Inaktiv
Baldur's Gate

Tänkte inhandla Baldur's Gate - Compilation. Men hörde att Baldur's Gate 1 inte skulle funka om man inte har ett engelskt operativsystem. På datorn det ska spelas på har jag Windows XP Media Center Edition, på svenska. Ska jag tolka det som att jag inte kan spela det första Baldur's Gate? *Snyft*

Tacksam för svar.

Medlem

borde inte vara något problem med XP, delvis kan ajg tänka mig med vista, vet inte riktigt, jag har beställt min compilation för jag har tappat bort bg1 originalen, så tänkte passa på skaffa en ny, fast jag redan har tvåan och tillägget

hör av mig efter jag testat installera det, men det lär nog ta någon dag tills jag fått hem den

Inaktiv

Det har nämligen stått på de flesta sidor jag har tittat på att "OBS: Baldur's Gate 1 kräver ett engelspråkigt operativsystem för att kunna spelas", själva XP ska väl inte bli några problem, snarare språket på mitt operativsystem.

Någon som har spelet redan som kan kommentera?

Medlem

Jag har aldrig haft några problem när jag installerat BG men kan inte heller svära på att det var svensk version heller. Dock så är jag ganska säker på att det funkar ändå.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Smexy:

hörde att Baldur's Gate 1 inte skulle funka om man inte har ett engelskt operativsystem.

Boxen ljuger. Ge Baldur's Gate 1 en internationell patch och du kommer inte ha några problem. Om det ändå inte läser sig, titta på Biowares forum, finns ett dussin trådar som fixar problemet.

Inaktiv

Jag har Baldur's Gate Compilation (och det väldigt gamla orginalet).. båda fungerar precis lika bra.

Du får dock nog ladda ner Totu (tror det heter så?) om du ska njuta av spelet.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

BG1Tutu (ordlek på "to two"). Gör att man kan spela BG1 i BG2-motorn. Rekommenderas starkt.

Inaktiv

Vart kan man köpa paketet?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

T.ex. på dessa ställen. Av någon anledning har Webhallen mer än dubblat priset på det sedan senast jag kollade...

1
Skriv svar