Medlem
Ej RPG

afton,

Sitter och funderar på vad det finns förutbud av mmo's som inte är RPGn?
Det jag egentligen är ute efter är spel där man slipper stanna upp och ha dessa tråkiga klicka på rätt icon strider utan lite mer action. Vad finns det? Det jag kan komma på så här på rak arm är planetside, finns det något mer måhända?

Medlem

Det kommande spelet Huxley kanske skulle vara något isåfall.

Medlem
Inaktiv

Planetside är väll en mmoshooter om jag inte har helt fel.. har aldrig prövat det men hört folk snacka om det.. dock klagade dom på att hitboxen på gubbarna var lite mysko men dom kanske har fixat det nu..


signatur

Rail or Die

Medlem

saxar från mitt inlägg i tråden ovan

"Planetside, MMOFPS
Finns att köra som gratis- eller betalverision.
Har spelat det lite förut, bara som olika trials dock, men det har vart riktigt bra! spelar det inte pga av att jag inte spelar ett skit längre :\ jävla svacka...
http://planetside.station.sony.com/reserves/

men jag tycker defenitivt att man ska ha prövat det"


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

funkar det o installera planetside från gamla cdn och endå köra reserve/gratis versionen, eller måste man ladda ner clienten från sidan?

Medlem

Tror du kan köra gamla klienten, MEN reserve kör en annan \game: till launchpad än vad vanliga PS gör. Så se till att ta reda på vilken det är innan.

Och angående hitbox: Det finns inga hitboxes i planetside. Vart du än skjuter så gör det lika mycket skada om du skjuter i foten eller i huvudet. Skulle dra ner serverprestandan för mycket om den skulle behöva räkna in vart du skjuter förutom att den ska räkna ut vem som pangade först

Medlem

Sen finns ju neocron


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar