Alternativ till WoW ?

Gen
Medlem
Alternativ till WoW ?

Jo, jag har tröttnat på WoW p.g.a. orkar inte raida i high-end guilds längre men vill inte sluta spela MMO därför undrar jag vad det finns för alternativ?

Köpte GW men förstår inte riktigt vad spelet går ut på. Är det bara meningen att man ska grinda upp till 20 för att PvPa dagarna i ända? Finns det "instances" i GW?

Warhammer verkar ju bra, men...det ser ju inte ut att släppas inom en greppbar framtid.

Vad finns där mer?

Medlem

DU bör nog skriva mer vad du vill ha ut av spelet så blir det nog lättare att rekommendera ett mmorpg/mmo .

Denna sida är ett måste imo om man vill ha koll på lir som är släppta och lir som kommer släppas.

http://mmorpg.com


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Vilket spel du än spelar utan en BRA pvp del kommer sluta som wow. Och då menar jag inte att wow har bra pvp, wow har inte pvp. Har du inte spelat ett mmorpg med pvp så kommer du garanterat att gilla det.

Så vore jag dig skulle jag vänta på http://www.darkfallonline.com

och i väntan testa savage ( http://www.s2games.com/savage/downloads.php ), kan inte kallas mmorpg men ge det ett försök. Plus att Savage 2 släpps snart som kommer att bli väldigt intressant.

Medlem

lineage 2 har mycket pvp om du gillar det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Silkroad Online som för övrigt är gratis är ganska kul om man bara sätter sig in i det lite dock är det väldigt mycket grind. :/ Vill du prova är det bara registrera och ladda ner klienten från deras hemsida som du hittar här, jag skulle gärna vilja att du provar eftersom det är gratis och är väldigt bra om man bortser från allt grind som förekommer och OM du bestämmer dig för att prova skapa en karaktär på servern Tibet och kontakta mig igenom att slänga iväg ett pm, lägga till mig på MSN eller lägga till mig som vän i spelet fast den funktionen funkar bara om jag är inne och spelar så det sista kanske är lite dumt innan vi gjort upp att du ska lägga till mig. Zetoria heter jag.

Medlem

Ultima online, och spela på en freeshard. Så är det gratis med! Mycket roligare än wow.

www.theswedishtavern.com


signatur

http://www.theswedishtavern.com/
Ultima Online Freeshard!

Medlem

Nej. Spela EVE-online. mer behöver jag inte säga.

Medlem

Eve är skoj om tid finns.

Har man begränsat tid så tycker jag inte det är ett alternativ oavsett att man kan träna sina skills offline..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Lineage 2 skulle jag verkligen inte kalla pvp... det är en våldtäckt av ordet. Det enda jag anser ha pvp är Ultima Online som för övrigt jag också skulle rekommendera, strunta i EVE, Silkroad Online och speciellt Lineage 2 de är precis samma sak som wow. Oändlig grind som leder dit wow har lett dig nu.

Medlem

Ta en paus från mmo's och vänta på Warhammer Online: Age of Reckoning.

Medlem

Vi får se om WAR lyckas leverera, mycket hype om det spelet nu.

Och det är Hans fel!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Lyckas dom med hälften av vad dom lovat så räcker det för att slå WoW med hästlängder.

8)

Inaktiv

som jag har förstått det är det väldigt likt wow, minns att jag såg en film, och det var svårt att skillja dem åt. Vad är skillnaderna med warhammer? och vad är det som blir bättre?

Medlem

erebore, skillnaden mellan WoW och Warhammer är en väldigt infekterad fråga på många forum, om man startar en tråd om det så kan man räkna med att få en hel del flame.
Lägg till ordet ripoff och du får sannoligt tillräckligt med flame att du kan starta en grill utan tändvätska

Den stora skillnaden är att Warhammer är PvP-centrerad med lite PvE, och PvP delen är till stor del att ta över landområden från fienden tills du kan anfalla deras huvudstad direkt.

PvP-delen i warhammer är inte riktigt klar än så det är lite lurigt att få en helhetsbild över hur det kommer att fungera men det är utvecklarnas stora fokus så det bör vara genomtänkt.

En stor skillnad är att du kan gå från lvl1 till maxlvl enbart genom PvP, du kommer att få exp, guld och utrustning från dom "fientliga" spelarna när du dödar dom.
Ett slags NPC-loot fast från fienden.

Är du nyfiken så är Warhammeralliances forum att rekomendera, annars kan du titta lite på Warhammeronline sidan.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Face of Mankind är ett väldigt bra spel(jag sluta när det blev p2p), fast det är ju inte alls något WoW-liknande spel.

www.fomportal.com

Inaktiv

IronHide, oj då, det låter ju faktiskt intressant... speciellt det du sa om att få utrustningar av de fientliga spelarna. Dock blev jag lite avtänd när du skrev att det var NPC loot.

Min mening är att det ska vara hardcore pvp, samt att man som spelare ska kunna bli duktig på pvp. Det måste alltså finnas en avancerad pvp stretegi, gärna att det beror på spelarens timing och kunskap och snabbhet.

Nu är jag inte speciellt inläst på warhammer, men jag antar att man kan få svärd som "flaming mega-sword of hells death 3k" vilket förstör spelet helt och hållet då det är svärdet som gör pvp pch inte spelarens timing. Men rätta mig om jag har fel?

En viktigt ingrediens är också att när man dör torskar man allt, dvs alla kan loota ens grejer. Då skulle det vara ok att ha mega flaming svärd.

De enda spel jag vet om som har detta är Ultima Online och Darkfall Online. Därför jag rekommenderar dem. Skapar en helt annan spänning och mening med spel.

Medlem
Skrivet av Xphome:

Face of Mankind är ett väldigt bra spel(jag sluta när det blev p2p), fast det är ju inte alls något WoW-liknande spel.

www.fomportal.com

Är det fortfarande lika klumpigt som det var innan? Det är visserligen intressant att man kan skriva egna uppdrag åt andra spelare men det som fick mig att sluta var att det saknades atmosfär och att det inte fanns den mängd av automatiskt genererade uppdrag som t.ex. Neocron har.

Har iofs. inte testat efter de bytte motor i FoM.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Xphome:

Face of Mankind är ett väldigt bra spel(jag sluta när det blev p2p), fast det är ju inte alls något WoW-liknande spel.

www.fomportal.com

Ahhh, äntligen någon som tipsar om ett riktigt bra spel. Vilken faction spelade du för?

Medlem
Skrivet av erebore:

En viktigt ingrediens är också att när man dör torskar man allt, dvs alla kan loota ens grejer. Då skulle det vara ok att ha mega flaming svärd.

Det är ju sånt som gör spel så icke-nybörjarvänliga.

För att rekommendera ett mmorpg så säger jag FFXI. Där har du hur mycket som helst att göra innan du är maxlevel. Det är visserligen rätt mycket grind, men då det alltid krävs att man är en grupp på 6 pers blir det ändå kul om man spelar med sjyssta personer. Det blir rätt så socialt, om man nu kan kalla ett spel socialt utan att få flame för det.

Medlem
Skrivet av erebore:

Nu är jag inte speciellt inläst på warhammer, men jag antar att man kan få svärd som "flaming mega-sword of hells death 3k" vilket förstör spelet helt och hållet då det är svärdet som gör pvp pch inte spelarens timing. Men rätta mig om jag har fel?

Det är en av många saker som diskuteras på forumen, så jag gissar på att det inte är spikat än.
Det är rätt lite information om utrustning och liknande så vi får nog vänta och se hur dom löser detta.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Warhammer ser ut att bli ett standard MMORPG till spelsätt, i att fighter är mer eller mindre lite stillastående och datorn sköter alla beräkningar, men det som verkar riktigt lovande är jur spelet är designat runt pvp och pve. T.ex. flera uppdrag i spelet är "globala" dvs att alla som är i zonen kan göra uppdraget. Som dem pratade om en jätte som blir mobbad av en massa små skit djur, när man startar questen så räknas mängde du ska döda ner oavsett vem som slår ihjäldem, dvs alla hjälper varandra. Sen fortsätter questen till del 2 osv. Sedan efter ett tag så startar det om igen som jag förstår det, och man ska kunna hoppa på questen närsomhelst så om du logga rpå och nån är på del 4 så är det inga problem. Detta öppnar ju för en hel del riktigt intressanta quests så som invasioner av byar etc.

Samt att t.ex. Dvärgar och greenskins alla zoner är länkade med varandra, lvl 1-10 zonen har direkt länkar till fiendens osv. Finns en bra karta som visar det tydligt. vilket gör att det blir mer "levande" PvP, speciellt som man får exp osv.

Ermmm topic var det ja, umm har väl inget att rekomendera som är släppt för tillfället men Warhammer, Heros Journey (skall vara väldigt RP fokuserat om man gillar det) ser ju väldigt lovande ut. Tycker dock det är lite tråkigt med alla spel som har av utvecklaren låsta faktioner och lag, spel där spelarna inte kan ändra på särskilt mycket osv. Mer frihet åt spelarna så lever spelen längre, se på EvE t.ex.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

EvE är riktigt riktigt skoj, och det blir bara så tidskrävande som du själv vill att det ska vara, se bara till att hitta ett bra "corp" (typ som ett guild) så äre hur kul som helst
Dock så måste du spendera relativt mycket tid för att kunna få alla coola saker


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Xphome:

Face of Mankind är ett väldigt bra spel(jag sluta när det blev p2p), fast det är ju inte alls något WoW-liknande spel.

www.fomportal.com

Ahhh, äntligen någon som tipsar om ett riktigt bra spel. Vilken faction spelade du för?

Kanonbra spel, själv lirade jag som GOM

ro
Medlem

Age of Conan.. FORMATIONER!

http://www.ageofconan.com/ (Om nu bortser ifrån att Conan i sig är ganska, äh, töntig, så verkar det bli ett grymt underhållande spel)

skg
Medlem

Dark Age of Camelot!

Medlem

finns det inget liv i Everquest 2 längre då ?

lirade det ett tag och det va kul. fast minns inte hur pvp var där.

Medlem

Star Wars Gakaxies
*springer o gömmer sig*

Nä, men det finns en trial här: http://starwarsgalaxies.station.sony.com/index.vm?destination...

...och i november kommer ett samlingspack med alla expansioner och orginalspelet.

Om du inte vill ha ett spel där man blir tvingad i raider för att komma någonstans i end-gamet är väl swg raka motsatsen. Där är det sällan något kräver en full grupp, på 8 pers, att klara.

Jag spelar till-och-från och tycker fortfarande att mass-pvp gör sig bäst i swg.

Medlem

Du gör rätt i att gömma dig, SWG är och förblir ett dött spel. Tyvärr.


signatur
1
Skriv svar