Inaktiv
Age of conan

Någon som vet någe mer om detta spel ?

Vad jag har sett på bilder och filmer så kan ju detta vara ett ricktigt underbart litet krypin när hösten kommer.. för er som inte vet.. ((kanske e några)) här är länken till hemsidan
http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?sessio...


signatur

Lia, so sweet, she is all her PC need

Medlem

Uhm.... kollade... läste... såg inget om klasser etc? Är det bara vilt svärdsvingande eller? Föredrar en mera avslappnad roll som helare i den bakre delen av slagfältet men hittar absolut inget ~~


signatur

osv.

Medlem

Det kan ju bara inte bli fel det här. Visst är det samma utvcklare som till EVE? Lär ju förresten inte bli svårt att hitta tanks i ett Conan-spel haha

Medlem

Samma utvecklare som till Anarchy online.

Det man vet är att det kommer bli bra frågan är om dom kommer klara en bättre start än med ao för där tog det ca 6mån innan spelet var någorlunda spelbart..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

For the first five levels you are a “commoner”, without class, but of Cimmerian, Aquilonian or Stygian origin. Then at level five you choose your base class from four archetypes: Mage, Priest, Thief or Warrior.

At level twenty you get your final class selections from those available for each archetype.

Additionally you can pick one of four distinct prestige classes, which gives an additional, parallel, path of development. You can be a Craftsman (making things), a Master (earning you a full time squire), a Commander (adept at multiplayer gameplay) or a General - an expert on siege gameplay.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Mmmm priest...
Multiplayer gameplay?


signatur

osv.

Medlem

Vetefan, de förklarar tyvärr inte vafan det handlar om där, pallar tyvärr inte kolla.
Kanske ger leadershit bonus när han/hon/det är partyleader, eller nåt.

Måste säga att det verkar riktigt coolt, dock så ställer jag mig tveksam till hela comboskiten, i de spel där det inte är faktiska moves som gör kombosarna blir fajterna, om möjligt, ännu mer monotona.. Du ser snubbe trycker 1, sen 2, sen 3, sen 4, sen 1, sen 3, sen 6 och en final. zzzz. Kul med lite mer vuxna mmogs som kommer nu, har varit stor brist på det annars.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Testat Cabal? Det var kombo system i det fast så skulle man ha timing som #"%# för att lyckas... jag sög på det och spelet var ganska tråkigt överlag också så.
Får ta och spana lite extra på nyheter om detta spelet dock när det kommer mera.


signatur

osv.

Medlem

Kan rekommendera en titt på den här sidan:
[http://www.conan.ch/conanonline/interview_quotes.htm]

Om präster och healing står bl.a:

Citat:

Priests will heal their allies, how this is presented visually we will see. But Priests will not be relegated to standing there "spamming" heals and I highly doubt you will ever see "OK guys we need a 2 second complete heal chain set your macros"
"Healing so and so next person in chain is up"
"Healing so and so next person in chain is up"

Can't really say anything more at this time.

...

Many spells - most notably the highly effective forms of healing - will be touch-based, or very short range. Many spells require different directions to gain maximum impact. The spell casting in Conan will thus be a much more tactical and proactive type of activity. There will not be time to wait around for mana to regenerate during combat. Casters should be as active as the melee or ranged fighters, constantly switching sides, targets and spells to do their best / worst.

Moreover, the different priest classes will look and feel different. The various gods in Conan are extreme in their outlook on life and death, and casting them all in one mold would be wrong.

Personligen är jag mest sugen på att skapa en stygisk magiker:

Citat:

Spellcasters are different in Age of Conan than what you normally see in online games. First of all, only Stygians will use arcane magic -- this foul form of power is not used by the saner Cimmerians or Aquillonians. Second, magic will look, feel and handle differently than in other games. There aren't any magic missile tossing clowns with funny hats. Instead we have more "real" magic, manipulating reality, shaking the Earth, and summoning the odd demon from an unspeakable Hell

...

Speaking of spells, entering mage-only formations, or summoning circles, can be very useful in these battles too. A really hungry 8 meter high Demon summoned from Hell by 8 Demonologists surely will be able to gobble quite a lot of Mitra Priest before it is banished...

Det här spelet kommer att bli så jävla bra!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Ugh... Måste stå nära. Man vet ju hur det brukar vara med vildar som springer runt och slår på allt de ser så ska man hela dem när de springer runt? Fast det är klart om man inte behöver spamma helande spells så kanske det fungerar ändå.
Bra med nya koncept


signatur

osv.

Medlem

Jo om healing är mer för att fixa ordning efter en fight istället för att en fight går ut på att en tank blir helad i 10 min. De som slåss får liksom aktivt undvika att ta skada genom blocks och dodge. Sen helar man dem efter fighten.

Istället för standard systemet där armor bara abosrberar en viss % skada och man får spamma heals som en tok. Så skulle armor ha chans att helt enkelt absorbera all skada, men igentligen bör man undvika att bli träffad alls. Dock kräver ju detta att ingen laggar och alla har bra fps hela tiden, och en riktigt bra AI som kan slåss mer som i singleplayer spel. Vilket jag inte riktigt tror man är kapabel att göra i ett mmorpg ännu, men men vi får la se.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tydligen så finns det ett system för formationsstrider, verkar tufft - och löser problemet med ömfotade helare:

Citat:

Players learn different types of formations through feats. Each formation has a distinct look, set of benefits and special attacks and moves. The formation leader controls the location of the players in it, by assigning them to a location. Within the formation, each player has like a "rubber circle" he may move freely within, orient herself and follow. The player can at any time leave the formation. If a certain amount of players leave the formation, through death, volunteering to disband or being kicked, the formation breaks.

Only other formations or special bosses might break a formation against the players will. I will not disclose the list of formations, atm, but there are several - from 4-6 party formations up to massive battle formations of 20+ players. You can also use mounts in formation battles.

...

Typically there are four types of challenges where a formation can be useful. First off it is the standard dungeon crawling. Simply using a small "group formation" that protects the mages and priests have their benefits.

Secondly they are used extensively in Boss battles. Fighting a giant demon from a dark nameless hell should feel like being a golf-ball, unless you are ganging up on him using a formation. I have always felt it was silly looking at 20 tiny guys hacking at the toes of a giant - only to fell him. To alleviate that, the big bosses in Conan will literally eat you - unless you are locked in a formation, that is - which might help... some.

Thirdly, it should be used extensively in PvP battles. More on that later.

And finally, and most importantly - I would say, they should be used in siege battles against "hiving" monsters.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

En annan cool sak är att i början av spelet så är det singleplayer storydrivet, gjort av skaparna av Dreamfall!

Medlem

hmm funcom är ju skaparna till Dreamfall dvs samma nissar som gör singelplayer delen gör även multiplayer delen.

Som jag förstått det iaf.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jo, sant. Egentligen skulle det stå att singleplayer-delen är skapad av dem som skrev manuset till Dreamfall, eller något.

Medlem

kan ju alltid hoppas den därna single player biten är valfri eller bara för första gubben. Avskyr sånt när man vill spela om eller köra en ny klass... typ som tutorial ön på Black and White 1.... USH. visst trevligt första gången men...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

frågan är hur dom löser det om man skapar ex alts.

Jag tror man kommer vara tvungen att köra sp från 1-20 oavsett.

Eftersom antar jag bygger upp gubben i sp delen sen så kan man specialisera sig i online delen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Citat:

Experienced players will be able to skip the single-player part of the game, and start on level 10 in their home country. You may ask, "What is the definition of experienced?" I would tentatively say having completed the single-player mode before with that arch-class, but again, this is something that might change.

IGN, 21st November 2005 (Gaute Godager)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

ok lite klarhet men inte 100% säkert


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ny preview från GameSpot, längtar inte mindre efter att ha läst den...

De har visst utökat singleplayerdelen till level 20, låter inte fel imo - färre gröngölingar online då.

Drunken brawling hade jag inte hört om tidigare - låter jävligt kul!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Kan bli en värdig utmanare till WoW


signatur

War never changes.

Inaktiv

OKey grejen är att du kan växla mellan single player och multiplayer de 20 första levlarna..Om du måste stå i kö för att göra en quest när du är i multiplayer kan du abra gå in till Inn'et o sova så växlas du till singleplayer..Detta funkar endast på "noob ön" dvs de första 20 levlarna.

Ni som är sugna att gå med i Sveriges hitils största Age of conan guild kan spana in www.ageofconan.se ni är varmt välkomna

Medlem

kö för att göra en vanlig quest?

kan inte stämma måste vara raid quest eller dyl du pratar om?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

De som ahr spelat WoW förstår precis vad jag menar..5 pers står i kö för att vara först att slå en respawnande quest mob.. Men age of conan kommer tackolov inte bara ha sånna quester utan me varierande och mer involverande än "kill 10 murlocs and return to me" ;P

Medlem

jasså behövde i princip aldrig stå i kö för att slå en respawned mob i wow.

Men om dom få gångerna det hände försvinner i aoc desto bättre så klart.

Viktigaste i ett mmorpg spel är omgivning och stämning funkar inte det så spelar det inte roll hur bra spelet än är på den tekniska biten..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Helt rätt..Därför gillar jag speciellt mycket AOC..Allt spammande på 1,2,3,4,5 dödade spelkänslan. I Aoc styr du helt själv vilket nog kommer bli mycket bättre

Inaktiv

Ny trailer som visar lite mer in depth än de andra..Tyvärr är upplösningen kass men man ser fortfarande hur fantastiskt det är

http://www.youtube.com/watch?v=o4bAgmj4lPo

Medlem

Här är en till film som visar DX10 versionen av spelet, ser jädrigt bra ut för att vara så tidigt i beta. länk


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

låt mig se....

kan man altså gå med i ett s.k lag och så ska man skydda lagetes by eler stad... och så kan man attackera andra spelares städer och förstöra det?

har ja rätt

Inaktiv

Det är en av alla de nya områderna detta MMORPG täcker..Kolla in www.ageofconan.com där finns alla svar

12
Skriv svar