Warhammer eller age of conan

Inaktiv
Warhammer eller age of conan

Ja villket mmorpg tror ni mest på warhammer eller age of conan? själv har jag svårt för att bestämma mig :).

Medlem

Inte hört så mkt om Conan, så Warhammer verkar bäst hittills


signatur

Videomupp

Medlem
Inaktiv

Warhammer men Conan ser inte ut att vara så dåligt.

Medlem

Warhammer online.

Medlem

Säger Conan, men Warhammer ser också väldigt lovande ut


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Har inte läst om Conan alls nästan, förutom att det kommer vara singleplayer dem första levlarna typ. Har spelet något med Conan barbaren att göra?

Än så länge är det iaf Warhammer som gäller

Medlem

Har bara sett och hört om conan det är därför jag valde det.. Ifall det har att göra med conan barbaren vill jag vara negern som kan skjuta orm!

Medlem

conan dels för att jag läst väldigt mycket böcker om den världen o conan givetvis.

Samt att det är funcom bakom förhoppnigsvis klantar dom sig inte lika mycket som dom gjorde med ao i starten.

Vet inte än om jag kommer börja spela det men om det är nått mmorpg som jag kommer att köra på efter wow så är det conan som är det som gäller.

warhammer var skoj som papper o penna spel men som datorspel njae..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Warhammer ftw.

Notum, man får se på det som som vad det är, nämligen två skilda grejer.

and oh.. hur mycket penna är det i warhammer?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

rollspel kallas ju för penna papper spel iaf i min umgänges krets.

Sen så har vi olika smak helt enkelt.

mer för conan världen än vad jag är för warhammer världen..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

warhammer är snarare ett stategispel än rollspel i min mening - även om mesta tiden lades på att måla figurerna


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Warhammer verkar väldigt grymt!


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Inaktiv

Warhammer har jag grymma förväntningar på, mestadels för att det är Mythic som utveckalr liret.

TBR
Medlem

Som gammalt daoc freak så hoppas jag på Warhammer, en liten intervju med Paul Barnett:

http://www.curse-gaming.com/en/war/interview.html

Medlem

Beror på hur professionsystemen fungerar ^^
Det man kan bygga hus i!
WAR verkar snäppet coolare, men jag antar det är tackvare Paul.


signatur

- PiDuT

Medlem

Ja, hoppas man kan bygga hus som i Ultima, skulle vara kul... Jag tror warcraft kommer att vara mer välgjort än Conan, även om det verkar smittat av wow med nån sorts grafik-sjukdom. Hur pallar man att springa runt i en värld av pastell?

Inaktiv

Visste ni att ens gubbe i början av spelet är svartvit men sen blir mer och mer färglagd medans du levlar upp? I warhammer online alltså.


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

För de som inte vet så började Warhammer som ett papper-och-penna rollspel, där varje spelare agerar och kontrollerar endast EN karaktär, men hjälp av ett karaktärsblad...
Precis som "drakar och demoner" eller "Neotech"

Någon gång efteråt släpptes det som alla känner Warhammer som idag, nämligen figurstrategispelet Warhammer Fantasy Battles och man gjorde om rollspelets stridsregler för att passa ett strategispel.

För den som testat båda så är reglerna snarlika, om än mer detaljerade i rollspelet jämnfört med strategispelet.

Dåså, tillbaks till ämnet, jag kommer såklart måsta testa WAR men vet inte hur peppad jag är om jag ska va ärlig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

det kommer nog bli helt olika spel så tror det är svårt att säga vilket man vill köra innan man testat dem båda


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Båda har en jävla massa potential, tror dock att warhammer är det säkrare kortet med conan som mer av en longshot. Tror även att det finns risk för att warhammer har fångat det viktigaste i MMOs medan conan verkar så in i helvete nytt bara, snyggt och innovativt så in i helvete!
Hoppas på conan men tror på warhammer. Skulle vara jävla najs att få beta bägge


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Warhammer låter kul.

Medlem

Jag tror WO kommer floppa rejält. Conan ftw!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Kartraith:

Jag tror WO kommer floppa rejält. Conan ftw!

Klart det kommer att floppa, precis som DAoC gjorde. För att inte tala om WoW! Det är svårt att göra något bra när man tar det bästa från dessa två spel och sedan låter det utspela sig i en värld som funnits i över 30 år och som än idag lockar till sig många nya spelare till både figurspelet men också rollspelen som baseras på konceptet. Nej, solklar floppvarning på Warhammer Online!

Om du på fullaste allvar tror att spelet kommer att floppa så vet jag inte vilken planet du kommer ifrån. Huruvida det står sig jämfört med Age of Conan var en annan sak.

Medlem
Skrivet av Kartraith:

Jag tror WO kommer floppa rejält. Conan ftw!

Jag tror AoC kommer floppa rejält. WAAAGH!


signatur

osv.

Medlem

Inget av dom kommer att floppa.

Tror man får välja spel efter hur mycket man kan spela.

AoC kommer att kräva mycket tid när man ska raida, samla virke, bygga by samt försvara byn hela tiden.

WAR är mer att man hoppar in och PvPar lite när man känner för det.

soi
Medlem

Hoppas att de kommer ett tredje spel o sopar dessa två undermattan... man kan ju hoppas iaf....

Medlem

hmm.. det känns som att båda kommer att bli bra spel, men jag tänker inte spela båda.. Är föredetta woware och gillade det tills jag lessnade, men jag vet inte vilket jag kommer att spela. känns drygt att vänta på war och det också på många punkter rätt likt wow (enligt min uppfattning) på gott och ont. Conan känns som ngt helt nytt.. typ wow/eve... låter tidskrävande, vill behålla vissa personliga kontakter även fast jag spelar mmo Need help to decide plx!

Medlem

Jag förstår inte varför conan skulle vara mer tidskrävande? EvE är, om något ett spel där man kan komma jävligt långt utan att spela.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Jag tror på BÅDA!

Nerå seriöst så vill jag spela Conan men jag har ingen erfarenhet av dem sen innan och de lovar väldigt mycket just nu. Man kan bara hoppas att de lyckas.

Med Mythic så är jag ganska säker på att de kommer lyckas... De har trots allt erfarenhet sen innan. Det är bara GOA man kan klaga på. (ni som spelat Daoc vet säkert)

Framtiden ser spännande ut. Många WoW spelare spelar wow som sitt absolut första MMO och efter 2-3 år så är nog de flesta sugna på något nytt... kanske inte just en expansion utan något *helt* nytt. Så det är verkligen spännande.

12
Skriv svar