Lineage 2 eller Everquest 2

Inaktiv
Lineage 2 eller Everquest 2

Hej allihopa.

För några månader sen började jag lira wow på min polares brors account. Jag har hunnit bli level 52 nu men han som jag lånat accountet av har också börjat lira så smått, jämt och ständigt blir jag dissconnectad och snart pallar jag inte med det.

Att köpa ett nytt acc och börja om på 0 kommer inte på fråga, jag kan köpa ett nytt acc till honom med en lvl 60 på en speciell server, men jag har letat en tid nu utan resultat.

Så nu funderar jag på att köpa Everquest 2 eller Lineage 2, har även lirat lite ff xi innan, men det spelet är för tidskrävande imo.

Så, vilka är de största skillnaderna mellan wow och dessa två spelen(Lineage 2 och Everquest 2)?

Tack på förhand.

Medlem

Har du ont om tid så kan jag inte rekommendera l2 som visst är ganska kul men är riktigt farmfest jämfört med ex wow eller eq2 även om dom 2 spelen har sin beskärda del av farming.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Lineage 2 kan du börja spela om du vill grinda oändligt. EverQuest 2 har jag inte så jättemycket erfarenhet av men det är enligt många polare väldigt bra. Hade jag varit du hade jag nog väntat ett tag till, många nya feta mmo´s är på väg, t.ex MMOFPS-spelet Huxley, eller Warhammer Online, eller Age of Conan m.m.

Medlem

jag kan ju rekommendera att du testar en "freeserver" av lineage 2 om du har ont om tid och inte vill slösa pengar på att köpa/betala för det, jag har spelat på freeservers i snart 2 år, och jag skulle tro att en freeserver skulle va bra om du vill se hur spelet är

Medlem

lul maci gå och dö..

Medlem

Lineage 2 är bajs! :S
EQ2 seeegt, iaf betan när jag spelade det. Fick mig att välja WoW.
WoW kul kul kul!
Att levla från 0-52 är inte så jobbigt. Du vet va du ska göra och ta bara en annan klass så blire roligare


signatur

- PiDuT

Medlem

Wow är till för folk som inte har spelat nåt annat MMO i hela sitt liv och nöjer sig med samma content hela tiden.

Du Maci, köra via en serveremu visar knappast hur spelet är. Ofta kan du glömma Mob AI'n och några till saker som inte har blivit implementerade.

Anyway, EQ2 är ganska genomtänkt som spel. Det syns att SOE har tagit åt sig lärdommar när jag tittar på GUI't.

Spelvärlden är hyffsat stor och det finns en del expansioner att köpa till.

Visst, EQ2 har precis som alla andra MMOs en del farming, fast jag har gått upp förvånansvärt lätt i level. Noterade även att det finns en hel del svenskar som spelar, fast alla är inte så pratsugna.

Du kan prova EQ2's "Trial of the Isle" i 7 dagar:
http://www.trialoftheisle.com/

Medlem

Det är farten i WoW som är kul.
PvP och PvE kan bli så stressigt och känns som 1.5 sec world cooldown för spells är för långtid ^^


signatur

- PiDuT

Medlem

Själv somnar jag av PvP i wow.

Vill du ha fart i PvP och > 18 år: Neocron2.

Medlem

Läst lite om Neocron. Verkar inte vara en höjdare. Kan inte säga mer förren jag testat dock ^^
Vissa folk gillar att bara göra stora bossfighter med 40 pers och samla items, jag är en av dom ^^ Har aldrig varit i endgame i nått annat spel för att det har varit SÅ segt att komma dit.

Aja, ge mig nårra spel som du tycker funkar bra med PvP jag vet att Warhammer Online kommer att bli grymt. DoaC har skitbra PvP vad jag har hört så man kan se fram emot Warhammer iaf


signatur

- PiDuT

Medlem

synd att det tar 17 timmar att updatera everquest 2


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

synd att det tar 17 timmar att updatera everquest 2

Sitter du med ISDN?

Den trial som jag (tyvärr) köpte tog ca 1.5-2 timmar att patcha.

Själv får jag vänta ett tag till på att spela EQ2, mina "30 dagar" har just tagit slut efter 1 vecka

Dax
Medlem

Jag rekommenderar EQ2. har spelat det nu efter att spelat DAoC sedas US beta, men det börjar bli lite lång randigt. Har kollat lite PÅ VN boards och det är en hel del gamla DAoC spelare som flyttat över till EQ2.

Mvh Dax

Medlem

Bra PVP eller bäst pvp?

Bäst PVP - PlanetSide. Hela spelet är en enda stor PVP fight.

Bra pvp.... L2 har ett bra system men det är så grymt tidskrävande.

1
Skriv svar