Medlem
Guild Wars

Hej

Tänkte skaffa ett nytt RPG spel, och tänkte då lite mera specifikt på Guild Wars, eller Guild Wars Nightfall.

Men jag är lite osäker på om det är värt det? är det bra osv? Vet ju att det inte är någon månadskostnad, vilket är bra och sådär. Men är det många som spelar "gamla" Guild Wars? Eller är det bara Factions och nightfall som gäller?

Medlem

hej!! jag har lirat guild wars i etthalv år och har inget att klaga på... jag har dock inte provat Factions eller Nightfall men det borde vara bättre. jag rekomenderar detta spel faktiskt.. det finns nog mkt spelare i originalet men förståss är det mera spelare i Factions eller Nightfall.. det är ju nyare.
spelet har knappt något krav för datorn alls. hoppas du köper det

Medlem

Om du börjar lira skiten så finns det ett par saker du bör undvika för att njuta av din speltid.

1. Bli aldrig rushad genom nåt shit.

2. Försök hitta en noob eller kanske tom ett helt noobguild så du kan upptäcka spelet utan att ha en guide som håller dig i handen.

3. Lira klart områden innan du sticker vidare.

4. Försök få en polare med på lirandet, även om denna sedan sviker dig en bit in i liret är det kul att lira med någon man känner.

5. Vilken klass du än skapar så kommer den att funka.

Detta är ett MP-lir, det går inte att lira själv. Förutom i början.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Köpte Nightfall för ngra dagar sedan! Kör paragon, och det är mycket roligt att questa (särskillt med andra. )

Kan faktiskt rekomendera det

/Eri

Inaktiv

jag har alla guildwars spel och jag tycker nightfall var det roligaste!! jag rekomenderar det oxå!

Inaktiv

Läste just den här tråden och tänkte passa på att fråga.

Är det likadant i alla spel eller har de lagt till möjligheten att hoppa i några nyare versioner av Guild Wars?

Spelade upp till lvl 15 med en polare för... ca 2 år sen tror jag och jag kan inte förklara varför men jag störde mig något fruktansvärt på att jag satt fast i marken.

Vare sig man kan hoppa eller inte, kan någon nämna några andra funktioner i de nyare som skulle kunna få en att finna intresset igen?

(Något så simpelt som att kunna hoppa taggar mig nog inte dock. Vet inte varför just det störde mig så. )

Medlem

Måste säga att jag håller med dig, Snötte. Interaktionen med världen är bristande, det är fullt med osynliga väggar, och man känner sig fastlåst i marken. När jag spelar MMO (även om Guild wars inte är helt som alla andra MMOs) vill jag kunna hoppa upp och ner när jag har tråkigt.. Heh. Nog för att jag inte klagar på att inte kunna hoppa i exempelvis Rainbow Six: Vegas, men illusionen av att vara i en annan värld begränsas litet när man inte kan röra sig fritt (särskilt i RPGs).

Medlem

Tråd flyttad.

Medlem

Skulle först vilja hävda att man kan öra igenom hela spelet själv om man så vill .

Mp delen imo är pvp biten resten är bara ett sätt att få dig att slösa tid i onödan för att man ska få tillgång till alla skillsen.

sen som sagts tidigare trots att jag lirar nu nightfall delen då o då så ogillar jag starkt att man inte får gå vara man vill och massa dumma begränsningar som kan få en att riktigt snea till.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar