Project Entropia

Medlem
Project Entropia

Råkade slinka in på spelets hemsida, och det verkar ju ganska tufft. Är det någon som spelar det?

Har jag förstått det rätt att det inte är någon månadsavgift, och att pengar man tjänar ihop kan konverteras till riktiga pengar? Eller är det månadsavgift men gratis mjukvara?
Är det värt att börja spela nu eftersom det har varit ute ett tag, eller är alla som spelar lvl 99 hAxX0r elit?

Inaktiv

Alltså, det är ingen månadsavgift eller mjukvaru köp men... För att få pengar i spelet så måste du konvertera riktiga pengar till PED först, annars skulle dom blivit ruinerade om man bara fick börja med pengar


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

okej, så man kan prova på spelet utan att betala något. Men frågan kvarstår: Är det någon som spelar detta spel/nyss börjat spela?

Är det värt att t.ex sätta in en hundring och testa spelet? Är det nybörjarvänligt? Hur funkar egentligen ekonomin, jag menar, alla kan ju inte bli rik på att spela. Några måste ju punga ut för att bidraga till utvecklingen av spelet.

Please enlight me.

Medlem

Det är as svårt i början, man fattar inget, tigg inte för det är en av tusen personer som kommer ge dig max fem PED. Jag tröttnade efter ett tag, och pengar tjänar du knappt, bara ett fåtal som tjänar på att spela spelet

Medlem

Du frågade om det var nån som spelade.

Citat:

Free download,
with no subscription fees.
Join the 425134 people before you, and get a life in the Entropia Universe!


signatur

Niet.

Inaktiv

Jag spelar PE, eller Entropia Universe som det heter numera. Inte särskilt duktig, inte spelat något på två-tre år, men tagit upp det igen. Det är gratis att spela, men man får ut mer om man investerar en hundring. Tips är att fråga om nån vill vara mentor åt dig. Det är ett inbyggt system som gör att äldre spelare får lite bonus när deras lärlingar blir bättre och bättre. Tjänar alla på.

Testa!


signatur

...men vad vet jag?

Medlem

Jag testade spelet för ett par timmar. Alldeles för invecklat för mig. Dessutom verkade som alla som spelar det sätter ner en hel massa tid på det spelet.

Det som lockar många med dethär spelet är att man skulle kunna tjäna pengar på det men som det sades tidigare så är det bara ett fåtal personer som gör det och då måste man investera en hel massa pengar i spelet.

Medlem

jag testade det lite tillsammans med några klasskompisar.
men vi ville ju inte lägga ut några pengar så vi sprang runt och sammlade svett från djur.

blev rätt tråkigt utan pengar.

Inaktiv

Har vart och gnetat i Entropia av och till ett par år.
Det är sant att det lätt blir tråkigt utan pengar, men med lite fantasi och ett par polare så kan det bli både lönsamt och roligt.

Som nybörjare är det egentligen ingen mening att spendera pengar. Första man ska göra är att springa runt och samla teleporterplatser.
Sen läsa på grundligt innan man stoppar in pengar.

Bästa ställena är
Entropia forum
och
Entropia Pioneers.

Skaffa gärna en bra Mentor, dvs en handledare.
Men det ska vara en bra.
Många mentorer skaffar lärlingar bara för att få den belöning som dessa får när lärlingen nått en viss skill-nivå.

Bortsett från speltypen så är det ett extremt socialt spel och massor av tjejer spelar det.
Ni har friend lists, societies, event system, team hunt system.

Ok, du har inga pengar. Vad göra?
Tid är pengar, speciellt för dom som spelar hårt och satsar mycket pengar. Dom kanske vill ha hjälp med återförsäljningen av deras material.
Många försörjer sig som återförsäljare åt jägare eller miners. Kolla runt och ta kontakt med folk och erbjud att sälja på komission.

Sen är det också en konst att lära sig Entropias marknadsekonomi.
Det är stentufft, men dom som gillar detta älskar Entropia.

Vill du bli en framgångsrik jägare, miner eller crafter var då beredd att satsa tusentals kronor över en lång period av år.


signatur

......................|| Amxmodx || Euroskillz.eu || Fortress Forever ||

1
Skriv svar