GuildWars, slutar orginalet fungera?

Medlem
GuildWars, slutar orginalet fungera?

Bror min påstod att man inte längre kan spela GuildWars när expansionen har släppts. Jag har ingen aning, då jag inte har spelat det på länge, men det låter skumt. Jag har orginalet, men inte köpt några expansioner.

Någon som vet?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Lär väl bli som i alla spel. Du kan fortfarande spela spelet men om du inte köper expansionen så kommer du missa allt godis och bli "gimpad".

Medlem

Tycker du själv att det låter rimligt?:)

Officiella FAQ:en kan man läsa att:
"Guild Wars Factions is a stand-alone product. Those who own Guild Wars are not required to purchase Guild Wars Factions in order to continue playing on their game account, and those who purchase Guild Wars Factions may play without purchasing Guild Wars."

Hoppas detta besvarar din fråga.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Ahh, guld har missat den helt. Tackar

Blir å börja plocka hem det igen å se om man kan börja lvla igen.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Nån som har spelat Guild Wars Factions? Är det väldigt likt orginalet eller?

Inaktiv

Ja, det är väldigt likt originalet.


signatur

"A squid eating dough in a polyethylene bag is fast and bulbous. Got me?"

Inaktiv

men hur blir de med dom andra gubbarna från vanliga då??

Medlem

De lever kvar i den "gamla" världen. Provade häromdagen, har iof inte expansionen. Men, de gamla är kvar, man får väl typ tillgång till nya området även med dem?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Om du köper expansionen så får du tillgång till de nya områdena. En kompis sa också att det var mycket lättare att levla upp gubbar i expansionen jämfört med de gammla områdena.

Om du läser en bit ner på denna sidan så kan du se hur man hoppar över med de gammla gubbarna osv.

Spelar inte själv så ofta heller även fast det är ett underbart kul spel. Undrar just om man ska köpa eller inte... är en aning fattig atm


signatur

osv.

Medlem

Guild Wars, både orginalet och Factions, är ett av de mest uttänkta spelen jag någonsin spelat. Idén med spelet är inte att man skall få den bästa utrustningen i spelet som i så många andra mmorpg. Det är mera frågan om du är en skicklig spelare och inte om du har spelat spelet länge. Det finns mycket att göra i både PvE och i PvP.

Om någon behöver tips i spelet kan ni kontakta mig i spelet på namnen Kave Ri eller Kom Pis eller King of Degero.

Medlem

Alltså du kan levla en gubbe till lvl20 under en dag.
Quest-exp i början på beginner questens är mellan 1500-3000 exp. Så man blir hög level snabbt som bara den genom att bara göra quests. Men då går ju hela Factions ut på att man ska köra PVP och GVG och inte sitta o såsa i Rollspels delen

1
Skriv svar