Professions fokuserat mmo?

Medlem
Professions fokuserat mmo?

Jag är så himla trött på wow nu, de ända som man gör i det spelet är att levla upp och grinda till nya armor och vapen. Finns det inget modernt mmo som fokuserar på att man ska bli bättre på t.ex hugga ved göra en brasa m.m. Ett modernt Ultima online t.ex.

Och nej jag vill inte spela Wurm Online p.g.a att det är riktigt segt,fult, förvirrande och allmänt dåligt. Helst som wow men en annan fokusering. T.ex att man kan fukosera på att bli miner och samla ore och göra saker. Eller fokusera på att bli bagare, skogshuggare VAD SOM HELST!! utom ett till mmo som fokuserar på levla och grinda.

Om det finns eller kommer komma är det jag undrar... Om ni vet några skriv gärna hit några tips.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Hmm.. Lineage 2 kanske är nått för dig?

Medlem

Detta är taget från gamespot om Lineage 2

The game focuses primarily on fighting monsters repeatedly to earn enough funds to purchase the exorbitantly priced weapons and armor you need to survive.

Jag sa att jag ville ha ett mmo som var ett modernt Ultima Online typ. Inte ett annat grind och farmar spel. Och när man läser om det verkar det ännu värre än wow!

Dom enda spel jag kommer på nu är Wurm Online som jag inte tänker spela. Runescape som är för segt och tråkigt. Ultima Online som är för gammalt.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Du kan ju testa FFXI. Visst, det är mycket döda-för-saker-och-lvls men om man fokuserar på crafting så kan man bli riktigt bra på det. Det är mycket svårare än t.ex WoW att lvla upp i craft-skillsen, men belöningen känns större också.

Medlem

signatur

I never hate in plural.

Medlem

Nu vet inte jag riktigt hur det funkar eftersom jag inte lirat det själv, men kanske Project Entropia? Då kan du tjäna en hacka också.


signatur

Videomupp

Medlem

A tale in the desert var skitbra. Precis ett sånt spel jag ville ha. Och efter jag spelat i circka 5 timmar så hittar jag att det bara är en trail :(. Som man får testa i 24 speltid. Sen måste man betala circka 150:- i månaden.

Synd på ett sånt bra spel. Men jag tänkler inte betala med mitt kreditkort till nåt okänd företag i petisburg.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Medlem

Seed har jag sett förut och det verkar ju onekligen lite intressant, fint med trial! ska provas


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Inaktiv

Ultima Online...det var tider det
dagens ungdom vet inte vad den missat

Medlem

Seed var lite knäppt... Styrningen förstörde hela känslan.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

EVE och Star Wars: Galaxies.

Säga vad man vill om Galaxies, Proffessionsystemet var jäkligt ballt, man kunde bli vad som helst kändes det som.

Jag rekomenderar EVE.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Säga vad man vill om Galaxies, Proffessionsystemet var jäkligt ballt, man kunde bli vad som helst kändes det som.

Notera: var jäkligt ballt

Det är inte det längre.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Har bara kört betan av A tale in the desert själv, men har en kompis som spelat ganska mycket, och han har aldrig haft några problem med sitt kreditkort. Sen kanske man kan diskutera om man tycker det är värt 150 kronor i månaden. Men jag tror inte det är något problem med att lämna ut sitt kreditkortsnummer till dom. Spelet har dessutom funnits sedan 2003, så hade det varit några problem hade det nog dykt upp vid det här laget.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

www.wurmonline.com är profession baserat, man bygger hus, man har en farm, du lagar mat, du jagar för päls. aja du förstår nog. Du kan göra vad du vill.

Medlem

Problemet med Wurmonline är att det är skitsvårt att komma in i det om man inte vet exakt vad man ska göra och hur. Annars är det skitkul!

Medlem

Men kom igen www.runescape.com är gratis och kul


signatur

i'm not a nerd!...i think

Medlem

Hmm men vad missar man inte i runescape om man väljer gratisversionen? Vet att min kusin betalar för det, så vad missar man om man kör gratis?


signatur

Videomupp

1
Skriv svar