Medlem
Nytt rollspel

Jag vill köpa ett nytt rollspel till datorn men kan inte bestäma mig för villken jag ska köpa,villken tycker ni??

Guild Wars: Nightfall
Neverwinter Nights 2
Elder Scrolls IV: Oblivion
Eller vänta på Guild Wars 2?

:\


signatur

Trying is the first step towards failing

Så vad för typ av rollspel är du ute efter?

Är det ett singleplayer-dito rekommenderar jag främst Neverwinter Nights 2 + expansionen Mask of the Betrayer - som jag sagt tidigare kan jag inte uttala mig om huvudspelet men expansionen är guld värd. Fast striderna är, som i typ alla rollspel, väldigt tråkiga.

Jag kan personligen inte rekommendera Oblivion åt dig, men är du ute efter ett actionäventyr med rollspelsinslag har många kärat ner sig i det. Jag tycker det misslyckas på alltför många nivåer för att kunna erbjuda en spännande upplevelse, till och med då jag moddat det riktigt hårt.

Guild Wars-serien kan jag inte uttala mig om alls.

Ifall du har lust att gå ifrån de spel du listat kan jag även rekommendera:

- The Witcher. Eller, jag har bara spelat inledningen av det men det var mycket som kändes rätt i den korta biten och många andra tycker om det. Jag är möjligen lite skeptisk till stridssystemet, men som sagt har få rollspel imo fått till ett sådant.

- Divine Divinity. Det har några år på nacken men är det enda actionrollspel jag nästan sätter likvärdigt med Diablo-serien. Det är ingen klon heller, utan har många härliga detaljer och ideer i sig.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

- Divine Divinity. Det har några år på nacken men är det enda actionrollspel jag nästan sätter likvärdigt med Diablo-serien. Det är ingen klon heller, utan har många härliga detaljer och ideer i sig.

Har man vista är det tyvärr kört, försökt allt med både divine divinity och beyond divinity.

Medlem

Mass Effect släpps inom en snar framtid, dock är det ett rymdRPG.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Mass Effect kommer ju snart, värt att vänta på.
Ifall du gillar Guild Wars och har första spelet så går väl Nightfall inte av för hackor det heller. Själv tyckte jag inte GW var något vidare.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Mass effect är något att se fram emot om man gillar RPG, grymt bra story med realtime fps skjut system istället för pausa, välja attack system

Gen
Medlem

Guild Wars känns för mkt PvP inriktat och har knappt något med rollspel att göra. Ett fantast CS MMO typ.
Neverwinter Nights är okej. Men det känns som att det har mer story än action.

Oblivion är lite snack och en h*lvetes massa action Dock finns storyn fortf där om man är intresserad. Och en mycket detaljerad sådan. Grymma quests med!

Medlem

Har du inte spelat oblivion är det absolut det som gäller imo.

Medlem

Oblivion utan tvekan =).


signatur

"Never go to bed mad. Stay up and fight."

Medlem

Slår ett slag för Oblivion men Guild Wars kommer inte långt etter.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Av de ovan tycker jag Oblivion. Men som många säger så kommer Mass Effect snart, lär bli mumma!

Annars kan du titta på Titan Quest, ett skoj Hack'n'Slash!

Medlem

Vike15 ja ger dej ett tips om att du inte ska köpa Elderscrolls of oblivion för de är Riktigt dåligt :/ tkr ja vänta på GW2 som dem säger ska vara så bra

Medlem

Oblivion,, Grymt. Tror inte det finns nått annat spel som skänkt mig så mycke spelglädje sedan Fallout 1 o 2.
Nu har ju Bethesda tagit sig på att tillverka Fallout 3, vilket jag längtar sjukt mycket efter

Medlem

Guild Wars, träffa vänner ha kul.
Obivion, känn dig tvingad, ha tråkigt.

(Fast Oblivion är kanske kul med pillpåge)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Medlem

Skulle faktiskt vänta på Guild Wars 2. Det kommer bli mycket lovande om jag inte är helt ute och cyklar!

Har spelat alla GW spelen och har fastnat mer eller mindre. Dock är det inte så speciellt roligt om man spelar spelet själv, men är man ett par stycken så är det skoj!

Medlem

NWN 2 utan tvekan. Så länge du inte verkligen vill ha ett MP spel. Kan ju tänka mig att MP är lite roligare i GW än i NWN2 även om NWN2 kan vara väldigt kul med allt user content.

Däremot ska du hålla dig borta från obvlion. Riktigt tråkigt och meningslöst spel :/

QRT
Medlem

NWN2 är ingen höjdare, men bäst i den listan. Dock så är expansionen Mask of The Betrayer en riktig höjdare.

Medlem

Är du ute efter ett rent rollspel så undvik Guild Wars, det är PvPbaserat och befolkas till stor del av de som inte vill betala för att spela WoW eller liknande MMO's, vilket oftast betyder att de är mycket unga och då oftast väldigt barnsliga och jobbiga att ha att göra med, generalisering? Faktiskt, men jag spelade WoW i 3 år, och har vänner som spelat GW/DAoC/AoC och det mesta annat i MMO-väg, och mer ofta än inte är de som man avskyr mest mellan 12 och 16 år gamla. Och ja jag vet att ni finns också, ni som är vuxna i sinne och kropp och kan betala för andra MMO's men föredrar guildwars.... men ni är en riktigt liten del av alla GWspelare.

Jag skulle köpt NWN2 om jag vore du, föredragligen med expansion, då har du ett enormt bra spel som räcker riktigt länge, med grym story, ett underbart gameplay och stor variation.

Oblivion är snyggt men spelvärlden känns ofta som en robotfabrik då det i en stad med några hundra personer finns kanske... 3-4 personligheter mellan dem. att de sedan kan byta röst ibland mitt i en konversation är heller ingen höjdare (Händer mycket sällan, oftast med tiggarna).

Kan man bortse från de två sakerna så är det ett bra val.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar