EA verkar köpa upp Mythic. Vad häner med WAR?

Medlem
EA verkar köpa upp Mythic. Vad häner med WAR?

http://biz.yahoo.com/bw/060620/20060620006061.html?.v=1

Jag ogillar att EA köper upp bolag, speciellt Mythic. Vad jag är orolig över är att de kommer skynda på spelet å försöka mjölka pengar eftersom deras vinst inte varit speciellt bra den senaste tiden...

:((


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Jupp, var trist att se. Men knappast oväntat? :\

Inaktiv

Spelen kommer med största säkerhet komma ut snabbare på marknaden, men det behöver inte betyda att det kommer bli sämre. Mythic lär få rätt mycket mer resurser att använda.

Medlem

Jag hoppas verkligen att EA inte gör något dumt nu. För WAR verkar bli ett av de bästa MMO´s hittils. Speciellt om man tittar på PvP-biten och hur man kan avancera i spelet.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

EA skrev att de ska inte lägga säg i WAR, hoppas det stämmer.

http://www.warhammeralliance.com/forums/showpost.php?p=87927&...


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Inaktiv

Detta va lite tråkiga nyheter men alla stora företag verkar köpa upp de små numera... Warhammer Online lär nog bli ett bra spel... Tycker speciellt om goblins Har blivit min nya favorit klass nu när både Vanguard och Warhammer Online kommer att ha dem som spelbar ras.... Gnome brukade vara min favorit ras förr men det finns inte så många mmorpgs med gnomes som ser liksom små och söta ut... Det är bara World of Warcraft och EverQuest pre luclin som har dem.. Det är synd att World of Warcraft aldrig införde goblins som spelbar ras... Hade hellre sett en motsvarande gnome ras för hordes än blood elves.

Medlem

Tror faktiskt att uppköpet gynnar Mythic en hel del. Jag menar, EA kan ju knappast vara så jävla funtade att dom sabbar ett 25 års koncept genom att sabba utvecklingen av WAR. GW lär ju ha en hel del att säga till om också och dom lär ju inte tolerera att EA går in hittar på något hos Mythic's och deras arbete med spelet.

Så nej, tror det är en chans för Mythic att göra spelet ännu bättre, möjligheten till många och (förhoppningsvis) stabila servrar etc.

Goblins ftw!

Medlem

Hmm 25 år? Har det planerats så länge?


signatur

Videomupp

Medlem

Nej, men det är så länge Warhammer har funnits som TT.
Warhammer Online är rätt ny, nåt år eller så.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Ah okej.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av astie:

Tror faktiskt att uppköpet gynnar Mythic en hel del. Jag menar, EA kan ju knappast vara så jävla funtade att dom sabbar ett 25 års koncept genom att sabba utvecklingen av WAR. GW lär ju ha en hel del att säga till om också och dom lär ju inte tolerera att EA går in hittar på något hos Mythic's och deras arbete med spelet.

Så nej, tror det är en chans för Mythic att göra spelet ännu bättre, möjligheten till många och (förhoppningsvis) stabila servrar etc.

Goblins ftw!

Man trodde inte heller att de skulle lägga ner Westwood, Origin eller Bullfrog med tanke på hur bra spel de studiosarna hade gjort tidigare.

1
Skriv svar