Mass Effect ute och crackat.

Inaktiv
Mass Effect ute och crackat.

Ja då var spelet ute och crackat. 9 dagar innan det skall släppas, hur tänker spelföretag när de försöker göra en jävla massa antiskydd och sen kommer det ut fler dagar innan det ska komma ut crackat och allt? De som investerat i antikopieringsskyddet måste ju vilja skjuta sig själva.

Kommer Mass Effects försäljning till pc floppa?

Medlem

I.......MUST.........RESIST....!

Medlem

Det är något mysko med hur allt funkar, det samma gäller typ programvaror från Adobe, någon internt måste det ju vara som sprider källkod som de där crackarna sitter och leker med? Det är väl så i spelbranschen med...

Medlem
Skrivet av depthless:

Det är något mysko med hur allt funkar, det samma gäller typ programvaror från Adobe, någon internt måste det ju vara som sprider källkod som de där crackarna sitter och leker med? Det är väl så i spelbranschen med...

Nja, en del releaser har kommit från affärer och såna som recenserar spel och får previews, fast intern personal + recensenter bevakas mer nuförtiden.

Medlem

Det där nya kopieringsskyddet verkar ha fungerat väldigt bra, spelet är ute och crackat en vecka innan release!

Medlem

Om man verkligen är intresserad av det där skräpet som ligger ute så kan man läsa att visa delar av spelet är ospelbara, och det är verkligen bra. Kanske får de lite vett i skallen och går ut och köper det istället...

Medlem
Skrivet av depthless:

Om man verkligen är intresserad av det där skräpet som ligger ute så kan man läsa att visa delar av spelet är ospelbara, och det är verkligen bra. Kanske får de lite vett i skallen och går ut och köper det istället...

Det blir ospelbart så fort man stänger av spelet, men jag kan säga efter att ha spelat demot att detta blir ett givet köp, det är inte ofta man ser en bra konsolkonvertering.

Medlem

Det är släpt i usa redan i butik.

hur man crackar ett spel är inte specielt simpelt men iden är att man tar bort de delar av koden som frågar efter något som kan identifiera om mjukvaran är kopierad eller äkta. (securerom 7.0) som det handlar om i detta fall crackades redan för ett år sedan minst

Medlem

450:- skulle jag lätt spenderat på det här spelet i butik. Om man kör hela kampanjen så fort som möjligt tar det väl 20-30 timmar. Det betyder att spelet kostar 15-22,50kr per timma. Det är verkligen billigt tycker jag. Iofs köpte Jag det via EAstore i USA för 49.95us$, 307kr blev det. Jag använde inte EA Download manager utan använde min köpta nyckel på piratversionen som finns ute.

307kr, då kan man inte tycka att det är för dyrt om man gillar spelet. Blev förvånad över hur lite konsolkänsla som fanns kvar i spelet. Det enda jag märker det på är väl Auto-aim, men det satte jag på Low snabbt som ögat. Nu märks det inte att det var gjort för konsol först. Man kan spara spelet när man vill. Inga konstiga menyer eller kontroller. Än så länge ett kanonspel.

OBS: Man måste gilla dialoger för att uppskatta spelet.

1
Skriv svar