Medlem

Nej jag kan inte se mitt character portrait heller.

Har spelet upp en ranger till lvl 8 nu, rätt kul spel faktiskt. Det verkar vara rätt svårt dock, har väl dött en 10ggr redan. Men det kanske är jag som är kass

Har beslutsångest om jag ska fortsätta spela på rangern eller om jag ska välja nån annan class. Någon som spelar som nåt annat och vill rekommendera det?

Medlem

Jag spelar Warrior och är lvl 31 nu, gillar det skarpt! Bra på att hålla aggro såklart men samtidigt riktigt bra dps när man spelar solo.
Rogue verkar vara sämsta klassen att välja för tillfället.. Ranger är riktigt bra, får tom en mindre heal och ett (ganska kasst) pet efter ett tag.
Lycka till

Medlem
Skrivet av Heya:

Jag spelar Warrior och är lvl 31 nu, gillar det skarpt! Bra på att hålla aggro såklart men samtidigt riktigt bra dps när man spelar solo.
Rogue verkar vara sämsta klassen att välja för tillfället.. Ranger är riktigt bra, får tom en mindre heal och ett (ganska kasst) pet efter ett tag.
Lycka till

Varför är Rogue sämsta klassen?

Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Heya:

Jag spelar Warrior och är lvl 31 nu, gillar det skarpt! Bra på att hålla aggro såklart men samtidigt riktigt bra dps när man spelar solo.
Rogue verkar vara sämsta klassen att välja för tillfället.. Ranger är riktigt bra, får tom en mindre heal och ett (ganska kasst) pet efter ett tag.
Lycka till

Varför är Rogue sämsta klassen?

Vet inte om de förbättrat nu men innan hade de, om nå alls, så väldigt lite bättre dps än warrior. Dålig dodge procent och betydligt sämre armor.. Ska vara glad om du kan döda mobs på samma level som dig själv. Cleric kan dock döda vad som helst nästan, odödlig klass.

Caster kan jag inte säga mycke om, inte spelat eller kollat så mycke på. Sorcerer har bra dps men måste röra sig mycke i fighterna för att överleva, allt jag vet.

Medlem

Frö de som är intresserade av info kring Vanguard finns ett bra forum på Ten ton hammers:

http://forums.tentonhammer.com/forumdisplay.php?f=38

//Mvh, M

Medlem

Har en lvl 27 Cleric och jag kan (tyvärr) inte döda vad som helst, räcker att man kommer upp i 3 dots några lvl högre än sig själv så blir det riktigt klurigt, om det är en healande mob är det ännu svårare, Håller dock med att vi kan överleva längre än många andra klasser med pga att cleric har låg dps tar det alldeles för lång tid att döda mobs'en för att det skall vara värt att grinda xp solo


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Rogues är bra dps som f-n nu, kan sola gula 3dot. Cleric behöver ett bra vapen för att äga.

Inaktiv

Sito, wow, det låter helt sjukt att du kan döda 3 dots några levels högre än dig själv.

Själv (24,Bard) är jag lycklig om jag dödar mobs två levlar högre än mig själv på 2 dots.

Cleric, för bra?

Medlem

Som lvl 16 Ranger kan jag, om jag har tur, döda 3-dots som är två levlar högre. Men det är tight, man ska ha lite tur.
Clerics verkar vara liite för bra kanske.

Medlem

Spelet är ju relativt nytt som dom lär väl balansera klasserna mer och mer allt eftersom. Funderade på en annan sak dock. Hur bindar man sig till en ny location? Har testat med /bind i inn och på alla möjliga ställen men det står bara att man inte kan göra det där. Hittar inget i manualen heller om just /bind :/

Medlem

Det finns särskilda "bind stones" i städerna som man binder sig vid/till genom att klicka på dem. Runda pelararliknande saker.

//Mvh, M

Medlem

Ah gick tydligen att snacka med guards. Men varför i helvete gör dom inte ett skit när man blir attackerad av en snubbe som är 10 lvlar högre än en själv? Dom står ju bara där som ett fån och tittar på. Irriterande.

Inaktiv

det här spelet verkar intressant, men frågan är om min burk pallar det ens på lägsta settings.

sitter på en athlon xp @ 2.8ghz, 768mb ram, 256mb radeon xs1600.

kunde köra eq2 och det flöt på rätt bra, men detta verkar kräva rätt mkt mer.

någon som sitter på liknande specs som jag och lirar? hur går det?


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

Sitter på en p4 3.0 radeon 9800 pro 1gig ram hoppas att det flyter på för min bärbara är på service i 3 veckor. Annars blir det nog eq2 eller kanske eq1 igen

Medlem
Medlem
Skrivet av Tony:

Som lvl 16 Ranger kan jag, om jag har tur, döda 3-dots som är två levlar högre. Men det är tight, man ska ha lite tur.
Clerics verkar vara liite för bra kanske.

Ranger's är ju en grym klass, du måste göra nåt fel om du inte klarar av mer, har sett rangers sola 4- dots runt samma level genom att "kita", tex manslayer trollet i river valley (lev 34), något som jag inte ens kan drömma om. Om det är någon klass som är overpowered måste det ju vara necromancers, dom klarar 4-dots mobs flera lvls högre än sig själva hur lätt som helst, såg precis en lvl 31 necro sola en 4-dots lev. 34 bohemoth i RV utan problem. Cleric är en bra klass men på inga sätt bättre än andra klasser när det gäller att spela solo.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av supernoodle:

det här spelet verkar intressant, men frågan är om min burk pallar det ens på lägsta settings.

sitter på en athlon xp @ 2.8ghz, 768mb ram, 256mb radeon xs1600.

kunde köra eq2 och det flöt på rätt bra, men detta verkar kräva rätt mkt mer.

någon som sitter på liknande specs som jag och lirar? hur går det?

Du behöver mer minne om det skall vara spelbart ens på lägsta grafikinställningen tyvärr, 2 gig är att rekomendera


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Känns lite sådär halvtrist att man missade större delen av double xp weekend som var precis..


signatur

tjenare!

Medlem

Jag är nu lvl 37 nu så jag fick ut en hel del från den tror jag. Skulle vilja vara 40 imorgon men orkar inte spela nu, vart för mycke i helgen.. Finns för övrigt knappt nå bra gear för lvl 35+ än.

Medlem

Efter att ha spelat ett tag nu och kommit ut från nybörjarställena stänger jag ner mitt account. Spelet var inte riktigt vad jag hade hoppats på. Visserligen var det kul och kan tänka mig att det kommer bli bättre i framtiden. Men just nu orkar jag inte spela ett spel som krashar ungefär en gång i timmen och dras med så många buggar att man dör lite då och då tack vare att man fastnar i nån jävla spricka. Aja, kanske ses vi i vanguards värld (vad den nu heter) i framtiden.

Inaktiv

konstigt, mig krashar det aldrig för. För några patchar sen krashade det då och då, men aldrig nu. Krashar det fortfarande beror det på att du har fibblat med inställningarna för grafiken för mycket, optimalt är att köra en inställning som redan finns att välja på. Om du fastnar i en spricka e det bara att be nån /rope dig därifrån.

Medlem

Skall man spela på EU eller på US servers? Verkar vara lite dött på EU servrarna

Medlem
Skrivet av erebore:

konstigt, mig krashar det aldrig för. För några patchar sen krashade det då och då, men aldrig nu. Krashar det fortfarande beror det på att du har fibblat med inställningarna för grafiken för mycket, optimalt är att köra en inställning som redan finns att välja på. Om du fastnar i en spricka e det bara att be nån /rope dig därifrån.

Jag kör på medium eller vad den heter, förvalet alltså. Angående /rope. Rätt svårt att göra det när man är jagad av 2 mobs som jumpade en när man loggade in efter att spelet krashat. Låter som mycket whine nu, men jag gillade inte spelet helt enkelt

Medlem
Skrivet av mardle:

Skall man spela på EU eller på US servers? Verkar vara lite dött på EU servrarna

EU helt klart. Tycker det är väldigt mycke folk där,

Medlem
Skrivet av mardle:

Skall man spela på EU eller på US servers? Verkar vara lite dött på EU servrarna

Kör på Infineum.

Medlem

Lira Frengrot, där är ett gäg som lirar med.

Är det lönt att uppgradera grafikkort från 6600GT till 7900GS eller 7600GT ?

Medlem

Jag är grymt sugen på Vanguard. Faktum är att jag redan är otroligt less på det arkadiska WoW vars ekonomi är helt upp och ner. Det är mycket svårt att tjäna pengar på sitt yrke i WoW. Råmaterialet kostar 10 gånger mer än den färdiga armorn. Hur är det i VG?

Någon som är sugen på att dela med sig av en buddy key? Det vore grymt trevligt - så slipper man köpa grisen i säcken.

PM:a mig så snabbt som möjligt, tack!

P.S. Det sägs att man får tre extra månaders speltid om man köper Collectors Edition. Stämmer det?

(Vill bara dubbelkolla ^^) D.S.

Medlem

Skulle också vara intresserad av en buddykey.. Om nån har så vore jag jättetacksam.

Inaktiv

Förstår att du inte gillar det, det är ett väldigt svårt spel, lite mer hardcore än andra mmorpg och mycket mer avancerat.

Medlem

Jag beställde nyss Vanguard från spelbutiken.se för 349 spänn. Rätt billigt.

http://spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=pc1416&acti...

Det fick bli ett "gris-i-säck-köp", för ingen har svarat på en enda fråga på något forum och ingen har en Buddy Key.

Skriv svar