Guild Wars fråga!

Inaktiv
Guild Wars fråga!

Hallå där!
Köpte Guild Wars inatt och har suttit o nött lite!
Helt underbart faktiskt *trampa på WoW skivorna*

Dock så dör jag otroligt lätt hela tiden, i början gick det bra, men nu när jag är lvl12 så håller jag mig helst borta ifrån all action för så fort jag får en fiende på mig så är jag så gott som död.

Jag kör en Assasin / Warrior klass, jag vill dock tro att det är min armor det är fel på. Har en väldigt basic armor, hade beginner grejerna enda tills level 10 nånstans, och nu lär jag ha nån level5 gear eller så säkert.

Jag undrar, hur ska man få tag på nått som håller en vid liv lite längre? vore trist att tröttna på det här spelet pga wipe hela tiden..

Ska man hålla på och farma olika items för att ge till collectors och sedan få nån halvbra gear?

Hoppas på nått svar när man kommer tebax, tänkte gå o lägga mig..ladda inför Guild Wars imorgon!!

Tackar

En sak till, måste man köpa "gamla" guild wars för att få åka över havet? vad finns där? skulle va ballt med nån slags cyber punk stad, känns lite så av nå concept man sett. är det värt att kasta bort 50 euro till på det?

Medlem

Fick du med någgen sånhäringa freind trail key?

Inaktiv
Skrivet av F3D:

Hallå där!
Köpte Guild Wars inatt och har suttit o nött lite!
Helt underbart faktiskt *trampa på WoW skivorna*

Dock så dör jag otroligt lätt hela tiden, i början gick det bra, men nu när jag är lvl12 så håller jag mig helst borta ifrån all action för så fort jag får en fiende på mig så är jag så gott som död.

Jag kör en Assasin / Warrior klass, jag vill dock tro att det är min armor det är fel på. Har en väldigt basic armor, hade beginner grejerna enda tills level 10 nånstans, och nu lär jag ha nån level5 gear eller så säkert.

Jag undrar, hur ska man få tag på nått som håller en vid liv lite längre? vore trist att tröttna på det här spelet pga wipe hela tiden..

Ska man hålla på och farma olika items för att ge till collectors och sedan få nån halvbra gear?

Hoppas på nått svar när man kommer tebax, tänkte gå o lägga mig..ladda inför Guild Wars imorgon!!

Tackar

En sak till, måste man köpa "gamla" guild wars för att få åka över havet? vad finns där? skulle va ballt med nån slags cyber punk stad, känns lite så av nå concept man sett. är det värt att kasta bort 50 euro till på det?

Jag har aldrig egentligen behövt farma efter utrustning. Fast om du redan har sakerna som samlare vill ha, så kör på det. Det högsta rustningsvärdet hjälmar, stövlar och dyl kan ge är 70.

Ja, du måste ha det första GW för att kunna resa över havet. Det finns ingen cyberpunk-stad tyvärr. Inte ens något i närheten.

Här finns original-GW billigt, om du känner för att köpa det.


signatur

"A squid eating dough in a polyethylene bag is fast and bulbous. Got me?"

Inaktiv

Du kan förövrigt inte "tanka" om du spelar som lönnmördare. Utnyttja dina Shadow/Deadly Arts, samt undvikningsfärdigheterna som du fått från krigaryrket.

1. Shadowstep/sprint el dyl in i fram till fienden. Shadow of Haste fungerar också bra (man blir snabbare och efter ett visst antal sekunder teleporteras du tillbaka där du aktiverade skillen).

2. Gör våldsam skada genom att göra en hel kombo (lead attack, off-hand och dual)

3. Fly med hjälp av Shadowstep/sprint el dyl, använd gärna något som sölar ned fienden så de inte hinner ifatt dig. Jag gillar Caltrops och Siphon Speed.


signatur

"A squid eating dough in a polyethylene bag is fast and bulbous. Got me?"

Inaktiv
Skrivet av Qrush:

Fick du med någgen sånhäringa freind trail key?

Nej tyvär!

Airikr, tack för det genomgående svaret! Nu när jag vet att 70 är det högsta man kan få utav armor, så känns 50 som jag har på det mesta, inte så jätte lvl1 längre
På dom koncept bilder jag sett när man laddar nån del av spelet så ser det ut att vara en stad, som på något sätt är byggd ovanpå sig själv, och längst upp på taket av den staden så har dom nästan ännu mer stad?! hehe, aja, men om du säger det så!

Jag får väll ta och tänka om mitt spelsätt då som du säger, just nu går jag fram nästan först av hela gruppen, kör igenom den där kombon med 3 olika skills efter varrandra, sen står jag där o matar, kanske då man ska börja dra sig ut alltså? Well then!
Lite WoW skadad, där går de ju rätt bra att bara stå o nöta

Eftersom att man bara får ha 8 skills i ett mission så blir det här ju väldigt mycket svårare, nu när jag även måste styra upp med slöa-ner-fiender skills, oj oj!

Ifall jag nu lyckas styra upp så jag inte dör av ett slag, så kan jag nog tänka mig köpa orginalet oxå, cyberpunk eller inte

Tackar för era svar!!

edit:
nu när jag kollade inventory verkar det som jag hade 10-25 armor på allt. d'oh!

Inaktiv

nu kom jag förbi uppdraget i alla fall!
det var det om att man skulle leta reda på vart pesten kom ifrån

jag fick ju åka över till andra sidan nu oxå!
det var väll kanske inte cyberpunk stad, lite fel utav mig, men jag kan nog tänka mig lite ghost in the shell liknande grejer i den här staden!

hittade även en collector som vill ha 5st objekt av nått slag, så fick man ett par byxor med 70 armor och +1 energy recovery, låter bra! sen en +25armor enchant på det!

vill tacka ännu en gång för hjälpen!
Qrush, jag har en WoW key ifall du vill ha, en sån där 10 dagars guest om inte den rök när jag brände upp WoW skivorna!

Tillbaka till guild wars!! åhh!
söta asiatiska ninjor!! det kan ju inte bli dåligt!

Inaktiv

Glömde förövrigt poängtera att 70 AL är det högsta för assassin, men krigarrustningar kan ha 80 eller något liknande.


signatur

"A squid eating dough in a polyethylene bag is fast and bulbous. Got me?"

Inaktiv

Så det är ett bra spel då?.. *besviken på WoW*

Medlem

Nja är inte så intresserad av WoW.. ^^ Har sneglat lite på GW den sista tiden.. Har tröttnat på alla gratis MMORPG's.. Är lite skeptisk över lvl 20 gränsen bara, tar det lång tid att komma dit eller finns det otroligt mycker saker + skills?

Medlem

Levlandet i GW går fort, tar bara ett par dagar så har du level 20. Men det är ju liksom där spelet börjar så att säga.

Medlem

Hmm, ja men då ska det inte vara så farligt att köpa det då?

Inaktiv
Skrivet av LaVey:

Så det är ett bra spel då?.. *besviken på WoW*

Guild wars (orginalet) och factions, båda är strålande. Underbart spel, köp det om du tröttnat på WoW ? Du blir ej besviken, kostar inget i månaden heller ^^

Inaktiv

Har iaf köpt Factions nu^^ Helt okay spel faktiskt

Medlem

Är lite sugen på att skaffa GW, men vet inte om jag ska köpa Factions eller "originalet".
Nån som har spelat båda som har lust att tipsa mig lite.

Om jag köper Factions, kommer jag att vara helt lost när det gäller story och grejer?

Är Factions mindre noob vänligt än "originalet"? Dvs, är inlärningskurvan brantare i Factions och bör man ha spelat "originalet" innan man ger sig i kast med Factions?

Alla frågor jag kan komma på just nu, men jag tror att ni förstår på ett ungefär vad jag är intresserad av att veta.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Krusty,

Jag skulle rekommendera dig och köpa Prophecies. Även om Factions är ett stand-alone spel så känns det lite bak och fram och börja spela det innan man har kört Prophecies. Jag har själv inte köpt Factions än så jag kan inte yttra mig om spelet där.

Det finns tillräckligt mycket och göra i Prophecies så du kommer inte att bli uttråkad i första taget.

Inlärningskurvan i Guild Wars är inte särskilt brant alls. Speciellt om man jämför med andra titlar i samma genre.

Inaktiv

Jag har en fråga angående guild wars finns det mounts?

Inaktiv

Har en fråga till vad är det dom flesta kör är det orginalet eller factions?

Medlem

Inga mounts vad jag vet men behövs inte direkt då man kan från kartan klicka på olika städer för att förflytta sig till dem


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av moose:

Jag har en fråga angående guild wars finns det mounts?

Har en fråga till vad är det dom flesta kör är det orginalet eller factions?

Nej, det finns inga mounts i spelet. De flesta kör prophecies (orginalet).


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

1
Skriv svar