Lite frågor om Warhammer: Age Of Reckoning

Inaktiv
Lite frågor om Warhammer: Age Of Reckoning

Har spanat lite på detta spel och jag måste säga att det är lockande. Men är det någon som vet hur det är uppbyggt?
Skapar man en karaktär och lvlar genom quests, dungeons mm.? typ som GW, WoW
Eller kommer det vara ett pure PvP spel där man skapar armeér och spelar stora slag mot andra spelare?

Inaktiv

Kommer vara mer som WoW, fast bättre

EDIT:
Eller mer och mer, du kommer skapa din egen karaktär som i wow, sen lvla just som du skrev.

Inaktiv

Åfan, då blev det väldigt intressant ^^

Man lär få kraftiga nostalgi trippar som gammal Warhammer nerd

Inaktiv

Jag har väldigt stora förväntningar. Som båda gammal Warhammer spelare och Mythic fan så förväntar jag mig det bästa mmorpg som kommit. Givetvis är smaken som baken men av det man läst så tycker jag det påminner mycket om Daoc. Pvpn kommer förhoppningsvis blir riktigt grym, även riktiga tradeskills och inte några luffarskills som i wow.

EDIT: Bara det inte blir GOA som har hand om EU servrarna, för då blir det till att spela på US som med DAOC o WoW.
Men nu när EA köpt Mythic så lär det sannolikt inte bli så

TBR
Medlem
Medlem

Paul är skön ^^

tanken i början var ju att göra det till ett "armé spel" där man ställde upp arméer and shit, men det ändrade dom ju rätt fort

ser fram emot detta också med tanke på att det är Mythic som sagt daoc tog ju min mmorpg oskuld och det är fan fortfarande det som varit bäst av alla man prövat. Sen att man är gammal warhammer nerd gör ju allt bara bättre ^^


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

lol meights


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Levlar inte som i wow... man "levlar" som man vill. Det är uppdelat i ranker och inte i levlar och man får själv välja vilka linjer man vill sattsa på och bli bra på. Om du vill få ett riddjur och rida så fort som möjligt så väljer du att träna i den linjen och vipps så kan du rida mycket snabbare än de som tog något annat.

Afaik så är det väl GOA som har eu. De har dock bättre sammarbete och ska ha patchar etc sammtidigt nu... tror inte det ändrades med EA som bara ville fingra lite på projektet.


signatur

osv.

Inaktiv
Skrivet av Lie|:

Levlar inte som i wow... man "levlar" som man vill. Det är uppdelat i ranker och inte i levlar och man får själv välja vilka linjer man vill sattsa på och bli bra på. Om du vill få ett riddjur och rida så fort som möjligt så väljer du att träna i den linjen och vipps så kan du rida mycket snabbare än de som tog något annat.

Afaik så är det väl GOA som har eu. De har dock bättre sammarbete och ska ha patchar etc sammtidigt nu... tror inte det ändrades med EA som bara ville fingra lite på projektet.

får man fråga vart du läst att det är goa som ska ha warhammer i eu?? i så fall blir det us servrar på en gång för min del.
jag misstror dig inte, men en länk skulle uppskattas

Medlem

Länk
Och vad är det för fel på GOA?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Ni har missat den viktigaste aspekten grappar! WH kommer vara mycket inriktat på PvP och jag som så många andra tycker att Mythic med DAoC verkligen kan sin PvP med specifika skills från PvP osv. Jag har stora förväntningar på WH men tills dess får man väl fika vidare med raids och bg's i WoW.

Inaktiv
Skrivet av IronHide:

Länk
Och vad är det för fel på GOA?

Tack för länken.
Tyvärr så är mina erfarenheter av GOA farligt dåliga. Med allt ifrån dålig och långsam support till att de haft dålig patching, dålig information om vad som händer och kommer hända överhuvudtaget.

Skulle bli väldigt glad om kontraktet med GOA revs

1
Skriv svar