Medlem
Gothic 4...

Nya Gothic 4 kommer att heta:

Arcania: A Gothic Tale

Enligt GameSpot så utspelas det tio år efter Gothic 3. Eftersom Pirhana Bytes fick kicken har jobbet gått till Spellbound, och om de kan skapa ett buggfritt spel så är det många som kommer att jubla. Ska bli kul att se vad som händer på Gothic fronten överlag...

Inaktiv
Citat:

The team invested months of research into the differences between European and American gaming preferences, so much so that there will be two different color palates for Arcania: North American (bright and beautiful) and European (muted and gritty).

Medlem

vet inte riktigt vad jag ska säga >.> verkar hel skumt.

Vill ha tillbaka samma spelglädje som jag fick av första spelet o 2an och expansionen, många timmar som slängt ut där, 3an va roligt men inte någon riktig Gothic anda i, Hoppas dom kan lyckas med 4an då! Fast man börjar juh undra när dom ska krångla sådär.

Medlem

Nu kan man ju knappt spela de gamla spelen med sådan urkass grafik som de har. Provade Gothic 2 med det såg inte klokt ut. Annorlunda är det med Deus Ex som ser bra ut än idag...

Inaktiv
Skrivet av depthless:

Nu kan man ju knappt spela de gamla spelen med sådan urkass grafik som de har. Provade Gothic 2 med det såg inte klokt ut. Annorlunda är det med Deus Ex som ser bra ut än idag...

Intressant att man kan spela Deus Ex med så bra resultat. Har bytt upp mig sedan jag spela spelet senast.
Nu har jag Nvidia Geforce 8800GT 2 Duo cpu 2.66GHz. Måste testa och se om det funkar.:D
Köpte Gotic 2 Gold Edition för drygt 1 år sedan, men har aldrig fått det att funka.
Enligt din info lär det knappast vara någon ide att tesat med min nya grafik!?:\

Medlem

Tydligen diskuteras det att det ska bli två olika version för G4, en för den amerikanska marknaden och en för den europeiska. Om det har någon betydelse för storyn vet jag inte än, men det handlar förmodligen om någon grafikmod som gör USA-versionen lite "gladare" i tonen än vad vi är vana vid här i den kalla medeltida norden...

Medlem

Det har iallafall jag inget emot, ge USA teletubbies-gothik med lysande färger och glada monster som dansar och skuttar, och ge oss i Europa nått som liknar Witcher istället (Stämmningsmässigt), mycket regn och en äkta gotiskt design overall.

Alla nöjda, alla glada!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

mycket regn

Behövs knappt sägas mer :heart: Ibland kan regn ha en grymt bra impact på spelkänslan :D!

Medlem

Mjo det sätter stämningen på ett sätt som inget kan matcha.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av depthless:

Nya Gothic 4 kommer att heta:

Arcania: A Gothic Tale

nja...spelet kommer heta Gothic 4 i europa, det är i amerika man byter namn eftersom serien inte är så populär där...en ny start liksom...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Har ni testat "Forsaken Gods" än, kan inte hitta var man kan köpa det någonstans, menar då svenska sidor?

Medlem

Nej, har inte haft tur någonstans, man hittar väl den på Rusta någon gång i framtiden...

Medlem

Jag undrar också hur Forsaken Gods är. Min kompis som hänger runt på Gothic forumet berättade för mig att FG skulle vara en liten besvikelse enligt forumiterna.

Men hur som helst, den fungerar som prologue till Gothic 4 så den lär vara intressant att spela igenom


signatur

Game long and prosper

Medlem

Om endast Blizzard hade samma inställning ang. Diablo 3.

JAJA vet att det är fel forum, men jag tyckte det var relevant

Ge teletubby-färger till de som vill ha, och mörkt och gritty till de som vill ha det

on topic: Hoppas Gothic 4 blir bättre än 3an..!

Medlem

Köpte "Gothic Universe" igår för 49:- Kan inte bli billigare, Forsaken Gods lyser fortfarande i sin frånvaro...

Medlem

Dom har lovat att nätter kommer vara mörka i Gothic 4 Som t ex i Gothic 2 så vågade man knappt springa ute i en skog när det var natt. Jag prövade att göra det med en fackla i handen en gång

Såg inte ett skit, sen när jag hörde en monster låta så sprang jag ut som ett skrikande barn


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar