännande att testa detta lir ser verkligen najs ut.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Planetside har inte direkt misslyckats.. Nu på sistone som det går utförs dock.. Huxley blir en frisk vind i mmofps genren. Som annars bara bestått av ett spel

Ska gå över till huxley när det släpps.. Spelat planetside i två år nu och börjar tröttna rejält.. Inge nytt material som utvecklarna lovat i månader nu

Inaktiv

tror ni att man måste betala för att kunna spela huxley

Medlem

Ja


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

men jag trodde det var mer som ett fps spel

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

men jag trodde det var mer som ett fps spel

Det är ett FPS-spel.
MMOFPS.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

om ni fick välja mellan dessa vilket skulle ni ha valt?

huxley
warhammer online
gods and heros
age of conan

Medlem

huxley...
Nuvarande planetside spelare.. Orkar inte andra typer av mmo's

Medlem

Warhammer Online för min del.

Inaktiv

jag tror att huxley kommer bli väldigt känd spel

Medlem

Konceptet för Huxley är väl klockrent men att få det att fungera så flera tusen på servern lirar på "lika" villkor vad gällande ping osv verkar svårt. Har inte spelat Planetside, så hur funkade det där egentligen? Personligen skulle jag inte klara av att spela ett FPS-spel där jag har mer än 10-20ms.

Medlem

imo planetside var inte lika känslig med ping jämfört med ex quake eller dylikt spel.

När jag spela ps aktivt så tyckte jag det var skeata skoj så om huxley kan ta det plus mer eftersom ps falna på slutet så kan det nog bli riktigt gott.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

jag tror att detta kommer bli väldigt bra ..... man kommer att kunna köra fordon och heliicopter

Medlem
Skrivet av jingai:

Konceptet för Huxley är väl klockrent men att få det att fungera så flera tusen på servern lirar på "lika" villkor vad gällande ping osv verkar svårt. Har inte spelat Planetside, så hur funkade det där egentligen? Personligen skulle jag inte klara av att spela ett FPS-spel där jag har mer än 10-20ms.

10-20 ms? Kära nån...

Men sådana här spel brukar ha mer AoE vapen, och dylikt. Samt att spelet knappast kommer vara som UT/Quake/CS i den mån ping är super viktigt. Dessutom kommer det nog ha en hel del ping-problems eliminatorer så som att om du ser en gubbe på din skärm och din client registrerar att du träffar så träffar du han även om han skulle ha hunnit ta skydd enligt servern. Låter kanske illa men det är rätt vanligt och mer eller mindre nödvändigt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

10-20 ms hahahaha


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Ja, gud såå kul. Fan spelar ni för några FPS-spel egentligen om ni har så mycket högre ms än så? Ni menar väl inte att ni spelar på servrar utanför norden? 8) Galet i så fall. Jag är väl bara bortskämd med lanping i QW och Q3 antar jag.

Medlem

umm prova något spel som inte är QW och Q3 så får du nog jobba ganska bra för att få 10-20 ping, för att nämna några exempel, Battlefield (valfritt spel i serien), Americas Army osv.

Eller kanske det mest relevanta exemplet, Planetside, har precis börjat prova lite och när jag loggar in raporterar det oftast mellan 50-100 ping till europa servern. Lagg brukar inte vara något problem men visst kan det ske lite skumma saker när fordon är inblandade. Men tror man att det ska bli som Quake med 300 fps, 10 ms osv. så blir man nog ganska besviken.

Dock hadde jag gärna sett någont sådant här fast med lite mer realistisk framtoning, inte moderna vapen och sådant men långsammare gameplay där grupp taktik är det som framhävs, men men det som lever får se.

Mitt största problem med Planetside är dock att vapnena känns så löjligt klena, behöver oftast skjuta en fienden typ 52352 gågner innan dem dör, dock beror det nog på att jag inte har tillgång till något kul pga låg battlerank. Men ack så häftigt det blir när det är rejält krig om en bas med tanks, mechs, snipers, flygplan och annat som ränner runt och skjuter en massa på allt och alla. Saknas bara lite modernare grafik, dvs huxley förhoppningsvis.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av jingai:

Konceptet för Huxley är väl klockrent men att få det att fungera så flera tusen på servern lirar på "lika" villkor vad gällande ping osv verkar svårt. Har inte spelat Planetside, så hur funkade det där egentligen? Personligen skulle jag inte klara av att spela ett FPS-spel där jag har mer än 10-20ms.

Gör som alla pingwhiners.. använd stoooora vapen


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Ser najs ut ska testa!

Medlem

night of the living thread?

närå, vafan har hänt med huxley egentligen?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar