Inaktiv
Vanguard

Ingen som tagit upp Vanguard här? Gänget som gav oss det gamla EverQuest innan Sony Online Entertainment tog över och sabbade spelet.

http://www.vanguardsoh.com

Detta spel blir nog min nya drog.. Börjat tröttna på World of Warcraft... Sen får vi se.... Warhammer Online ser riktigt nice ut också men det kommer inte förens om ett år... Vanguard ska komma till jul enligt vad jag har hört.

TBR
Medlem

jodå, jag har också spanat in Vanguard.. det är inne i beta fas 3 nu, så öppna betan är visst inte så värst långt bort.

Blir nog min drog tills warhammer kommer.

Medlem

ser inte så bra ut. Lite detaljer mm. Första bilden påminer om oblivion där han står och målar


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

TBR
Medlem

Jag tycker det ser rett okej ut på den här filmen ivarjefall, är lite dålig kvalite på den dock.

http://vgrangers.com/e32006/necro1.wmv

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

ser inte så bra ut. Lite detaljer mm. Första bilden påminer om oblivion där han står och målar

...hon målar...

En del av bilderna från en stad såg ut en del som "Skingrad" från Oblivion, me like

Såg förövrigt ganska bra ut, hoppas bara att spelet inte går ut på samma sak som alla andra:

1. Slå ihjäl 10000 Råttor
2. Slå ihjäl 20000 Gnomes
3. Slå ihjäl 15000 Orcher
4. Slå ihjäl 25000 Stora Orcher

Medlem

Måste ju döda för att bli starkare.

Medlem

Hmm är det inte detta som skulle vara ganska hardcore? Typ hårda death penalties osv. Samt att det skulle varar riktat mer år roleplay än andra mmo. Typ att man ska kunna ha på sig ett armor men endå se ut lite som man vill. så alla inte ser exakt lika dana ut bara för att ett visst armor/vapen är "bäst"


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Skall absolut testa detta spel. Har börjat ta upp kontakten med massa online kompisar som spelade gamla Everquest men inte föll för WoW, Eq2. Så det känns som det kommer bli lite drag vid releasen.

När det gäller death penalties så kändes det lite blaha med hur WoW löste det. De mest tongivande minnena ifrån Everquest var när man dött någonstans (typ plane of fear) och var orolig som fan att man skulle förlora alla sina grejjer. Det är surt när man misslyckas o förlorar något, men ger så mycket mer inlevelse om det finns äkta risk med.

För övrigt så är jag nog mest sugen på att testa Paladin

Inaktiv

Ska också testa. Har faktiskt riktigt höga förväntningar på det här spelet. Ingen här som har hittat eller tänkt starta ett svenskt guild? Om någon har nåt så vore jag väldigt intresserad.


signatur

-- Svenskt Destruction Guild --
www.championsofthenorth.se

Medlem

Kan säga att betan just nu är jävligt hård på hårdvaran. På min C2D E6600, 2gb ram, 7900 GTX så kan det uppkomma grafiklagg, och då kör jag bara på 90% graphics quality.

Men lär väl kanske optimeras till release


signatur
Inaktiv

jag har hållit ett vakande öga på detta spelet länge.

hmm..Gullefjun, ..det lät inte bra. och de som själv skrytit med att det inte kommer bli som det äckliga grafiklagget i EQ2.. att det ska flyta på så bra osv. hoppas verkligen att det är enbart något skumt med betan.
vad säger de på beta forumet om det? har alla andra samma problem?

kan inte spela spel som har grafiklagg,.. stör mig så mkt jag stänger av det direkt.

Medlem
Skrivet av cabante:

jag har hållit ett vakande öga på detta spelet länge.

hmm..Gullefjun, ..det lät inte bra. och de som själv skrytit med att det inte kommer bli som det äckliga grafiklagget i EQ2.. att det ska flyta på så bra osv. hoppas verkligen att det är enbart något skumt med betan.
vad säger de på beta forumet om det? har alla andra samma problem?

kan inte spela spel som har grafiklagg,.. stör mig så mkt jag stänger av det direkt.

Som jag uppfattat det så är det pga. alla debugging tools som körs i bakgrunden, men det tåls att säga att spelet kommer vara väldigt krävande även vid release. Ser fantastiskt bra ut och finns en hel del settings att leka med.

Nu ska jag inte bryta NDA heller, men första intrycket är att det är väldigt roligt


signatur
Inaktiv

fuck NDA. tell us!

nerå, kan gissa att det är skoj. ser att det finns en pre-release och att man i december kanske får spela beta. vet inte hur vida det stämmer. men hoppas det.

Medlem

jag är också intresserad i detta spel! vet dock inte så möe om det fick upp ögonen för vanguard för bara några dagar sedan men det ser bra ut och jag hoppas på en open beta inom en snar framtid


signatur

tjenare!

Medlem

Vanguard = En gigantisk Everquest 2 expansion
finns inget nyskapande alls i spelet bara mycket mer "grind".


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Läste precis på deras forum att betan tar 24 gig.


signatur

tjenare!

Medlem

Fråga om du kan få det hemskickat på DVD


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Njae, min install ligger på ungefär 22 gig.


signatur
Medlem

Tror du glömde räkna med dina två gig ram

Vanguard i övrigt, nä, fick inget "vill ha" känsla.
Så jag väntar ett par månader till.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Humm ser mysigt värre ut..
Får hålla ögonen öppna efter en open beta,
vart riktigt sugen på lite MMO när jag var in och läste på deras site,
det där att dom bollar lite med perma death servrar var onekligen intressant..
Får se om dom lyckas få "Player Created Towns" bättre gjort än vad AO gjorde..
Men seabattles? Boat crafting? Flying high hevel mounts?
Darkelfs?

Ser så ruskigt bra ut på pappret..


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Medlem
Skrivet av Sito:

Vanguard = En gigantisk Everquest 2 expansion
finns inget nyskapande alls i spelet bara mycket mer "grind".

Diplomacy är nytt, crafting äger, gigantisk eq2 expansion hahaha give up. det är redan nu UBER.

Medlem

Finns ju en NDA så jag kan inte säga så mycket mer, hoppas dock dom förbättrar spelet fram till release för just nu är det inte mycket att hänga i julgranen.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:

Finns ju en NDA så jag kan inte säga så mycket mer, hoppas dock dom förbättrar spelet fram till release för just nu är det inte mycket att hänga i julgranen.

Kan jag inte hålla med om. Finns mycket som behöver slipas till och förbättras, men rent generellt så är spelet jäkligt skoj.

Men då de inte ens introducerat stora delar av spelet i betan än så är det för tidigt och säga hur slutprodukten kommer att bli.


signatur
Medlem

Jag ser fram emot pre-order boxen så fort den kommer till EU


signatur

tjenare!

Inaktiv

Pre-order boxen, är det samma som "collectors/guild" boxen eller?

Inaktiv

Nu har jag iaf beställt pre-order boxen från Webhallen, nån mer som gjort det här?

Medlem

Har som subscriber på fileplanet tankat ner och installerat beta klienten, väntar bara på key nu

Medlem

Tydligen skall open beta börja några dagar efter nyår och hela spelet släppas i slutet av Januari. Jag har dock mycket svårt och se att detta kommer bli en hit. Det finns så mycket som fortfarande inte fungerar. Det skulle behövas minst ytterligare 6 månaders utveckling för att få klart det till något så när spelbar form.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

är det någon som har ett beta konto till vanguard? är isf intresserad av att byta mot mitt burning crusade beta konto.

maila mig på hej_01@hotmail.com

Inaktiv

Tjena pojkar. The sodalicium order behöver lite skoj folk att spela med i open beta. Vore kul om några av er kunde hänga på.

www.thesodalicium.com

De flesta av oss är 18-25 år. vi spelar inte hela dagarna och vi spelar för att ha kul och vi är alla mogna fina människor. Är du likadan som oss så lira gärna med oss

Ser fram emot det här ganska mycket


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Skriv svar